
Německo by do roku 2030 mělo mít čtvrtou největší dovozní kapacitu pro LNG na světě
Německo by se do roku 2030 mělo při naplnění plánů zveřejněných tamním ministerstvem hospodářství a energetickou skupinou RWE stát zemí s čtvrtou největší dovozní kapacitou pro LNG na světě. A to hned za Jižní Koreou, Čínou a Japonskem.
Aby Německo uspíšilo růst importní kapacity pro LNG, soustředí se v krátkodobém horizontu na plovoucí LNG terminály, které mají být postupně v druhé polovině dvacátých let nahrazovány klasickými LNG terminály.
"V Německu by mělo být využíváno celkem 10 plovoucích terminálů. Dva jsou plánovány ve Wilhelmshavenu, jeden v Brunsbüttelu a Stadu a šest v Lubminu, který by se tak měl stát největším importním uzlem pro LNG v Evropě. Některé plovoucí terminály přestanou být využívány poté, co budou zprovozněny pobřežní terminály u měst Stade, Brunsbüttel a Wilhelmshaven," informuje Argus.
Tři plovoucí terminály již v provozu
Z plánovaných deseti plovoucích LNG terminálů jsou již tři v provozu - terminál u Wilhelmshavenu s kapacitou 5,8 mil. tun/rok, terminál v Lubminu s roční kapacitou 3,5 mil. tun a poslední zprovozněný terminál v Brunsbüttelu s kapacitou 3,1 mil. tun/rok.
Další tři plovoucí terminály, za jejichž vybudováním stojí německý stát, mají být zprovozněny do konce letošního roku - druhý terminál u Wilhelmshavenu, terminál u města Stade a druhý terminál v Lubminu. Do provozu by měl být letos uveden také soukromý projekt společnosti Deutsche Regas.
Německo by tak již na konci letošního roku mělo mít k dispozici dovozní kapacitu pro LNG ve výši 35 mil. tun, což odpovídá téměř 50 mld. m3 zemního plynu v plynném skupenství.
LNG nejen pro Německo, ale i pro sousedy
Plány na masivní rozvoj dovozní infrastruktury pro LNG v Německu, které jsou odpovědí na ukončení potrubních dodávek zemního plynu z Ruska, se setkávají i s kritikou, například ze strany environmentální skupiny Deutsche Umwelthilfe e.V. (DUH).
Podobnou kritiku odmítá prezident německého regulátora pro síťová odvětví Bundesnetzagentur Klaus Müller, podle kterého je zapotřebí zajistit bezpečnost dodávek a není možné se spoléhat na podobně mírné zimy, jakou Evropa zažívá v letošním roce.
Podle Müllera musí Německo navíc myslet i na sousední země, které nemají možnost vybudovat si vlastní LNG terminály a které budou spoléhat na dovoz zemního plynu ze zemí s přístupem k moři. Mezi tyto země patří mimo jiné Česká republika, Rakousku, Maďarsko či Slovensko.
Mohlo by vás zajímat:
Pak zbývá jen ta maličkost ,jako sehnat levný plyn.
A ještě za situace, kdy říkají, že nechtějí dlouhodobé smlouvy a plyn dlouhodobě, ale jen do doby než ho nahradí OZE.
Kamarádi jim vyhodili z vděčnosti plynovod, budou muset stavět terminály a vozit plyn od spřátelených států...
postavenie kolonie
Hlavně by si měli Němci tu infrastrukturu dobře hlídat. Minimálně do doby, než se podaří odhalit a potrestat terosty, kteří se snaží je od zdrojů energie odříznout.
Ty už hledat nemusí, všichni vědí že to byli rusáci.
Všichni vědí kdo a jak to udělal. Vy musíte lítat dle Strosmajera jako bílá holubička.
mate tam preklep, navyse jedno r ...
Ne,chybi mu tam jedno S
EU sice nemá plyn, ale od Rusa ho na povel ukrajinských a amerických bratří nechce....prostě.
Němci budou potřebovat dovážet velké množství plynu. Vytápění budov přejde na tepelná čerpadla a tím se uvolní plyn pro elektroenergetiku. Ten pak spolu s OZE nahradí domácí uhlí. Německo nebude za 10 let dovozně méně závislé než dnes. Jen bude bez jádra a velké části domácí uhelné energetiky dovoz plynu zůstane. Takový přechod podle mě nemá moc logiku ta by měla být přesně opačná nejdříve nahradit dovozy , které jsou a pak teprve odstranit domácí zdroje. Němci v rámci boje proti CO2 pozavírali svoje jaderné elektrárny.
Sice nesouhlasím s předčasným uzavřením JE v Německu, ale to mi nebrání, abych se ohradil proti Vašemu tendenčnímu rčení, že to udělali kvůli boji s CO2. Top udělali kvůli obavám z JE, že už na začátku milénia byli rozhodnuti, že od JE energetiky odejdou, což urychlila Fukušima.
Věřím, že jste natolik rozumný, že nás tady nemáte za blbce, že sežereme Vaše tvrzení. :-)
No a pokud by to nebylo jasné, uzavírání funkčních a prosperujících JE není Greendeal. To je jiná Německá fetiš. Ta se dá vypozorovat už při uzavírání východoněmeckých JE po sjednocení, kde likvidace stále více jak modernizace do západních standardů.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se