Testování multirotorové větrné elektrárny přešlo do druhé fáze
Vestas již několik měsíců testuje multirotorovou větrnou elektrárnu. Testování je aktuálně ve druhé fázi, která započala v polovině září. Podle Vestasu přinesla první fáze dobré výsledky.
Dánský gigant Vestas oznámil své plány na výrobu multirotorové větrné elektrárny již minulé jaro. Dlouhou dobu se neobjevovaly žádné informace o dalším pokroku v tomto projektu až do letošního dubna, kdy Vestas oznámil instalaci testovacího zařízení.
Unikátní větrná elektrárna je instalována ve zkušebním prostoru Risø nedaleko dánského města Roskilde. Na testování se podílí i dánská technická univerzita. Elektrárna je tvořena čtyřmi gondolami V29-225 kW.
První fázi tvořily základní mechanické, kontrolní a bezpečnostní testy pod neustálým dohledem obsluhy. Dle slov Vestasu bylo dosaženo velmi uspokojivých výsledků. Druhá fáze testování započala v polovině září a její hlavní část bude tvořit zatěžování zařízení při různých rychlostech větru. Plánován je i samostatný provoz bez obsluhy elektrárny.
„Tato fáze nám ukáže, jestli multirotorová větrná elektrárna jako koncept může být potencionálně přeměněna na komerční produkt.“
Jorge Magalhaes, vedoucí inovací ve Vestas
Vestas si od multirotorového konceptu slibuje zejména snížení LCOE. Již nyní si pochvaluje zejména nabytí nových zkušeností ve využití energie větru. Přes dobré výsledky v první fázi testování připouští, že se může jednat o slepou uličku.
„Je stále možné, že budeme muset od této koncepce upustit, pokud výsledky testů ve druhé fázi nebudou uspokojivé.“
Jorge Magalhaes, Vedoucí inovací ve Vestas
Zdroj úvodní fotografie: Vestas
Mohlo by vás zajímat:
Myslím že toto je dobrý rok, takto se stanou větrné elektrárny malé a modulární. Pokud se toto osvědčí, bude jejich výroba a výstavba přece jenom méně nákladná a logisticky náročná. Zdá se mi že navíc takovéto elektrárny budou přijatelnější než současné.
Problém by mohlo ale přestavovat omezené natáčení gondol při tomto uspořádání, to samozřejmě nevadí i pobřežních elektráren, ale mohl by být zásadní u elektráren na pevnině.
Také bude limit v tom jak velké vrtule půjde udělat, myslím že se zastaví tak na 500kW na gondolu. Po materiálové a výrobní stránce budou také méně náročné, nejspíš, což by mohlo a nejspíš povede, k poklesu ceny. Současné elektrárny začínají být příliš velké a náročné, toto by mohla být cesta jak je ještě více rozšířit.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se