Domů
Plynárenství
Americký ministr energetiky předpokládá uvalení sankcí za Nord Stream 2 již brzy
Instalace potrubí plynovodu Nord Stream 2 v Německých vodách. Zdroj: © Nord Stream 2 / Axel Schmidt
Zdroj: Nord Stream 2 / Axel Schmidt

Americký ministr energetiky předpokládá uvalení sankcí za Nord Stream 2 již brzy

Plynárenství
25 komentářů
21. květen 2019, 11:43
ČTK

Schválení amerického zákona, který obsahuje restrikce vůči firmám a osobám podílejícím se na výstavbě plynovodu Nord Stream 2, lze čekat v brzké budoucnosti. Podle agentury Reuters to dnes v Kyjevě řekl ministr energetiky USA Rick Perry.

Projekt plynovodu Nord Stream 2, vedoucího z Ruska do Německa po dně Baltského moře, se setkal se silnou kritikou Spojených států a části evropských zemí. Důvodem je obava, že se tak zvýší závislost Evropské unie, pokud jde o plyn, na Rusku.

„Opozice vůči plynovodu Nord Stream 2 je ve Spojených státech stále živá a silná,“ řekl Perry na tiskové konferenci v ukrajinské metropoli, kam přijel na inauguraci nového prezidenta Volodymyra Zelenského.

Nord Stream 2. Zdroj: © Nord Stream 2 / Axel Schmidt
Ilustrační foto

„Senát Spojených států návrh zákona schválí, Sněmovna reprezentantů ho potvrdí a pak ho dostane prezident, který to podepíše, a budou sankce za Nord Stream 2,“ prohlásil přesvědčivě ministr.

Zmíněný návrh zákona předložili v úterý společně republikánský senátor Ted Cruz a jeho demokratická kolegyně Jeanne Shaheenová.

„Nord Stream 2 ohrožuje energetickou bezpečnost Evropy a národní bezpečnost Ameriky,“ zdůvodnil tento legislativní počin Cruz.

„Spojené státy zkrátka nemohou dovolit Rusku ovládnout energetickou budoucnost Evropy,“ dodal.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(25)
Josef
21. květen 2019, 14:20

300 milionů Američanů lidí si myslí, že bude poroučet zeměkouli nebude. Jen Čína + EU má téměř 2 mld. lidí. USA jsou proti tomu drobek.

Loudil
21. květen 2019, 15:55

Souhlas. Zdá se, že konečně přichází doba, aby se zbytek světa spojil s Čínou a Ruskem proti USA. Bude to spravedlivý a čestný boj proti ničemnému molochu , který se pokouší za každou cenu házet klacky pod nohy mezinárodní spolupráci. Sankce na : Rusko, Venezuelu, Kubu, Turecko, Čínu, Irán, Koreu,...Huawei, Nord Stream II, .....atd, atd. USA se pokouší uvalit cla a sankce doslova na celý svět. Svět bez USA má 7200 mil. obyvatel, USA - 330 ,je možné, že by se nám to nepovedlo ? Za námi stojí 7 miliard lidí , před námi moloch za oceánem. Doufám ,že konečně prohlédnou i spojenci USA a různí ti - "servilní patolízalové USA v kapesním vydání = ČR" a začnou konat. Díky USA se svět blíží do nebezpečného bodu, odkud už nebude návratu zpět. Jediný příklad. Když před 3 dny USA uvalily sankce na Huawei, gigantickou globální firmu s 200 000 zaměstnanci , pro kterou vyrábí komponenty firmy v Evropě, USA .,.. tak se začaly hroutit akcie dodavatelů čipů a dalších mobilních komponent v Evropě i v samotných USA. Nyní Trumpeta zjistil, že udělal velkou chybu a tak rychle ohlásil, že sankce na Huawei zase ruší a dává čtvrt roku odklad do 19.srpna. Trumpeta rychleji koná , než myslí a čínské "sousto" s 1400 miliony obyvateli už nezvládne. Z Číny přicházejí zprávy, že se tam šíří nacionalistické nadšení, gigantický národ o počtu tří Evropských unií se plně staví za svou vládu , zahazuje mobily Apple a kupuje Huawei ... šíří se protiamerické nálady. Bohužel a my to Trumpetovi "žerem i s navijákem."

Martin Pácalt
21. květen 2019, 20:59

Loudile, vytáhněte už konečně tu svoji hlavu z čínské pr...le!

Loudil
21. květen 2019, 21:52

TO : Pácalt

A vy zase z té Trumpetovské !

Loudil
21. květen 2019, 22:26

USA už se svými bezpečnostními varováními podléhají jakési národní psychóze či stihomamu. 38 % obohaceného uranu , který USA dovezly loni pro provoz svých 98 jaderných reaktorů pocházelo z Ruska ,tedy z "všestranně nebezpečné sankcionované" země. Nyní tytéž USA považují za prý : "ohrožení své národní bezpečnosti" , když 8000 km od Washingtonu mezi sebou dva evropské státy položí plynové trubky. Neměli bychom my , tedy EU, uvalit sankce na US firmy, které dováží obohacený uran z Ruska ?? Počítám, že budu apelovat na naše europoslance, aby toto neprodleně navrhli ! Bude to pak : fifty -fifty ! Vy nám, my zase vám ! Oko za oko, zub za zub. A další bombonek USA oznámily dnes. Prakticky všechny drony, které se v USA prodávají pochází z Číny. A opět přichází varování občanům USA, že prý drony špiclují americké občany pro čínskou tajnou službu. Takže když v USA nějaký tatík pracující jako popelář či kuchař pouští za městem se svým malým synkem drona , tak v čínské špionážní centrále prý zkoumají, co si při tom povídají a kde dron létá.

Martin Pácalt
23. květen 2019, 12:42

Rozdíl mezi námi dvěma je ten, že já si USA neidealizuju, kdežto vy se můžete z Čínské lidové republiky štěstím osypat.

Kde jste vzal ten vás blábol, že bych nějak sympatizoval s tou plechovou hubou Trumpem? Mimochodem, rozdíl mezi těmi zeměmi je ten, že Trump jednou odejde, protože nebude znovuzvolen. Čínský prezident tam bude do svého senilního hořkého konce a nebo dokud ho soudruzi svým typicky surovým způsobem "nevypnou" sami.

markusaurelius
21. květen 2019, 15:43

Už aby ten plynovod byl dobudován, kdo má pořád poslouchat toto trapné bečení státu kterých se tato stavba vůbec netýká....

Loudil
21. květen 2019, 15:58

Souhlas. Ať už Dánové přestanou dělat obstrukce a plyn začne téct. Podezřívám Dány, že se nechali koupit Polákama a USA ,aby zdržovali.

Martin Hajek
21. květen 2019, 19:42

Koukám, že uznáváte státní suverenitu jen některých zemí, jak se to zrovna hodí, že. Dánsko je suverénní stát a může si dělat, co uzná za vhodné. Komu se to nelíbí, musí vést svou rouru jinudy.

Loudil
21. květen 2019, 21:50

TO : Hájek

Je ale celkem možné a mnohdy prokázané, že přítelíčkové za oceánem s 330 mil. ob. , vojenskými výdaji 650 mld. USD a nominálním HDP 21 bil. USD mohou 5 milionový dánský státeček - "trochu přitlačit ke zdi", aby konal jak potřebují. Jenom bohapustí naivkové si dosud myslí, že tohle nepatří k - "výbavě politiků USA".

Martin Hajek
21. květen 2019, 23:46

A nebo je to jen obyčejný nudný business. Poláci budou přes Dánsko dovážet Norský plyn a to je pro Dánsko zjevně podstatně větší kšeft, než z nějakého NS2, takže dali prostě přednost lepší nabídce. Co je na tom zvláštního?

Loudil
22. květen 2019, 09:36

TO :Hájek

Divná je mi ta věc, že se náhle trasa plynovodu řeší až v době , kdy je možná 60 % délky položeno. I já sám jsem viděl v tisku plánovanou trasu plynovodu po mořském dně ještě mnohem dříve, než byl položen první metr trubky. A jistě si to tehdá prohlédli pozorně i sami Dánové. Divné je mi tedy, proč křičí až teď, když je plynovod skoro hotov. Někde se stala chyba , možná u stavitelů plynovodu, že s Dány už dříve nejednali a trasu si nenechali odsouhlasit , já spíš ale sázím na onen tlak z něčí strany /USA ?/ aby začali dělat potíže. Je to stejné, jako kdyby jste si chtěl postavit rodinný domek, koupil parcelu vedle už nějakého stojícího domu a došel by jste informovat onoho majitele , že budete stavět. V ruce by jste měl plánek svého budoucího domu, kde by bylo zřejmé, jak bude vysoký, jak daleko bude stát od plotu souseda ,kam bude vrhat stín, ...atd. a soused by zabručel asi toto : "Jo, beru na vědomí." Vy by jste pak dokončil hrubou stavbu a začal dělat elektriku a vodu uvnitř. A až v ten moment by váš soused začal vřeštět jako pavián, že tady ten barák nechce, že se musí zbourat, protože mu vrhá stín na zeleninovou zahrádku a vaše studně bude krást vodu jeho studni. Nezačal by jste si ťukat na čelo a nedivil se, proč nekvičel jako čuník už když jste mu ukazoval plánky domu před začátkem vlastní stavby ?

frank
22. květen 2019, 10:13

Bohužel vám musím dát za pravdu, že zabručení souseda přes plot nemá stejnou hodnotu jako podpis souseda na stavebním úřadu a opravdu s vámi souhlasím, že každý kdo postaví 60-70 procent něčeho aniž k tomu má jasné souhlasy sousedů, kterým navíc přes jejich pozemek vede sítě do své řádně neodsouhlasené novostavby je tak trochu riskér, v Rusku nebo v Číně se to tak dělá a proto je jasné, že si to ruský vyjednavač asi úplně neuvědomil že když má něco sjednáno s Německem, že to neplati na cizích územích. On třeba ani netuší, že Dánsko je samostatný stát s vlastní měnou, stát který klidně na Dánsko-Německé hranici obnovil kontroly aniž by si to nechal rozmluvit Německem.

Prostě špatná příprava a velmi špatná vyjednávací strategie z pozice síly narazily zrovna u mini- státu, kterému Rusko hrozilo jadernými zbraněmi , taková náhoda...

Pavel K.
22. květen 2019, 11:16

Normálně by to bylo v pohodě, ale je poněkud zvláštní náhoda, že zrovna na konci loňského roku se Dánsko a Polsko dohodly na ukončení 40 let trvajícího sporu o malé území v Baltském moři ve prospěch Dánska a na začátku roku začaly obstrukce s NS2. Pochybuju, že Rus začal stavět, aniž by měl předběžný souhlas Dánska. Prý se dohodli kvůli Baltic Pipe ale ten souběh událostí nutí člověka k zamyšlení a důvodů mohlo být více.

Navíc proč by si Dánové měli vybírat mezi Baltic Pipe a NS2, když můžou bez problémů povolit oboje a mít příjmy z obou projektů. Myslím, že Poláci nemají žádnou páku typu "pokud povolíte NS2, tak na Baltic Pipe kašlem a peníze pro vás nebudou", protože Poláci se chtějí zbavit ruského plynu za každou cenu.

https://www.euractiv.com/section/global-europe/news/denmark-delays-nord-stream-2-approval/

frank
22. květen 2019, 12:03

Loudil

1. to nebyl raketový štít USA ale raketový štít NATO, tedy i váš, tedy pokud jste přítomen...

2. ruský velvyslanec v Dánsku Dánsku přímo vyhrožoval

3. to samé Rusko udělalo naprosto neutrálnímu Švédsku, dokonce provedlo simulovaný jaderný útok na Švédsko v roce 2013, kdy 29/3/2013 dva jaderné bombardéry doprovázené silnou eskortou stíhačů otočily až švédským územím ( ostrov Gotland) zhruba 160 km od hlavního města Švédska).

A proč o tom hovořím je jasné, Švédsko nedokázalo na přímý let strategických bombardérů Ruska odpovědět vlastními silami a tak poprosilo dánské stíhačky které hlídkovaly nad Baltem.

Rusové to hodně těžce nesli a hovořili o hysterii baltských států...

frank
22. květen 2019, 09:26

no nevím, zatím si z celkem nedávné historie pamatuji jen takové docela " nudné vyhrožování jadernými raketami Dánsku od Ruska", které právě může být tou pravou příčinou proč se Dánsko zaseklo.

Asi to bude tím, že Rusko nemá takové HDP jako Čína, USA, vlastně ani jako Itálie nebo jeden jediný stát USA Kalifornie :) a občas si to uvědomí a snaží se to dohnat chřestěním jadernými hlavicemi směrem k 5 milionovému státečku, který si to pak velmi dobře pamatuje...

Loudil
22. květen 2019, 10:15

TO : frank

To "nudné vyhrožování jadernými raketami" Dánsku bych upřesnil. Roku 2015 Dánsko vřele souhlasilo s US požadavkem na umístění protiraketového systému USA na svých fregatách. Tento systém měl v případě války sloužit k zachycení a ničení ruských raket. Rus tedy řekl asi toto : " Milí Dánové. Vaše lodě v případě války by nás bývaly vůbec nezajímaly ,ovšem pokud na nich bude US protiraketový systém, stanou se bohužel prvním terčem příští možné války". Co je na tom divného ? Kdyby býval stál US radar v Brdech , počítám, že by v případě války dostal od Rusa - "první šlupku". Tady se nehraje na nějaké city ,tady hraje jenom strategický vojenský kalkul !

Loudil
22. květen 2019, 10:37

TO : frank

Pokud jde o ruské HDP , ano není největší. Ovšem třeba loňský výsledek jejich ekonomiky by mu mohly USA závidět. Přebytek státního rozpočtu - 2,7 % HDP = patrně největší na světě, přebytek obchodu = 211 mld. USD, růst devizových rezerv + 35, 8 mld. USD /včetně nákupu 274 tun zlata/, hrubý státní dluh poklesl z 12,6 % HDP na 11,8 % HDP, růst HDP + 2,3 %, zahraniční zadlužení kleslo z 518 na 454 mld. USD. Při poměrně malém HDP dokáže Rusko bravurně vzdorovat tlaku USA , aby se stalo dalším jejich podřízeným vazalem a státem, který bude papouškovat jejich kydy. A dosahuje toho především výtečnými výsledky zbrojního výzkumu. Před pár dny spustilo na vodu jadernou ponorku Belgorod, nosiče torpéd s jaderným pohonem Poseidon. Poseidony budou pro USA další těžký oříšek ! Torpédo s jadernou hlavicí má pohon malým jaderným reaktorem, tedy neomezený dosah. Dálka torpéda - 24 m, šířka- 1.6 m, rychlost pod vodou 100 až 200 Km/h, hlavice až 1 0MT. V případě války bude tato vodíková bomba odpálena před New Yorkem hluboko po vodou, vytvoří tím 50 m vysoké tsunami které New York potom spláchne. Poseidony můžou číhat hluboko na mořském dně na svou příležitost a pak zasadit konečný úder.

frank
22. květen 2019, 11:52

příznačné ,napřed do debaty o Dánsku zatáhnete americké HDP a vojenský rozpočet a rochníte se v americké agresivitě a když se ukáže pravda o ruském vojenském vyhrožování světu pak famfárujete nad " bravurní" ruskou vojenskou mocí :)

No nic, je vidět že to děláte s láskou k vlasti , tedy k té vaší skutečné vlasti...

Ivan Novák
22. květen 2019, 12:01

Veřejné projednání dánské EIA k NS2 se bude konat v Rønne 19. června. Kdo má starost, může zajet a uplatnit se.

frank
22. květen 2019, 12:06

To se klidně vsadím, že trolly jako Loudil tam nepošlou, ti plní " náročné úkoly zítřka"

Loudil
22. květen 2019, 14:53

TO : frank

Musím se opět zastavit nad zde už několikrát zaznamenaným stylem diskuze = "My máme vždy a ve všem plnou a 100 % pravdu, nic jiného není přípustné". Tím "MY" rozumím lidi, kteří podporují zahraniční politiku USA, potažmo NATO , které jako "obranné atlantické souručenství" už stihlo sypat bomby na : Srbsko, Irák, Lybii, Afganistán, Sýrii a nyní se patrně chystá i na Irán. Každý ostatní diskutující, který vyjádří jiný názor je označen názvem - "troll". To je ale v demokracii velmi zvláštní jev, to si pamatujeme z období 1948-89 kdy - "vědecký světový názor socialismu" byl také vždy, všude jen správný, neomylný ... a kdo měl jiný názor , tak byl - "škůdce socialismu". Posuzovat dnes světové dění podle šablony , "dobro a zlo , černé a bílé", to můžou jen lidé velmi mdlého ducha. "Dobro" to je u nás , "Zlo" je vždy někde na východě.

Loudil
22. květen 2019, 14:58

My nemáme starost, jen se divíme tomu protahování, když jedny trubky ve stejném místě už fungují bez problémů ke stejnému účelu několik let /dostaly oficiální povolení/ a nyní navlas stejné druhé trubky jsou příčinou šarvátek a zdržování. To asi zarazí každého.

frank
22. květen 2019, 15:59

je to asi marné, ale ještě jednou to zkusím.

Politickou , vojenskou a ekonomicky nátlakovou agendu jedné země, po několikáté i za nadšeného tokání nad zbrojními úspěchy a hrozbami dalších dvou zemí, které nepatří mezi naše spojence, pravidelně zatahujete do diskuse o energetice právě vy a když vás na to někdo upozorní, tak najednou vytáhnete demokracii a svobodu slova, což je ve vámi oblíbených státech skoro sprosté slovo a praktická nemožnost :)

No a tomu co děláte se říká trollení, je mi celkem jedno jestli to děláte z hlouposti, nenávisti, za peníze nebo jen tak pro legraci a jak jste jistě všiml nezakazuji vám to, jen vás upozorňuji, že váš " jiný názor" roubujete na každé druhé téma které se zde probírá, naprosto bez souvislosti a to dělají převážně trollové. Nu nevadí, je to vaše věc, můžete si klidně prskat jak chcete, svět není takový jako by jste si ho přál a to je moc dobře...

Loudil
22. květen 2019, 17:33

To : frank

A já vás také už po několikáté upozorňuji, že to nejsem já, kdo ve vláknu začíná politiku. Cituji první příspěvek k tomuto vláknu od p.Josefa 21.05.19 - 14.20 hod. : "300 milionů Američanů si myslí, že bude poroučet Zeměkouli, nebude ! Jen Čína + EU mají skoro 2 miliardy lidí. USA jsou proti tomu jen drobeček." No a já jsem to jen později uchopil a rozvinul do podrobností. Nátlakovou agendu jak píšete dnes po světě šíří USA /výhrůžky válkou, nová cla, nové sankce" , jak jinak tomu říkat, než nátlak. Psaní pravdy je dle vás "Trolení". A pokud se v článku řeší uvalení sankcí USA na firmy účastnící se energetického projektu vEvropě , není to snad také silně o politice ? O tom, zda se vlády zemí EU dokáží postavit diktátu USA a jejich vydírání /USA uvalí sankce na velké soukromé západní evropské firmy/ . Oplatí Evropa USA sankcemi za jejich dovoz 38 % obohaceného uranu z Ruska pro US jaderné elektrárny ? Asi nikoli. Škoda ! zase ta strachy podě..ná Evropa ! US jaderné elektrárny jedou ze 40 % na ruský obohacený uran, přitom roku 2017 brala Evropa od Gazpromu jen 35 % evropské spotřeby plynu !! Amíci pohání své jaderky ruským uranem, ovšem Evropu budou sankcionovat za dovoz ruského plynu ! Fuj dalšímu US podrazu.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se