Britská metropole objednala dvacítku nových double-deckerů na vodíkový pohon. Autobusy, které budou první svého druhu na světě, začnou vozit cestující již během příštího roku, a to na třech linkách. Londýn je zařadí do své bezemisní flotily čítající 165 vozidel, zejména elektrobusů. Díky kratší době „tankování“ a delšímu dojezdu je využije zejména na delších trasách.

Společnost Transport for London (TfL) objednala na počátku května pro britskou metropoli Londýn 20 nových double-decker autobusů na vodíkový pohon, každý za zhruba půl milionu liber (cca 14,5 milionu korun). První vodíkové double-decker autobusy na světe vyrobí společnost Wright v Severním Irsku a  do provozu by se měly dostat během příštího roku.

Londýn v posledních letech bojuje se znečištěným ovzduším. Nízkoemisní a bezemisní vozidla hromadné dopravy v tomto směru mají situaci zlepšit. Vodíkové autobusy budou nasazeny na linky 245, 7 a N7, které za minulý rok přepravily 10 milionů cestujících.

„My všichni máme svou roli v čištění toxického vzduchu v Londýně a vždycky jsem říkal, že TfL by mělo mít vůdčí roli. Investujeme rekordních 85 milionů liber do modernizace našeho autobusového parku a jsem hrdý na to, že Londýn má nyní největší autobusový park s nulovými emisemi v Evropě,“ řekl londýnský starosta, Sadiq Khan.

Nejčistší autobusová flotila

Londýn v současné době disponuje celkem 165 bezemisními autobusy a dalších 68 jich má zprovoznit do tohoto léta. Pro srovnání, v celé České republice je v rámci hromadné dopravy v provozu 45 elektrobusů.

V rámci své strategie se TfL zavázala používat jen ty nejmodernější a nejčistší vozidla do roku 2020, kdy by v centrální části Londýna měly jezdit jen bezemisní autobusy.

 „Londýn má nejčistší autobusovou flotilu v Evropě, ale víme, že je třeba jít dál a rychleji, aby se vyřešilo ohrožení veřejného zdraví způsobené znečištěným vzduchem. Inovace a využití vodíku pro nás znamená flexibilitu při optimalizaci paliva s provozními požadavky sítě,“ uvedla Claire Mann, ředitelka autobusového provozu TfL.

Pro vodíkový pohon nových autobusů se Londýn rozhodl, protože ekologizace dopravy ve městě vyžaduje využití různých čistých zdrojů energie. Vodíkové autobusy totiž mohou uložit více energie/paliva než ekvivalentní elektrobusy, což znamená, že mohou být nasazeny na delší trasy. Pro srovnání, vodík je třeba doplňovat pouze jednou denně po dobu pěti minut, což je mnohem kratší doba než dobíjení u elektrických autobusů s akumulátory.

Zdroj úvodní fotografie: Mike Garnett/Transport for London

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *