Nissan a Enel chtějí udělat z elektromobilů mobilní baterie
Nissan, výrobce nejprodávanějšího elektromobilu Nissan Leaf, a italský energetický gigant Enel podepsali tento týden na klimatické konferenci COP21 v Paříži smlouvu o spolupráci při vývoji revolučního způsobu řízení spotřeby energie pro spotřebitele a firmy. Inovativní systém dostal název Vehicle to Grid.
Inovativní systém Vehicle to Grid (V2G) umožní majitelům elektromobilů, ale i spotřebitelům elektřiny provozovat takzvané individuální energetické uzly s možností využití, akumulace a případně i navrácení přebytečné elektřiny do sítě.
„Naše průkopnické partnerství se společností Enel je skvělým příkladem záměru využití elektromobilů nejen na silnicích, ale také k napájení domovů a kanceláří. To znamená, že se elektromobily mohou nyní stát plnohodnotnou součástí národních elektrizačních soustav napříč Evropou.“
Předseda představenstva Nissan v Evropě Paul Willcox.
Smlouva mezi Nissanem a Enelem přinese inovativní technologii nejdříve do Dánska, následovat bude Německo, Nizozemsko a severské země.
Nabít levně, využít elektřinu ve špičce nebo prodat
V2G dobíjecí infrastruktura a V2G podporované elektromobily poskytnou majitelům těchto elektromobilů možnost vytvoření mobilních energetických uzlů začleňujících elektromobily do elektrizační soustavy.
Systém nabízí majitelům vozů Nissan Leaf nabíjet vozidlo v období nízké spotřeby energie, kdy je nabíjecí tarif nižší, s možností využití uložené energie k následnému napájení domácností v době špičky v soustavě. Elektřinu bude možné vracet také zpět do soustavy, z čehož budou majitelé vozu moci profitovat.
V tiskové zprávě je dále uveden příklad pro Francii, kde je v současnosti v provozu asi 38 milionů automobilů a instalovaný výkon elektráren 130 GW. V případě nahrazení všech automobilů elektromobily a plug-in hybridy by zde díky V2G systému vznikla virtuální elektrárna s výkonem až 380 GW.
Zdroj úvodní fotografie: enel.ru
Mohlo by vás zajímat:
Obavam se ze tohle nebude fungovat dohromady s energetikou postavenou na OZE hlavne s fotovoltaikou, vetsina ridicu bude jezdit pres den tedy ve spicce takze nebudou pripojeni k siti tam budou pripojeni az mimo spicku v nocnich hodinach kdy budou nabijet a fotovoltaika nepobezi.
já si naopak představuji elektromobil jako přibližovadlo do práce (protože s dojezdem pod 200 km není momentálně použitelný pro větší cestování), takže není problém jej mít připojený celou noc doma a celou pracovní dobu v práci. Navíc, takto může sloužit jen zlomek elektromobilů na 30% baterie a dohromady to bude dávat zajímavý výkon...
Typický vůz je 95% času někde zaparkovaný. Není technický problém, aby byl celou tu dobu připojený a vydělával majiteli prachy třeba díky frekvenční regulaci. Celý koncept V2G není až zas tak nic originálního a pokouší se o to více firem. Akorát, že pořád hledají vhodný obchodní model.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se