Německý Bundesrat schválil kabelová propojení Německa se Spojeným královstvím a Švédskem
Německá Spolková rada (Bundesrat), horní komora německého parlamentu, v pátek schválila výstavbu dvou propojovacích vedení, které propojí Německo se Spojeným královstvím a Švédskem. Obě podmořská kabelová vedení mají být zprovozněna v polovině tohoto desetiletí.
Bundesrat schválil vedení v rámci přijetí německého zákona o rozšiřování přenosové soustavy (Bundesbedarfsplangesetz), který by měl vstoupit v platnost po podpisu německého prezidenta Franka-Waltera Steinmeiera. Zákon považuje obě propojovací vedení za klíčové projekty, což by mělo vést k jejich rychlejšímu schválení.
720 km dlouhé propojovací vedení NeuConnect do Velké Británie má být zprovozněno v roce 2024 a bude prvním propojením mezi oběma zeměmi. Disponovat bude přenosovou kapacitou 1400 MW.
Propojení, Hansa PowerBridge, s přenosovou kapacitou 700 MW má být uvedeno do provozu v letech 2025-2026 a bude druhým přímým propojením Německa se Švédskem, když doplní v roce 1994 do provozu uvedený Baltic Cable s přenosovou kapacitou 600 MW.
Německo v posledních měsících zvýšilo svou přeshraniční přenosovou kapacitu do sousedních zemí novými kabelovými propojeními s Norskem (1,4 GW), Dánskem (0,4 GW) a Belgií (1 GW).
Cíl Evropské unie
Zmíněná vedení jsou v souladu s cílem Evropské unie (EU) ve zvyšování přeshraničních propojení, a tím i bezpečnosti dodávek a možnosti integraci většího množství obnovitelných zdrojů energie.
Pro rok 2020 stanovila EU cíl v propojení na nejméně 10 %, to znamená, že každá země by měla disponovat přeshraničními přenosovými kapacitami, které umožňují přenos nejméně 10 % elektřiny vyrobené na jejich území do sousedních zemí.
Cílem je povzbudit jednotlivé země k rozvoji jejich přeshraničních přenosových kapacit.
Zdroj úvodní fotografie: TenneT
Mohlo by vás zajímat:
Další účinný závaží na misku vah OZ. Rozhodně to není na truc příznivcům JEDU, jako by šlo o nějaké sportovní utkání. A to se zcela jistě budou přidávat další opatření, neboť jsme na samém počátku rozvoje účinnějších a efektivnějších OZ včetně jejich využití.
v budoucnu bude těchto vzájemných propojení přibývat, např. se chystá propojení jižní Evropy s obrovskými FVE v severní Africe.
V budoucnu je počítáno, že z jihu se bude posílat energie z FVE a ze severu energie z VTE. Je potřeba, aby vláda rychle opustila nesmyslné dogma o energetické soběstačnosti. Vzhledem k tomu, že u nás nejsou optimální podmínky pro větrnou, solární výrobu, ani vodní je potřeba se s tím smířit a počítat v budoucnu s importem cca 30% EE. Tak jak nejsem soběstační u ropy, zemního plynu, a dokonce potravin, tak holt nebude soběstační v energetice na příkladu např. Rakouska, vidíme, že nedostatek vlastní energie rozhodně nevede k ekonomickému úpadku
Když vědomě nebudeme podceňovat naše možnosti ve všech oblastech spojených s OZ a schopnostmi našich odborníků či specialistů v oboru, dokážeme ty procenta snížit, když ne na nulu, tak zanedbatelných procent.
Má pravdu předseda, Skutečně zde potřebujeme jenom 1/6 dnes produkované energie. Pro domácnosti. Řekněme s budoucí plnou elektromobilitou sumárně tak 18TWh. A to jsme si schopni vyrobit ve FVE na střechách + Temelín. A ještě zbyde. Takže na cca. padesát let dopředu máme vystaráno. Jaké budou technologie potom není třeba nyní finančně přebíjet stavbou další megalomanské jaderné elektrárny.
A průmysl si stejně ať chceme nebo ne tu elektřinu koupí na burze a bude mu šumák fuk odkud bude. Zajímat jej bude pouze cena. Rozhodně nebude kupovat za cenu garantovanou státem ČEZu. A pokud bude cena vysoká, tak bude vysoká v celé Evropě a naše jaderná peněžní díra na tom se svým výkonem lautr nic nezmění.
Kdy už se konečně v ČR začnou česky hovořící bytosti vzdělávat v základech ekonomické gramotnosti? Základy by úplně stačily.
