Domů
Elektromobilita
Čína v roce 2019 nainstalovala více než 1000 nabíjecích zařízení denně

Čína v roce 2019 nainstalovala více než 1000 nabíjecích zařízení denně

Podle údajů z prosince 2019, které zveřejnila čínská Asociace pro podporu rozvoje nabíjecích infrastruktur, Čína v průběhu roku zprovoznila v průměru na 1000 nabíječek pro elektromobily denně. K listopadu 2019 jich bylo v Číně na 496 tisíc.

Asociace sdružuje společnosti, které veřejné nabíjecí místa a stanice provozují, a ve zprávě shrnuje data, která poskytli právě její členové. Z celkového čísla tvoří více než polovinu AC nabíjecí stanice (střídavý proud), o něco méně pak bylo DC nabíječek (stejnosměrný). Celkem 488 nabíječek nabízelo oba způsoby dobíjení. Mezi prosincem 2018 a listopadem 2019 se tedy jedná o nárůst o 71 % (měsíčně šlo o skoro 17 tisíc nových zařízení).

Nabíjecí infrastruktura je koncentrována především v okolí velkých měst jako je Peking, Šanghaj, Guangdong, Jiangsu, Shandong, Zhejiang, Anhui, Hebei, Hubei a Fujian. V těchto aglomeracích a jejich okolí je instalováno na 74 % nabíjecích zařízení.

Největšími odběrateli jsou v Číně autobusy následované osobními automobily provozovanými pro osobní potřebu. Tato vozidla v listopadu dohromady odebrala na 535 GWh elektřiny.

V Číně bylo k loňskému listopadu 8 společností, které provozovaly přinejmenším 10 000 veřejných nabíjecích míst. Dohromady těchto 8 společností provozuje 90 % všech dobíjecích míst v Číně.

Komentáře

(4)

energetik II

17. leden 2020, 16:58

A opět tu máme to někým vysmívané - "čínské tempo". 1000 nabíječek denně to je zhruba 40 každou hodinu, pokud by dělali 24 hodin denně a zhruba každou minutu jedna nová nabíječka. Pokud ale dělají jen naše "osmičky", pak tam každou 1 "pracovní minutu" přibývají 3 nové nabíječky. Nyní má tedy Čína přes půl milionu nabíječek a do konce 2020 jich patrně bude mít 1 milion. Jak asi - "šlápne do pedálů" sebevědomá EU která má nyní asi 170 000 dobíjecích stanic, tedy třetinu proti Číně?

PE

18. leden 2020, 02:58

Nejen cena nove Tesly,ale i technicke problemy,natoz ojete vozy budou ovlivnovat koupi nasich zakazniku.Za nejaky cas to nebude cim krmit,takze to tempo moc rychle nebude....,natoz vyhody u hybrydu s parkovanim v Praze uz padaji,co potom e auta....

Jarda

19. leden 2020, 08:53

Zasuvkova technologie dobijeni aut se rychle přežije je mnohem efektivnejsi pracovat na vodikove technologii...už dnes jezdi lokomotivy na vodík, tramvaje a testuji se autobusy....zasuvka vznikla 1859 co myslíte, že je na ní tak zajímavého? Asi nic, stejně jako na uhlí

Pavel K

22. leden 2020, 00:42

Efektivita

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.