Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,9USD/Barel
-0,07%
Ropa - WTI (Oct25)
63,96USD/Barel
-0,14%
Emisní povolenky (Dec25)
77,91EUR/t
+1,21%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,74EUR/MWh
+1,06%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
104,5USD/t
+1,61%
Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
+0%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,9USD/Barel
-0,07%
Ropa - WTI (Oct25)
63,96USD/Barel
-0,14%
Emisní povolenky (Dec25)
77,91EUR/t
+1,21%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,74EUR/MWh
+1,06%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
104,5USD/t
+1,61%

Čína v roce 2019 nainstalovala více než 1000 nabíjecích zařízení denně

Zuzana Vrbová
17. leden 2020, 07:52
4 komentáře
cina-roce-2019-nainstalovala-vice-nez-1000-nabijecich-zarizeni-denne

Podle údajů z prosince 2019, které zveřejnila čínská Asociace pro podporu rozvoje nabíjecích infrastruktur, Čína v průběhu roku zprovoznila v průměru na 1000 nabíječek pro elektromobily denně. K listopadu 2019 jich bylo v Číně na 496 tisíc.

Asociace sdružuje společnosti, které veřejné nabíjecí místa a stanice provozují, a ve zprávě shrnuje data, která poskytli právě její členové. Z celkového čísla tvoří více než polovinu AC nabíjecí stanice (střídavý proud), o něco méně pak bylo DC nabíječek (stejnosměrný). Celkem 488 nabíječek nabízelo oba způsoby dobíjení. Mezi prosincem 2018 a listopadem 2019 se tedy jedná o nárůst o 71 % (měsíčně šlo o skoro 17 tisíc nových zařízení).

Nabíjecí infrastruktura je koncentrována především v okolí velkých měst jako je Peking, Šanghaj, Guangdong, Jiangsu, Shandong, Zhejiang, Anhui, Hebei, Hubei a Fujian. V těchto aglomeracích a jejich okolí je instalováno na 74 % nabíjecích zařízení.

Největšími odběrateli jsou v Číně autobusy následované osobními automobily provozovanými pro osobní potřebu. Tato vozidla v listopadu dohromady odebrala na 535 GWh elektřiny.

V Číně bylo k loňskému listopadu 8 společností, které provozovaly přinejmenším 10 000 veřejných nabíjecích míst. Dohromady těchto 8 společností provozuje 90 % všech dobíjecích míst v Číně.

Komentáře (4)

energetik II17. leden 2020, 16:58

A opět tu máme to někým vysmívané - "čínské tempo". 1000 nabíječek denně to je zhruba 40 každou hodinu, pokud by dělali 24 hodin denně a zhruba každou minutu jedna nová nabíječka. Pokud ale dělají jen naše "osmičky", pak tam každou 1 "pracovní minutu" přibývají 3 nové nabíječky. Nyní má tedy Čína přes půl milionu nabíječek a do konce 2020 jich patrně bude mít 1 milion. Jak asi - "šlápne do pedálů" sebevědomá EU která má nyní asi 170 000 dobíjecích stanic, tedy třetinu proti Číně?

PE18. leden 2020, 02:58

Nejen cena nove Tesly,ale i technicke problemy,natoz ojete vozy budou ovlivnovat koupi nasich zakazniku.Za nejaky cas to nebude cim krmit,takze to tempo moc rychle nebude....,natoz vyhody u hybrydu s parkovanim v Praze uz padaji,co potom e auta....

Jarda19. leden 2020, 08:53

Zasuvkova technologie dobijeni aut se rychle přežije je mnohem efektivnejsi pracovat na vodikove technologii...už dnes jezdi lokomotivy na vodík, tramvaje a testuji se autobusy....zasuvka vznikla 1859 co myslíte, že je na ní tak zajímavého? Asi nic, stejně jako na uhlí

Pavel K22. leden 2020, 00:42

Efektivita

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se