Domů
Společnosti ve světě
První velký trajekt pro přepravu aut poháněný elektřinou je v provozu

První velký trajekt pro přepravu aut poháněný elektřinou je v provozu

První trajekt, který ke svému provozu využívá pouze elektrickou energii, byl uveden do provozu v Norsku. Trajekt byl vyroben společností Siemens a slouží k přepravě jak aut, tak cestujících. Jedná se o velký posun vpřed v elektromobilitě, protože na vodě se dosud využívaly pouze malé trajekty na elektřinu umožňující přepravu pár desítek pasažérů.

Trajekt je 80 metrů dlouhý a 20 metrů široký a má kapacitu přepravit až 120 aut a 360 pasažérů. Loď má k dispozici dva elektromotory, každý o maximálním výkonu 450 kilowattů. Elektrický pohon BlueDrive Plus C byl navržen společností Siemens a obsahuje baterie, systém řízení, integrovaný bezpečnostní systém a energetický management lodi. Trup lodi je vyroben z hliníku namísto obvyklé oceli a snižuje tak celkovou váhu lodi na polovinu.

Vzhledem k horšímu stavu elektrické sítě v místě, kde je trajekt využíván, jsou k akumulaci energie využity tři lithium-ion baterie. Jedna baterie je přímo na lodi a je samotným zdrojem elektřiny pro pohony, další dvě baterie o výkonu 260 kWh jsou umístěny v přístavech na každém konci pravidelné trasy. Loď je vždy nabíjena v obou přístavech, když čeká na vyložení nákladu a následného naložení, což s plně nabitou baterií z nočního nabíjení vystačí na celý den. Trajekt spotřebuje průměrně 150 kWh energie za jednu cestu o délce 6 kilometrů, což je o 60 % méně než klasický trajekt využívající jako palivo motorovou naftu. Loď jede trasu přibližně 20 minut.

Die von Siemens in Kooperation mit dem Schiffbauer Fjellstrand ausgestattete weltweit erste elektrische Auto- und Passagierfähre wurde in Betrieb genommen. Mit ihren drei Batteriepaketen, eines an Bord und eines in jedem Hafen, fährt sie vollständig emissionsfrei. The first electric car and passenger ferry in the world, equipped by Siemens in cooperation with shipbuilder Fjellstrand, has been taken into operation. With three battery packs, one on board and one at each pier, it functions completely emission free.
Zdroj: www.siemens.com

Siemens do budoucna počítá s vývojem více energeticky efektivních a levnějších baterií, díky kterým doufá, že se stane elektřina preferovanějším zdrojem energie než motorová nafta.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se