Domů
Elektromobilita
Dobíjecí stanice pro elektromobily pokryjí celý Ústecký kraj
Elektromobil

Dobíjecí stanice pro elektromobily pokryjí celý Ústecký kraj

Elektromobilita
3 komentáře
19. červenec 2016, 15:13
ČTK

Počet dobíjecích stanic pro elektromobily v Ústeckém kraji se rozšířil o další dvě. Dohromady jich je deset, z toho tři dobijí vůz za 20 až 30 minut. Síť je v kraji nejhustší v zemi. Stanice pokryjí postupně všechny hlavní tahy v regionu. Zatím nejvytíženější stanice je v Ústí nad Labem. ČTK to dnes řekl mluvčí Skupiny ČEZ pro Severní Čechy Ota Schnepp. V rámci celé republiky se nejvíce vozů vystřídá ve stanici umístěné v Praze 4.

Nová stanice teď vznikla u silnice I/13 v Prunéřově na Chomutovsku, kde má ČEZ elektrárnu. Další je ve stejném okrese u Hrušovan na komunikaci D7, která spojuje Prahu s Chomutovem a hranicí s Německem.

„Dosud byla nejvíce vytížená rychlodobíjecí stanice v Ústí-Trmicích, a to v počtu několika dobití za den. Po instalaci nových stanic rychlého dobíjení očekáváme podobnou frekvenci využívání i na nich,“ uvedl Schnepp.

Na veřejných rychlodobíjecích stanicích mohou v jednom okamžiku doplňovat energii dva elektromobily, jeden na rychlé dobíjení a druhý na normální. Rozdíl je v čase, zatímco u rychlodobíjecí stanice řidič může s nabitým vozem odjet za půl hodiny, od klasické až za dvě až čtyři hodiny.

„Normální umísťujeme hlavně do obchodních, zábavních a kulturních center, kde se předpokládá možnost alternativního trávení času,“ uvedl mluvčí.

Jedna z rychlonabíjecích stanic na dálnici A9 mezi Berlínem a Mnichovem.
Ilustrační foto

ČEZ v Česku provozuje 16 rychlodobíjecích stanic a zhruba padesát stanic normálního dobíjení.

„Pokud srovnáváme s vyspělým zahraničím na západ od našich hranic, má samozřejmě Česká republika mezery nejen hustotě dobíjecí infrastruktury, ale třeba podpory v oblasti pořizování nových elektromobilů na úkor klasických aut,“ řekl Schnepp.

Instalace každé dobíjecí stanice a náklady s ní spojené se podle Schneppa liší hlavně v závislosti na zajištění přivedení výkonu a ceně za pronájem pozemku.

„V průměru výstavba jedné stanice rychlého dobíjení přijde na více než milion korun,“ doplnil mluvčí.

V celé České republice podle ČEZ jezdí přes 1000 elektromobilů. Koncem roku by jich mohlo být 1500. Za loňský rok takových vozů přibylo 367. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu bylo v ČR na začátku roku registrováno 7,07 milionu vozidel. Podíl elektromobilů tak tvoří zhruba setinu procenta.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
Jaromír Vegr
19. září 2016, 19:54

Jiná pravidla má třeba PRE a pak jsou i další společnosti, které mají své podmínky. Je jich již více a tak je potřeba se informovat. Myslím si, že získat informace lze nejlépe na srazech elektromobilů či jiných akcích, kde se sjedou uživatelé z celé republiky a i ze zahraničí.

Jan Bedrníček
20. červenec 2016, 11:36

nabíjení je zdarma? a jestliže ano, tak z jakých peněz se toto nabytí platí? jak to vychází cenově Kč/ujetý kilometr? Předem děkuji za odpověď

Martin
20. červenec 2016, 16:49

U ČEZu si objednáte čip, za který platíte paušál 150,- Kč měsíčně bez DPH a můžete nabíjet kolik chcete, takže konkrétní přepočet nákladů je velmi individuální

podrobnosti zde: http://www.elektromobilita.cz/

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se