Domů
Ropa
Rusko hledá odbytiště pro své ropné produkty, více paliv směřuje do Afriky a na Střední východ
Ruský tanker
Zdroj: Farid mernissi / Creative Commons / CC BY-SA 4.0

Rusko hledá odbytiště pro své ropné produkty, více paliv směřuje do Afriky a na Střední východ

Ropa
42 komentářů
25. červen 2022, 07:40
Eduard Majling

S příchodem sankcí spojených s vojenským konfliktem na Ukrajině musí ruští vývozci fosilních paliv v posledních měsících hledat nové zákazníky pro své produkty. To se netýká pouze uhlí či surové ropy, ale rovněž zpracovaných produktů, jako například benzinu. S blížícím se koncem zákazu dovozu většiny surové ropy a ropných produktů do Evropy se tak ruští dodavatelé začínají postupně přeorientovávat na jiné trhy, včetně Afriky či Středního východu.

V případě dodávek surové ropy došlo k přesměrování části dodávek ruské ropy na asijské trhy, kdy především Indie začala v posledních měsících s ohledem na výraznou slevu, se kterou ruští exportéři nabízejí svou ropu oproti jiným dodavatelům, navyšovat svůj odběr. Asie nicméně není nejvhodnějším trhem pro již zpracované ropné produkty, jelikož kapacita tamních rafinérií dle agentury Reuters převyšuje poptávku, a region je tak sám čistým vývozcem ropných paliv.

Rusko se tak musí poohlížet po nových odběratelích na jiných trzích, jakými jsou například Afrika či Střední východ, pokud si chce země udržet svůj podíl na globálním trhu a zamezit dalšímu poklesu ve vývozu ropy a ropných produktů.
„Afrika a Střední východ se zdají být přední volbou pro dodavatele ruských ropných produktů, takže očekáváme více dodávek do těchto oblastí v druhé polovině letošní roku, kdy se bude blížit termín embarga v EU,“ sdělil agentuře Reuters obchodník, který je aktivní v oblasti obchodování s ruskou ropou.

Rusko před uvalením sankcí na tamní bankovní sektor, které částečně zkomplikovaly obchodování ještě před dosažením shody na zásadním omezení odběru ruské ropy v rámci zatím posledního balíčku sankcí ze strany EU, exportovalo do Evropy více než 2,5 milionů barelů surové ropy denně, v případě zpracovaných paliv zhruba 2 miliony barelů denně.

Ruští obchodníci však již v poslední době začali vyvážet větší objemy benzinu a dalších paliv do Afriky a na Střední východ. Podle dat společnosti Refinitiv směřovalo od května z exportního přístavu Usť-Luga nejméně 5 tankerů se zhruba 230 tisíci tun ruského benzinu a ropné solventní nafty do Ománu a Spojených arabských emirátů. Na tamní trhy letos zamířilo z Ruska již přes půl milionu tun těchto paliv, zatímco v roce 2021 byl objem nulový.

V případě Afriky proudí nejvíce ruského benzinu a ropné solventní nafty v posledních měsících dle dat Refinitivu a oslovených obchodníků do Nigérie a Maroka. Několik tankerů nicméně zamířilo i do Senegalu, Súdánu, Pobřeží slonoviny či Toga. V posledních měsících vzrostly i dodávky ruské nafty do Afriky, kdy od začátku roku Rusko dodalo 1 milionů tun, zatímco ve stejném období loňského roku se jednalo o 800 tisíc tun.

„Suhár (v Ománu) a Fudžajra (v SAE) mohou nabídnout kapacity pro skladování a míchání pro všechny tyto barely, zatímco evropské přístavy začaly odmítat ruské ropné produkty,“ sdělil agentuře Reuters nejmenovaný zdroj.
Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(42)
Karel Navratil
25. červen 2022, 09:16

My si rádi připlatíme za benzín i 60 korun :-)

Martin Svoboda
26. červen 2022, 00:09

Četl jsi někdy přepočet na průměrnou mzdu v devadesátkách, nebo třeba v osmdesátkách?

Petr prochaska
26. červen 2022, 08:58

Tenkrát cena nafty 50 haléřů a platy 2500 Kčs. Dnes 50 Kč za litr 38000 Kč plat.

Karel Navratil
26. červen 2022, 09:52

Martine, já nepotřebuji číst žádné propagandistické přepočty cen, zač bylo tehdy a zač nyní, protože ideologie si vybere ty správné příklady, já v té době žil, tak dovedu srovnat nejlíp.....řekněme v roce 80 se mi narodilo první dítě a stavěl jsem dům, plat jako skladník jsem měl 3 tisíce, podle knížky ROH, kde se platily příspěvky 1 koruna za každou stovku ve výplatě.....Takže, měsíční bydlení v panelákovém bytě za 250 korun, komplet se všim.....Do nového baráku jsem se stěhoval za 10 let, bez dluhů akorát stát mi zaplatil asi 1/4, což bylo 50 tisíc, za úvazek u podniku na 10 let...V té době se tady ve městě dostavaly byty za 16 tisíc s úvazkem práce u podniku.Podotýkám, že z jednoho platu se rodina normálně obživila.....voda, ani elektřina se ani nepočítala, protože voda stála 6 haléřů kubík a elektřina asi 0,40 za kW.....

Ladislav Novák
26. červen 2022, 10:34

Jo, to byly (pro některé) "báječné doby socialismu", kdy skladník bez vzdělání bral 3000,- Kčs měsíčně, zatímco vysokoškolsky vzdělaný inženýr s praxí taky 3000,-...

A proto tady Navrátil na "staré zlaté časy" v době okupace Ruskem (SSSR) tak rád vzpomíná (nejen na tomto serveru)...

Jo, to je ta pátá kolona Ruska v Česku.

Jan Veselý
26. červen 2022, 16:21

Jo, tomu se odborně říká sociální dumping, kdy se všechny tyhle věci brutálně dotovaly. Vedlo to akorát k nehoráznému plýtvání (včtně plýtvání pracovními silami), k zaostávání ekonomiky, protože se do ní neinvestovalo zpět a ke kumulaci vnitřního dluhu Československa, k čemuž nemálo přispěla i nehorázně přebujelá armáda.

A nakonec ani tohle lidem hubu nezavřelo a v roce 1989 celý systém implodoval.

Michal K.
26. červen 2022, 20:08

ja toto pocuvam casto. Ze za sociku sa plytvalo a bol to neefektivny system.

Len ked to tak porovnavam tak ma zarazaju nejake veci.

Vtedy:

- kvalitne skolstvo

- kvalitne zdravotnictvo

- masivna bytova vystavba

- dlh krajiny 0

Dnes (na Slovensku, mozno je to lepsie CR, neviem) v super efektivnom systeme:

- skolstvo v rozklade

- zdravotnictvo uz po rozklade

- byty enormne drahe

- a k tomu vsetkemu sa Slovensko enormne zadlzuje

A tak si kladiem otazku, ktory ten system je vlastne neefektivny ... ?

Jan Veselý
26. červen 2022, 22:22

- Spotřeba vody 200 l/osobu/den, hlavně v průmyslu. Dneska okolo 100 l/osobu/den.

- Naprosto zdevastované životní prostředí, já jsem z Ostravy, zažil jsem to z první ruky. Ty se třeba zeptej pamětníků jak to "vonělo" v Ružomberoku.

- Naprosto tragická úroveň silniční sítě, brutálně podinvestovaná železnice, fabriky závislé na mašinách, které snad ještě pamatovaly tatíčka Masaryka, ...

ad kvalitné školstvo - Nelži si do kapsy, školství bylo akorát plné kádrování, zbytečného biflování kravin a například ubohá úroveň výuky jazyků byla do očí bijící.

ad kvalitné zdravotnictvo - Humor? S dnešní úrovní nebo z tehdejší úrovní na "Západě" naprosto nesrovnatelné.

ad masivná bytová výstavba - šmejdské paneláky, které začaly být rozumně obyvatelné až po zásadních rekonstrukcích, které odstranily vážné nedostatky (umakartová jádra, obrovské tepelné ztráty, neexistující hluková izolace mezi byty, ...)

ad dlh krajiny - v bance dluh nula, ale na budovách, infrastruktuře, životním prostředí, lidech, krajině, ... byl ten dluh obludný a dodnes ho splácíme.

Teď jsem byl na víkend na horách, konkrétně na Oravě. Naprosto mě nadchlo jak to tam za posledních 10 let, co jsem tam nebyl, prkouklo. Už to tam dostává alpský šmrnc. Něčeho takového ti trapní komančové vůbec nebyli schopni.

Ladislav Novák
27. červen 2022, 08:55

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Re: Michal K. 26. červen 2022, 20:08 Tyhle vaše "argumenty pro komunistickou totalitu" už dnes lze brát vážně jenom jako důsledek stařecké demence a naprostého nepochopení principů, na nichž byl bolševický systém založený. Nedělal vy jste za totáče jako hlavní profesi komunistického politruka? :-D
.

Michal K.
27. červen 2022, 12:33

@Vesely:

- skolstvo bolo kvalitne. vysokoskolsky titul mal vahu a neziskal ho len tak niekto. dnes mate absolutnu inflaciu vysokosloskeho vzdelania. Vysokoskolsky titul si vie zohnat aj predavacka v lidli, a pokial ste uz uplne neschopny a nepouzitelny tak si ho proste kupite. Nas expremier a sucasny minister financii by vam o tom vedel porozpravat.

Zakladne a stredne skolstvo je cisto pre ludi, ktory sa nevedia uplatnit niekde inde. A z tohto sa ma budovat znalostna ekonomika. Haha

- mate pravdu, ze dnesne zdravotnictvo sa vtedajsim neda zrovnavat. Napr. dnes mate nedostatok vseobecnych lekarov. Je kumst sa ku vseobecnemu dostat do cakarne. Nie tak, ze vas este osetri. Ale to su marginalne veci. Horsie je, ze na zakroky ci chemoterapiu v pohode cakate pol roka a mozno aj viac. Mozte hrat ruletu zo zubatou, ze co pride skor. A nehovoriac o tom, ze lekarsky personal je dnes z nemalej casti uz vo veku 60+ (teda vyuceny este za cias toho neefektivneho socializmu). Ti ked to zabalia, nebude ich mat kto nahradit. Pretoze, sucasny system neni schopny generovat dostatocny pocet novych. O bordeli so zdravotymi poistovnami a tokoch financii nejdem pisat. To by bolo na niekolko clankov

- beriem, ze infrastrukturny dlh bol enormny. Ale po prevrate sa to rozhodne nezlepsuje. Len taky priklad. V 90 rokoch otvorili podmorsky tunel medzi Francuzskom a Velkou Britaniou. Dnes mame rok 2022 a stale neexistuje dialnia Bratislava Kosice.

- vystavba bytov bola. Mlada rodina sa vedela dostat aspon k nejakemu byvaniu. Je to take lahke aj dnes ? Povedzme pre rodinu v Prahe ? Co sa tyka kvality, ta bola aka bola. Rovnako ako dnes. Mam kopec znamych co kupili novostavbu a po 2 rokoch po zaruke uz museli rekonstruovat

@Ladislav:

Ja rozhodne nepotrebujem robit agitku predchadzajucemu systemu. Uvedomujem si take veci ako monster procesy, ci sposob ako sa rezim dostal k moci. Podla mojho nazoru kriminalnym sposobom.

Len si kladiem otazky, porovnavam, uvazujem. A narozdiel od podaktorych, nepotrebujem pri tom ani nikoho urazat.

Jan Veselý
27. červen 2022, 13:18

@Michal K.: Máte to na to Slovensku fakt na prd. A víte co? Dneska si za to můžete sami, máte takovou vládu, jakou jste si zvolili. To samé platí pro školství a zdravotnictví. A to, že úroveň školství měříte akorát vzácností VŠ titulů, hovoří za vše.

Si to přiznejte, jste už starý zapšklý dědula, který už umí akorát nadávat a se slzou v oku (selektivně) vzpomínat na věci dávno minulé.

Richard Vacek
25. červen 2022, 09:42

EU politici budou mít čisté svědomí a rozvojové země levnější energie. Vypadá to na win-win řešení.

Láďa
26. červen 2022, 20:49

Jenom že to Michale není tak úplně pravda. Nulové zadlužení papírově ano vnitřní zadlužení obrovslé. Kdo si pamatuje jak vypadala města a jak vypadají teď tak nic takového nemůže napsat. Pracoval jsem ve firmě kde jsme po revoluci chtěli modernizovat technologii a pozvali si firmu aby se přijela podívat co by to chtělo. No a zástupci firmy ASAHI byli při pohledu na stav tak zděšení že odmítli do výrobny vstoupit. Moje žena čekala na družstevní byt dlouho přes 10 let. Školství snad ano (vysoké jen pro někoho!) ale to je asi tak vše.

Karel Navratil
26. červen 2022, 21:28

Ladislave, vnitřní zadlužení státu fungovalo tak, že když se chtěla postavit nová fabrika, třeba ČKD Kutná Hora v šedesátých létech, tak stát uvolnil na tuto akci potřebné miliony a fabrika když vyráběla, tak bance dluh splácela.....Určitě to bylo lepší řešení, než lichvářský úvěr z ciziny, jako třeba nabízený Marshallův plán....no a města vypadaly tak, jako když se buduje a staví, zato dnes se ty staré baráky zateplují a oprašují aby vydržely další století :-)

Láďa
26. červen 2022, 22:25

Karle tohle nemůžeš myslet vážně. Porovnej země které využily Marshalův plán a které ne. Na investice uvolňoval peníze stát kterému se všechen zisk odváděl. Fabriky až na výjimky byly v otřesném stavu.

Ladislav Novák
27. červen 2022, 09:01

Re: Láďa 26. červen 2022, 20:49

Teď jste se odhalil jako člověk celou duší oddaný komunistickému režimu. To se nedivím, že tady o energetice a Občasných Zdrojích Energie a jejich vyhlídkách do budoucnosti píšete, jako by to měla být další, vyšší fáze vývoje komunistické společnosti ke skvělým zítřkům naprostého pžebytku všeho... :-D

Ladislav Novák
27. červen 2022, 09:06

Ehhh. omyl, omluva, patřilo jako Re: Karel Navratil 26. červen 2022, 12:46

Beru zpět....

Jan Veselý
26. červen 2022, 22:29

Jaký byl život za socíku nejlépe ilustruje to, že když se celý systém dostal v roce 89 do krize, nikdo se za něj nepostavil, ani dělníci z ČKD. Proto fakticky během měsíce a půl implodoval a zmizel. Jakeš zjistil, že je sám jako kůl v plotě, vzdal to a šel do důchodu.

Vladimír Šťastný
27. červen 2022, 08:28

Jednou takhle dopadne EU.

Ladislav Novák
25. červen 2022, 09:46

Ruská pátá kolona v Česku má zase své téma... :-P

Petr prochaska
25. červen 2022, 11:15

Takže rusové vyvezou ropu a ropné produkty do Ománu, který je sám velkým producentem ropy. V Ománu se ropa vyloží a zdemokratizuje. Následně se naloží do jiného tankeru směr Evropa.

Lukáš
25. červen 2022, 13:20

Papier znesie vela, hlavne aby Europa mala ,,ciste ruky,, :D

Karel Navratil
25. červen 2022, 12:05

Ropa je zakázaná, ale vyrobené suroviny z ní už nikoli, nebo stačí ropu místní s ropou ruskou smísit ve větším poměru a už je to ropa arabská :-))

Karel Navratil
26. červen 2022, 12:46

Ladislave, jestli bys vyplácel mzdy podle vzdělání, tak se ani nedivím, že to v tomto státě dneska tak vypadá :-))A co se týká "okupace", jestli myslíš v tom 68.tak nevím, že by mě někdo něco zakazoval, nebo mi bral, měli jsme svou vládu, která řídila tehdejší stát a dnes vidím, že nebýt socialismu, neměl bys kde bydlet, vodu nejspíš z nějaké stoky a žádné atomové elektrárny by nebyly.....Kousek od Zruče, kde bydlím, je přehrada Švihov, která napájí pitnou vodou skoro celou Prahu a některé okresy.Voda tehdy stála 6 haléřů kubík, dneska 100 korun kubík, protože je prodaná Francouzům....Najednou si vláda drbe hlavy, že nemáme ani ten ČEZ, kde se vyrobí kW za 52 haléře a my si ji přes burzu nakoupíme za 10 korun...opravdu doba k závidění, já jsem rád, že jsem většinu života prožil v socialismu...

Petr prochaska
26. červen 2022, 13:40

Zase si tak socialismus neidealizujte. V roce 1968 do Prahy přijely ukrajinské, polské, německé, maďarské a ruské tanky. Tanky přejely, někdo v Moskvě prohlásil, že situace v Československu je normalizovaná a nastala normalizace, což například znamenalo, že se zrušila víceletá gymnázia. Tehdy se razil názor, že by nikdo neměl být elita. Nyní se ozývají také hlasy na zrušení víceletých gymnázií a navrch na to inkluze. Normalizace znamenala cenzuru, což je něco podobného jako současná politická korektnost.

Antonín Mikeš
27. červen 2022, 08:43

"nebýt socialismu, neměl bys kde bydlet"

Ano protože země kde socialismus nebyl (na západ od nás) nemají kde bydlet, ani jaderné elektrárny a vodu pijou z žabince..

"Voda tehdy stála 6 haléřů kubík, dneska 100 korun kubík,"

Ano, FVE dnes stojí půlku než by měla, benzín zas dvojnásobek než by mohl stát, holt dotace, daně a inflace mění cenu komodit v čase.

Mě současný socialismus stačí.

ll
27. červen 2022, 12:03

Ty jsi snad žil v jiném státě, kalhoty a kabát stál celou výplatu, pouliční výbor rozhodoval o tvém životě, kam půjdeš na školu, co budeš dělat, na nové auto nemělo 80% lidí, všechno bylo předražené. Naše vláda byla pouze loutková, nemohl si být volen, ty jsi musel být okresní tajemník, že na tu hnusnou dobu vzpomínáš se slzou v oku.

Michal K.
26. červen 2022, 20:09

Od Ruska nemozme brat ropu, lebo napadlo Ukrajinu.

Napr. Saudska arabia uz roky vedie vojnu proti Jemenu. Tam uz zahynulo radovo viacej ludi ako na ukrajine, a ropu mozme od nich stale kupovat.

Vie mi to niekto vysvetlit ? Ako je to vobec mozne ?

Ci Jemenci nie su ludia a kaslat na nich ?

Jan Veselý
26. červen 2022, 22:36

Jo, byznys s ropou dává vyniknout těm nejhorším šmejdům. Kup si elektromobil a nebudeš muset vybírat mezi Losnou a Mažňákem, budeš mít výfuk v Mochovcích, na Vážské kaskádě a na Gabčíkovu.

Michal K.
27. červen 2022, 12:34

Ze by BEV bol je nejaky eko zazrak je iluzia. Uz to tvrdi aj samotny brusel.

auto.pravda. sk/doprava/clanok/624732-green-ncap-brusel-potvrdil-ze-elektromobily-nie-su-vyhra-co-teraz-s-tym/

Jan Veselý
27. červen 2022, 13:05

BEV je zázrak geopolitický, umožní ti jezdit na slovenský zdroj energie a nebudeš muset brát ohledy na cizozemské despoty, o smradu ve městech ani nemluvě.

Michal K.
27. červen 2022, 14:59

ano presne. tych zazrakov tam bude podla vsetkeho viacej.

Take baterie do toho "geopolitickeho zazraku" rastu na stromoch na Slovensku v neobmedzenych mnozstvach. Nehovoriac o tom, ze paliva na vyrobu elektriny pre ten "geopoliticky zazrak", mame na Slovensku tolko, ze nevieme co s nim.

Zazrak, samy zazrak, kde sa len pozries ...

PetrD
26. červen 2022, 23:31

Už jsem vám to vysvětloval, ale vy to to nechcete pochopit. Saúdové tu válku nevyvolali, ani do ní nevstoupili s cílem si zvětšit svoje impérium.

Michal K.
27. červen 2022, 12:34

ano. mate pravdu. Saudovia tu vojnu robia Jemencom len tak pre radost a aby ich potesili. O chvilu mi zacnete tvrdit, ze Zem je placka

PetrD
27. červen 2022, 12:48

Nic pěkného, ale rozhodně je si Saúdové válka nezačla kvůli obsazování cizího území.

viz wiki:

V lednu 2015 donutili šíitští Hútíové, kteří obsadili hlavní město San'á, k rezignaci jemenského prezidenta Abd Rabúa Hádího a jemenskou vládu. Na prezidenta bylo uvaleno domácí vězení, parlament rozpuštěn a nahrazen pětičlennou tzv. prezidentskou radou. Hádímu se podařilo uprchnout do Adenu, kde zorganizoval odpor z části jemu věrné armády. Avšak Hútíové s podporou bývalého prezidenta Alího Sáliha a jeho stoupenců postupovali na Aden. V této chvíli požádal Hádí mezinárodní společenství o vojenskou intervenci. Saúdská Arábie bojuje na straně oficiální vlády Mansúra Hádího, Írán údajně podporuje hutíjské rebely.

Dle vyjádření zástupce koalice přispělo k rozhodnutí provést intervenci také údajné přemístění části odpalovačů raket Scud, které má jemenská armáda ve výzbroji a kterých se chopili Hútíové, do oblasti severního Jemenu, odkud měly ohrožovat jih Saúdské Arábie.

.....

Michal K.
27. červen 2022, 14:59

A sme doma. Veci nie su cierno biele. A teraz mozme spomenut, ze Ukrajina podpisala nejake dohody (Minsk 1 a 2), ktore mali garantovat autonomiu istym oblastiam. Miesto toho tam poslala armadu a dopustala sa zlocinov na vlastnom obyvatelstve. Pouzijuc optiku schvalovania intervencie Saudskej Arabie, dojdeme k tomu, ze musime schvalit intervenciu na Ukrajine ...

Len tak za okraj ja odsudzujem obe invazie. Cim sa opat dostavame k mojej prvotnej otazke.

PetrD
27. červen 2022, 15:42

Minské dohody vznikly tak, že Rusko za moderace namířilo na hlavu Ukrajiny samopal a přinutilo je je podepsat. A samo je porušovalo od samého počátku.

Krom toho porušilo ještě Budapeštské memorandum, a smlouvu o vzniku SNS.

Rusko už prezentovalo asi sedmnáctou verzi, proč vpadlo na Ukrajinu.

Celá situace s LNR A DNR vznikla opět po akcích Ruska. Ostatně se stačí podívat, jakou spoušť po sobě nechalo se svým Rosijskym Mirem v Moldavsku, Abchazii, Osetii a nakonec i Čečensku.

Zatímco SA bylo do války vtaženo, Rusko je za ni plně odpovědné. Jediný skutečný důvod je Ruský imperialsmus devatenáctého století. Viz. opět Lavrov minulý týden - "....protože jsme neměli žádnou jinou možnost, jak Západu vysvětlit, že zatažení Ukrajiny do NATO je zločin,“ oživil šéf ruské diplomacie" .

Přemek z Mělníka
27. červen 2022, 20:17

PetrD......samé lži a překroucená skutečnost..Minské dohody I a pak po jejich neplnění Ukrajinou Minsk II dávno mohl ukončit boje a spory na Ukrajině. Chtělo to jen více odvahy a prosadit požadovanou autonomii ruských "minirepublik" na samém východě Ukrajiny. A mohlo být vymalováno a válka nemusela být....

Minsk II garantovaly země OBSE, kromě Ruska a Ukrajiny i Francie a Německo, ale marně. Ukrajinci na to nedbali a byli i těžkou technikou přímo na hranici styku a stříleli do svých vlastních lidí, tedy do vzbouřených ruskojazyčných ukrajinců v DLR a LLR. Padlo jich tam za 8 let asi 14 000, dle separatistů až 20 000.....to je hodně a zbytečně.....Nás mainstream to vůbec nezajímalo, škoda, těch mrtvých je člověku líto. Nemuselo to být.....sorry jako....

PetrD
27. červen 2022, 22:27

Vždyť si poslechněte co říká Lavrov a Putin. Vůbec nejde o DLR a LLR, Putin říká, že SSSR je projekt historického Ruska. A to území chce zpátky buď přímo, nebo formou víceméně loutkových zemí typu Běloruska. To stejné řekl prezidentovi Kazachstánu minulý týden v Petrohradu. V Kazachstánu je velká Ruská menšina a Kazachstán nechce dopadnout jako UA. Proto taky Kazachstán nehodlá uznat DLR a LLR, a vyvažuje Ruský vliv Čínou.

Krom toho v tom konfliktu na východě UA už příliš k obětem v posledních letech nedocházelo, to neospravedlňuje útok teď, a pokud, tak maximálně lokální.

Michal K.
28. červen 2022, 09:19

jj, PetrD je legenda v prekrucani faktov.

PetrD
28. červen 2022, 09:37

@Mikhail K.

Vy s láskou vzpomínáte na komunistické časy, netřeba vás brát vážně.

Tolik asi k té '"Legendě"

Antonín Mikeš
27. červen 2022, 15:23

" Miesto toho tam poslala armadu"

Jistě, a povstalci tam armádu neposlali, že? Povstalci ihned zastavili boje a ztráty na životech byly pouze na straně povstalců, protože ti už vůbec nevystřelili že? Opravdu opatrně na to jednostranné vidění..

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se