V současnosti vývojová centra pro automobilobý průmysl svádí boj o představení baterií, které se rychleji nabíjí a jsou levnější a bezpečnější než lithiové baterie. Jedním z účastníků je i startup Zap&Go, který slibuje uhlíkovo iontové alternativy během několika let. Tato oxfordská společnost bude spolupracovat s čínským producentem baterií.
Anglický startup Zap&Go lokalizovaný v Oxfordu zahájí výrobu svých uhlíkovo-iontových baterií v roce 2018 ve spolupráci s čínskou společností vyrábějící lithiové baterie Li-Fun Technology Co Ltd. První aplikací jim bude skútr, který bude nabit za pět minut. I ten má být uveden na trh v následujícím roce.
Ovšem stejně jako v případě dalších startupů a univerzit zabývajících se rychlým nabíjením baterií se zatím ani technologie Zap&Go nevyrovná parametrům lithiových baterií. Společnost se však nechává slyšet, že během několika let dojde k vyrovnání, či dokonce zvýšení výkonu oproti lithiu.
Političtí představitelé v Číně a jiných zemích tlačí na přechod k elektromobilům během následujích dvou až tří desetiletí. Výrobci automobilů spěchají ve vývoji, aby mohli budoucí poptávku uspokojit, potřebný čas budou ovšem určovat samotní spotřebitelé.
Výrobci elektromobilů jsou schopni u lithiových baterií snížit dobu potřebnou k částečnému nabití na půl hodinu, Zap&Go však tvrdí, že jejich návrh využívající nanoskopický uhlík je schopen baterii takto dobít za pouhých pět minut. To by spotřebitelům umožnilo pokračovat v cestě v čase srovnatelném s tankováním běžného paliva.
Zap&Go licencuje svůj původní patent z Oxfordské univerzity a dostala již 13 milionů dolarů ve formě příspěvků.Ve většině případů se jednalo o dotace od jednotlivců. Na financování ze stran velkých institucí startup zatím čeká.
Společnost vyvíjí rovněž systém pro ukládání energie, který by dobíjecím stanicím umožňoval akumulaci energie přes noc, aby byla k dispozici řidičům během dne bez výraznějšího vlivu na celkové dodávky elektřiny.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se