Elektromobily tvořily vloni 10 % prodaných vozidel na světě
Celosvětový prodej elektromobilů v loňském roce překročil klíčový milník a poprvé dosáhl přibližně 10% podílu na trhu, a to zejména díky silnému růstu v Číně a Evropě. Prodej naopak příliš nestoupá ve Spojených státech.
Zatímco v USA tvoří elektromobily stále jen zlomek prodejů automobilů, v Evropě a Číně se jejich podíl na celkovém trhu stává významným a s tím, jak se tato technologie dostává do popředí, stále více ovlivňuje osud tamního automobilového trhu. O výsledcích průzkumu informoval server Kanebridge News.
Podle předběžného průzkumu společností LMC Automotive a EV-Volumes.com, výzkumných organizací, které sledují automobilový průmysl, dosáhl celosvětový prodej plně elektrických vozidel v roce 2022 přibližně 7,8 milionu kusů. To přitom představuje nárůst o celých 68 % oproti předchozímu roku 2021. Podle informací BloombergNEF (BNEF) v první polivině roku 2022 přesáhl podíl elektromobilů na prodaných osobních vozech 13 %.
Ralf Brandstätter, šéf čínské divize společnosti Volkswagen AG, minulý týden na tiskové konferenci oznámil, že prodej elektrických vozidel bude dle predikcí skupiny nadále stoupat. Čína by dle VW mohla brzy dosáhnout bodu, kdy prodej konvenčních vozidel začne dokonce trvale klesat.
"V loňském roce bylo každé čtvrté vozidlo, které jsme v Číně prodali, plug-in a letos to bude každé třetí auto," řekl Brandstätter. "Ještě jsme nedosáhli bodu zlomu, ale očekáváme, že se tam dostaneme mezi lety 2025 a 2030."
Podle společnosti LMC Automotive se za celý minulý rok plně elektrické vozy podílely na celkovém prodeji automobilů v Evropě 11 % a v Číně 19 %. V kombinaci s plug-in hybridními vozidly pak vzrostl podíl elektromobilů prodaných v Evropě v loňském roce na 20,3 % z celkového počtu, uvádí portál EV-Volumes.com.
Spojené státy prozatím za Čínou a Evropou v zavádění elektrických vozidel zaostávají a to především kvůli nedostatečné infrastruktuře. I tak ale v loňském roce prodaly automobilky v USA 807 180 plně elektrických vozidel, což znamená nárůst podílu plně elektrických vozidel na celkových 5,8 % všech prodaných vozidel (nárůst z 3,2 % v předchozím roce).
Tesla je stále dominantním výrobcem elektromobilů na světě, ale konvenční výrobci automobilů začaly snižovat její náskok uváděním nových elektrických modelů na trh.
Mohlo by vás zajímat:
Konvenční automobilky rozhodně nesnižují náskok Tesly, která měla loni růst 40 % a např. VW jen 24 %.
Tesla není dominantní výrobce, tím je aktuálně BYD.
Růst prodaných EV byl loni v USA vyšší než v Evropě.
A dalších asi 10 nepřesností, nejednoznačné míchání EV (BEV+PHEV) a BEV, no kdybych měl všechno opravit, bude to delší než samotný článek, který je na zdejší poměry hrozný paskvil.
Státy se snaží regulací urychlit rozvoj EV . Přirozeným vývojem by došlo k rozvoji EV až ve 30 tých letech a k náhradě ICE na jejich konci. Takto za krvavé peníze dojde k posunu vývoje asi o 5 let , takže boom EV přijde po roce 2025 a od roku 35 se prakticky nic jiného prodávat už nebude - povinně. Výsledkem jsou drahá auta pokles prodejů nových aut a stárnutí vozového parku.
Co povazujete za boom? Podle me boom nastava letos.
Cina a Evropa dosahnou 17% resp 25% podilu BEV.
USA zaostava o dva roky takze 8%.
To je uz je ten zlom v S- krivce
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se