Domů
Rychlé zprávy
Audi zahájilo sériovou výrobu elektromotorů v Maďarsku
Crossover Audi Q2, zdroj: caradvice.com.au
Crossover Audi Q2, zdroj: caradvice.com.au

Audi zahájilo sériovou výrobu elektromotorů v Maďarsku

Rychlé zprávy
11 komentářů
24. červenec 2018, 16:38
ČTK

Německý výrobce luxusních automobilů Audi zahájil sériovou výrobu elektromotorů ve své továrně v maďarském městě Györ. Denní produkce bude zpočátku činit zhruba 400 kusů a bude možné ji postupně zvyšovat, uvedla dnes firma. Slavnostního zahájení se zúčastnil výkonný ředitel společnosti Audi Hungaria Achim Heinfling, člen představenstva Peter Kössler a maďarský ministr zahraničí Péter Szijjártó.

Výroba motorů nyní v Györu zaměstnává 100 lidí, ke konci roku by jich mělo být 130. Současný jednosměnný provoz se brzy rozšíří na tři směny, citovala z firemního sdělení agentura MTI.

Audi v Maďarsku vyrábí také automobily. Je i jedním z nejdůležitějších maďarských exportérů.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(11)
Martin Hájek
24. červenec 2018, 20:13

Tady je docela slušně vidět, jaká bude elektromobilita totální masakr pro pracovní místa v EU a zejména ve střední a východní Evropě, pokud se opravdu rozjede. Pokud počítám správně, tak ta fabrika bude při provozu jen ve všední den vyrábět ve 3 směnách nějakých 300 tisíc motorů ročně a zaměstná u toho úžasných 130 lidí... Baterky se dovezou z Asie, kastli svaří roboti no a pak ještě možná to bude pár lidí montovat dohromady.

Lubos
25. červenec 2018, 09:22

Industry 4.0 a robotizacia je nezastavitelna a podla mna aj dobra, nevidim dovod preco by mali ludia v 21. storoci driet na linke v 3 smennej prevadzke. A nebude to ani prva vlna prepustania ako dosledku robotizacie. Od zaciatku 20. storocia zaniklo uz velmi vela pracovnych pozicii, ale vzdy sa vynoria nove. Napriklad na tejto vodnej elektrarni (map link dole) pri dedine mojich rodicov v 70., 80. a dokonca este aj zaciatkom 90. rokov pracovalo 40 ludi na plny uvazok, dnes je riadena na dialku a len obcas tam niekto pride pokosit travu ci urobit nejaku udrzbu. Mame za tym smutit?

https://www.google.com/maps/place/038+61+Lipovec,+Slovakia/@49.1320889,18.9119988,390m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47145667760a54f5:0x400f7d1c6971780!8m2!3d49.1269081!4d18.9245288

Jan Veselý
25. červenec 2018, 11:03

A co navrhujete? Rozbíjení strojů? Tohle není žádná novinka, to je proces trvající minimálně posledních 200 let. Jen zemědělství co ztratilo pracovních míst. Jen na území ČR několik milionů.

Martin Hájek
25. červenec 2018, 13:40

Především navrhuji udržet celý výrobní řetězec aut v EU a to i za cenu dočasných celních bariér. Namísto zcela nesmyslných dotací na nákup elektromobilů dotovat výzkum, aby EU dohnala zahraniční konkurenci a nebyla závislá na baterkách z Asie. Technologický rozvoj samozřejmě zastavit nejde, ale je také potřeba mít na paměti, že zavedení masové výroby nakonec vedlo k ekonomické krizi 30. let. Výrobní náklady totiž sice klesaly, ale koupěschopná poptávka klesala díky redukci zaměstnanosti ještě rychleji. Dnes jsem samozřejmě v mnoha ohledech v jiné situace, ale je potřeba se připravovat. A hlavně nedotovat hovadiny a držet si dluhovou kapacitu státu, protože může být velmi potřebná pro překlenutí nepříznivého období.

Milan Vaněček
25. červenec 2018, 14:17

Vidím pane Hájku ž se můžem i úplně shodovat. A myslím že Němci a německé firmy u nás si udrží postavení jaké měli v klasickém automobilovém průmyslu i v elektromobilitě.

Dotace na nákup elektromobilů nejsou třeba, je nutná jen infrastruktura a pevné rozhodnutí automobilek, mohou zpočátku prodávat bez marže či ze ztrátou (to dělali i Číňané s FV panely) ale nakonec zisk bude velký protože elektromobil je jednoduší a mnohem více v něm udělá software.

Jan Veselý
25. červenec 2018, 15:07

Dobře EU nebude závislá na baterkách z Asie. Výrobu v EU pokryjí místní robotické továrny, které zaměstnají pár lidí. A? V čem to pomůže? Ty továrny robotizované budou, ať budou vyrábět spalováky nebo elektromobily. Úspěch německé ekonomiky je založen na tom, že místní firmy (včetně malých a středních) reinvestují velkou část zisku do vyšší efektivity výroby, vyšší kvality výrobků, výzkumu a vývoje. Takže dnes sice svět zásobují baterkami hlavně asijské firmy, ale ty je vyrábějí na německých (švýcarských, dánských, ...) výrobních linkách. Zatímco evropské firmy mají za své výrobní linky pěkné zisky, pilní Asiati se pinoží v deflačním byznysu s minimálními maržemi. Ty baterky pak koupí automobilky, energetické firmy nebo výrobci elektroniky a teprve oni na nich vydělají.

A nakonec to stejně skončí tak, že Asiati postaví ty fabriky na baterky v EU, protože bude potřebovat ušetřit na nákladech za dopravu. LG Chem staví v Polsku, Samsung SDI v Maďarsku a to nejsou jediné příklady.

A víte, že onu slavnou krizi 30.let značně prohloubila právě ona protekcionalistická opatření jaké navrhujete vy? Tyhle pitominy vedly ke světové válce.

Ale, i tak se v něčem shodneme, už Keynes psal, že stát má během konjunktury šetřit a během krize rozhazovat. Za 100 let se na té pravdě nic nezměnilo.

Milan Vaněček
25. červenec 2018, 15:32

Ano tak to je, že ty výrobní linky(neustále inovované, musíte být na špici když chcete mít nejvyšší zisk) vyrábějí hlavně Němci, Švýcaři a Japonci. To platí pro fotovoltaiku i pro baterie.

Martin Hájek
25. červenec 2018, 15:41

Je to velmi jednoduché, baterka bude v zásadě rozhodovat o tom, které auto bude konkurenceschopné, dnešní značky najednou nebudou nic moc znamenat. Pilní Asiaté nejsou idioti, proč by do EU donekonečna prodávali baterku s malou marží, když můžou dodat celé auto a vydělat na tom. Ta situace se totiž může rychle otočit. Bídně placení Evropané budou otročit u linky při finální montáži aut, jejichž podstatné komponenty, design atd. budou z dovozu. Tedy veškerá zbývající dobře placená místa té automobilky budou v Asii. K tomu tady totiž i neustále klesající kvalitou technického školství a ochotou mladých techniku vůbec studovat mílovými kroky směřujeme.

Jan Veselý
25. červenec 2018, 23:37

Já vím moc dobře, že ČR je příliš závislá na automobilovém průmyslu. Já ovšem na rozdíl od Vás nepanikařím a nemaluju čerty na zeď. Já vyrábím inženýry, nejlépe jak dovedu. Co děláte vy? Inženýr a skončil jako propagační referent (PR). Takový chytrý chlap a nedělá techniku, kterou vystudoval. Takhle tu Asii nepředběhneme.

Techniku je ochotno studovat spoustu mladých lidí, kolem spalovacích i elektrických aut se jich motá spoustu, a jsou to chytré děcka. Jenže chtějí dělat zajímavé, nové věci. Házení uhlí do pece a hlídání ručiček na velíně mezi ně nepatří. Zato u nás jedna partička byla schopna dát dohromady takové elektromobilní brko, že se našel zájemce, který ho chce vyrábět jako malosériovou výrobu.

loudil
28. červenec 2018, 11:35

Náskok Číny v elektromobilitě už je obrovský a zřejmě nedostižný. V roce 2017 jezdilo po světě 385 000 elektrobusů , z toho 99 % !! v Číně. Ve 12 milionovém Šenčenu už vozí lidi ze 100 % jen elektrobusy. Před pár měsíci čínská firma BYD otevřela továrnu na elektrobusy v Maďarsku . Produkci bude prodávat Evropě.

loudil
29. červenec 2018, 08:33

V Číně dnes jezdí přes 100 milionů elektroskůtrů, elmotorek a elektrokol, které se tam prodávají bez zbytečné administrativy přímo masově. Nepotřebujete žádný : řidičák, technickou, přihlášení, ani helmu. Jdete kolem prodejny a máte v kapse 10 000 Kč , hodíte je prodavači na stůl, vytlačíte motorku na chodník a jedete. A to i u 100 kilo těžké elektrické motorky. Nikdo se vás na nic neptá, nikdo po vás nic nechce. Vy už pak jen nabíjíte. Čína už má v tomto směru před Západem náskok 20 let.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se