Společnost Hyundai Motor Company představila svůj model automobilu, který pro svůj hybridní pohon využívá kromě baterie i elektřinu z panelu umístěného na střeše vozu. Technologie bude použita na nejnovějším modelu automobilu Sonata Hybrid a v dalších letech bude následně používána i na jiných modelech.

Dle korejské automobilky bude solární panel na střeše pouze vedlejším zdrojem k tradičně nabíjené baterii umístěné ve voze. Panel má podpořit účinnost pohonu a obecně přispívat ke snižování emisí z dopravy. Křemíkový solární panel bude produkovat elektřinu i při jízdě automobilu.

Hyundai informovala, že panel může za 6 hodin nabít mezi 30 až 60 % objemu baterie, díky čemuž může elektromobilu během roku poskytnout dostatek energie na ujetí 1300 km.

Vozidlo bude prodáváno zpočátku pouze v Jižní Koreji, automobilka má ale v plánu expandovat i na severoamerický trh. Expanzi na trh v Evropě prozatím jedna z největších automobilek na světě neplánuje.

Umístění solárního panelu na automobil v minulosti naopak odmítl například Elon Musk. Tesla původně zvažovala tuto technologii užít na Model 3, nakonec ale od nápadu upustila kvůli neefektivnosti. Dle Tesly se investice do technologie nevyplatí, jelikož auta jsou nejčastěji parkována ve vnitřních prostorech a plocha střechy vozidla není moc velká – výkon panelu je tedy zanedbatelný.

Idea umístit na střechu vozidla solární panel není nijak revoluční a není limitována k užití jen v pozemní dopravě. Například v srpnu 2018 dokončilo svůj let, trvající téměř 26 dní, bezpilotní letadlo používající pouze solární pohon. Do vzduchu jej vypustil evropský výrobce letadel Airbus.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *