Minulý měsíc automobilka Audi odhalila své čistě elektrické SUV quattro. Média tento počin okamžitě označila za „zabijáka Tesly“. Po nedávném představení Modelu X je nicméně jasné, že se jednalo o předčasná hodnocení.

Audi quattro má podle norem EPA podobný dojezd jako Tesla, tedy kolem 400 kilometrů. Audi ovšem své SUV uvolní až v roce 2018, kdežto Model X již brázdí silnice. Tesla navíc eviduje již něco mezi 25 a 30 tisíci objednávkami na tento automobil.

Automobilka Audi se pyšnila faktem, že jejich koncept bude nejaerodynamičtějším SUV v historii. Tohoto prvenství si ovšem Audi neužívalo příliš dlouho, jelikož Tesla oznámila, že Model X má koeficient odporu vzduchu pouhých 0.24, čímž předčila Audi s koecicientem 0.25. Na druhou stranu, to je rovněž vynikající hodnota.

Aerodynamika Tesly

Model X dosahuje výborné hodnoty dojezdu právě díky své výborné aerodynamice, která je v kategorii SUV naprosto ojedinělá. Pro zajímavost uveďne, že odpor je oproti nejlepším SUV konkurentům o 20 % nižší. Tesla rovněž disponuje aktivním spoilerem, který přispívá k lepší stabilitě při jízdě.

Audi původně tvrdilo, že dojezd jejich SUV se bude pohybovat kolem hodnoty 380 km, to byl rovněž důvod jeho odvážné přezdívky. Média ovšem systematicky opomíjela skutečnost, že Audi určovala dojezdovou vzdálenost na základě evropských norem NEDC, které jsou oproti americkým EPA benevolentnější.

Označení Audi jako zabijáka Tesly tedy bylo podle všeho předčasné. Nicméně bude zajímavé sledovat vývoj elektromobilů „e-tron“ z dílen Audi, zvláště v souvislosti se skandály ohledně emisí vznětových motorů z dílem VW Group. Vývojem elektromobilů totiž automobilka může kompenzovat právě veliký tlak na poli dieselových motorů.

Úvodní obrázek převzat ze serveru caranddriver.com.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *