27. červenec 2021
Aktuální výroba v ČR
Nissan a Enel chtějí udělat z elektromobilů mobilní baterie

Nissan, výrobce nejprodávanějšího elektromobilu Nissan Leaf, a italský energetický gigant Enel podepsali tento týden na klimatické konferenci COP21 v Paříži smlouvu o spolupráci při vývoji revolučního způsobu řízení spotřeby energie pro spotřebitele a firmy. Inovativní systém dostal název Vehicle to Grid.
Inovativní systém Vehicle to Grid (V2G) umožní majitelům elektromobilů, ale i spotřebitelům elektřiny provozovat takzvané individuální energetické uzly s možností využití, akumulace a případně i navrácení přebytečné elektřiny do sítě.
„Naše průkopnické partnerství se společností Enel je skvělým příkladem záměru využití elektromobilů nejen na silnicích, ale také k napájení domovů a kanceláří. To znamená, že se elektromobily mohou nyní stát plnohodnotnou součástí národních elektrizačních soustav napříč Evropou.“
Předseda představenstva Nissan v Evropě Paul Willcox.
Smlouva mezi Nissanem a Enelem přinese inovativní technologii nejdříve do Dánska, následovat bude Německo, Nizozemsko a severské země.
Nabít levně, využít elektřinu ve špičce nebo prodat
V2G dobíjecí infrastruktura a V2G podporované elektromobily poskytnou majitelům těchto elektromobilů možnost vytvoření mobilních energetických uzlů začleňujících elektromobily do elektrizační soustavy.
Systém nabízí majitelům vozů Nissan Leaf nabíjet vozidlo v období nízké spotřeby energie, kdy je nabíjecí tarif nižší, s možností využití uložené energie k následnému napájení domácností v době špičky v soustavě. Elektřinu bude možné vracet také zpět do soustavy, z čehož budou majitelé vozu moci profitovat.
V tiskové zprávě je dále uveden příklad pro Francii, kde je v současnosti v provozu asi 38 milionů automobilů a instalovaný výkon elektráren 130 GW. V případě nahrazení všech automobilů elektromobily a plug-in hybridy by zde díky V2G systému vznikla virtuální elektrárna s výkonem až 380 GW.
Zdroj úvodní fotografie: enel.ru
Mohlo by vás zajímat
26. červenec 2021
27. červenec 2021
27. červenec 2021
23. září 2021
28. září 2021
11. říjen 2021
15. říjen 2021
Komentáře (3)
Obavam se ze tohle nebude fungovat dohromady s energetikou postavenou na OZE hlavne s fotovoltaikou, vetsina ridicu bude jezdit pres den tedy ve spicce takze nebudou pripojeni k siti tam budou pripojeni az mimo spicku v nocnich hodinach kdy budou nabijet a fotovoltaika nepobezi.
já si naopak představuji elektromobil jako přibližovadlo do práce (protože s dojezdem pod 200 km není momentálně použitelný pro větší cestování), takže není problém jej mít připojený celou noc doma a celou pracovní dobu v práci. Navíc, takto může sloužit jen zlomek elektromobilů na 30% baterie a dohromady to bude dávat zajímavý výkon...
Typický vůz je 95% času někde zaparkovaný. Není technický problém, aby byl celou tu dobu připojený a vydělával majiteli prachy třeba díky frekvenční regulaci. Celý koncept V2G není až zas tak nic originálního a pokouší se o to více firem. Akorát, že pořád hledají vhodný obchodní model.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.