V tom Rakousku opravdu žádný ekonomický úpadek nebyl. Do Rakouska se opravdu dovážela elektrická energie a ekonomika nikam nepadla. V posledních letech ale v Rakousku vybudovali větrné elkektrárny, které mají podíl přes deset procent na celkové spotřebě elektriky a už dováží minimum elektřiny. Příznivci jádra budou muset opustit mantru o závislosti Rakouska na jaderné energetice.
Ještě aby bylo odkud dovážet a hlavně za kolik. Nejsem z oboru (už jsem psal, že zvažuji investice do cenných papírů, až dokončím budování vlastní firmy), ale jako letitý "odborný cifršpión" (kontroly účtování odborných prací) jaké budou přenosové ztráty na velké vzdálenosti, jak hezky to bude vypadat, kolik to bude stát a jak to bude náchylné na poruchy?
Možná mi dáte zapravdu že ČR spasit celou Evropu svými investicemi nemusí, nedává-li to ekonomický smysl. A budování JE podnikajícímu subjektu (ČEZu) ekonomický smysl nedává, jinak by postavila za vlastní. Tak to ušolichala se státem, který se snaží o soběstačnost. Jenže odběratelé v ČR stejně budou platit cenu na burze, protože nějaký 1 GW s cenou na burze nezacloumá. Ještě pořád se dokážeme shodnout? Takže Vašemu "za kolik" odpovídám: Za tolik kolik si řeknou ostatní, my v ČR na tom nic nezměníme ani kdybychom se na hlavu stavěli. A co se bezpečnosti (poruch) týká, zkuste v mezinárodním měřítku prohlásit že se budeme odpojovat abychom dosáhli nižší ceny u nás. Tak Vás zežerou jak naši výrobci (mohou prodávat v zahraničí dráž), tak Evropští regulátoři. Ta mediální masáž k dostavbám je jen o provizích za stavbu (v případě ČEZu se to ve smlouvě se státem jmenuje "přiměřený zisk"). O ničem jiném!
Jenže to, co píšete, je sázka na to, že OZE utáhne vše. Což si myslím, že není reálné, zvláště pokud je žádána elektromobilita. Jenže na špatné rozhodnutí budeme doplácet hodně let, jako u všech statků, co mají dlouhou produkci.
S částí ve které píšete o špatném rozhodnutí naprostý souhlas. Doplnil bych že na statky, které nebudou mít produkci budou doplatky patrně stejně dlouho let a s největší pravděpodobností ještě drtivější.
Jde o to, že u poměrně nestabilních zdrojů FVE a VtE je dost věcí nedořešených (skladování energie), případně v podmínkách hustě osídlené Evropy docela obtížně řešitelné (mluvím o VVN). Stačí se podívat na stav budování propojení VtE ze severního Německa do Bavorska. A když se tlačí elektromobilita, tak si myslím, že výkonný stabilní zdroj bude nutností. Ono je to taky otázka dostupnosti surovin na výrobu baterií. A nedostatek elektřiny je tak zásadní riziko, že vybudování JE s rozumným mixem dalších zdrojů pokládám za nutnost.
Vybuduje se dálkové vedení a žádný blackout nebude. Tím padá další argument jaderné lobby proti OZE. Je to další hřebíček do rakve jaderné energetiky.
Sorry, vybuduje se... Samo, jako všechny liniové stavby, NIMBYsté budou nadšeně souhlasit atd. Tím neříkám, že to nejde, ale... Jsem přívržencem rozumného mixu, byť na rozdíl od Vás nejsem energetický odborník a ani stavební expert.
A se je čínský bůh srandy.
Nic se samo nevybuduje, někdo to musí potřebovat zaplatit a postavit.
Nic proti tomu ale: JE TO NÁKLAD VYNUCENÝ OZE A MÁ SE DO NÁKLADŮ OZE POČÍTAT při srovnávání nákladů. Tak jako baterie jsou vynucené náklady na OZE dtto.
Tesat!
"potřebovat zaplatit a postavit" Mezi prvním a druhým slovem je jen mezera, nikoli některý ze souvětí dělících prvků. Takže potřebovat a zaplatit má jeden subjekt! Nikoli že podnikavci prý možná budou potřebovat tak státe nyní plať.
Je potreba ten oze prusvih outsourcovat kabelama za hranice, aspon se muzou tvarit ze jim to funguje o neco dele.
A my se zde můžeme plácat po rameni, že jsme 8.1. zachránili Evropu před tmou.
Oba dva výroky jsou při pohledu na fakta o kvantech ujeté.
Viete niekto o tom či a aké vedenie sa plánuje viezť tunelom Fehmarn Belt Fixed Link?
Na vizualizáciach je vidieť celkom veľký kolektor.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se