Domů
Elektromobilita
Německo prodlužuje příspěvky na nákup elektromobilů do konce roku 2020
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Německo prodlužuje příspěvky na nákup elektromobilů do konce roku 2020

Německo prodloužilo pobídkové schéma na pořízení elektromobilů a hybridů do konce roku 2020. Příspěvky, se kterými země začala před rokem, mají za cíl zvýšit prodej. Německý průmysl a vládu vyjdou na 600 mil. EUR. V současné době jezdí u našich sousedů okolo 100 tisíc elektromobilů, země však cílí alespoň na jeden milion.

Německá vláda rozšířila svůj příspěvek ve výši 4 000 EUR (zhruba 100 tisíc Kč) na pořízení nového elektromobilu a příspěvek ve výši 3 000 EUR (zhruba 75 tisíc Kč) na pořízení hybridního automobilu až do konce příštího roku. Dle Ministerstva hospodářství a energetiky cílí země na jeden milion elektromobilů.

„Počet žádostí se neustále zvyšuje, sice pomaleji než jsme doufali, ale o to důležitější je zajistit pokračování podpory,“ řekl spolkový ministr hospodářství a energetiky, Peter Altmaier.

Asociace BDEW ve svých projekcích ovšem počítá až s 10 miliony elektromobilů do roku 2030, které budou podle jejich názoru potřeba, aby země splnila klimatické cíle pro sektor dopravy. Každý milion elektromobilů pak přispěje zvýšením poptávky o zhruba 2-3 TWh elektrické energie za rok.

Dožene Německo v elektromobilitě Norsko?

Německý automobilový trh je největším v Evropě, v prodeji elektromobilů ale doposud zaostával za Norskem. Dle dat S&P Global Platts Analytics však prodeje v obou zemích za první čtvrtletí dosáhly 23 tisíc prodaných kusů.

V Německu je v současné době registrováno zhruba 100 000 elektromobilů a čtyřikrát více automobilů s hybridním pohonem. Spolu s rostoucím počtem elektromobilů roste i počet nabíjecích stanic, kterých je po Německu přes 17 tisíc.

Zdroj úvodní fotografie: Volkswagen

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(10)
jar
3. červen 2019, 11:41

prodloužuje - tento výraz do spisovné češtiny dosud nepatří

Eduard Majling
3. červen 2019, 11:46

Dobrý den,

chybička se vloudila, děkujeme za upozornění :)

Přeji příjemný den,

EM

Martin Pácalt
3. červen 2019, 14:28

Dotace jsou sice obecně opravdu pitomost, jsou ale programy, kdy se tím docílí mnohem rychlejší náprava celkospolečensky důležitých věcí jako čistota ovzduší a spol.(a že je ta rychlost potřeba) . Kdo kdy měl respirační onemocnění, ten to zná mnohem důkladněji. Takové programy ale musí běžet dlouhodobě, aby jeho výhody stihlo využít co nejvíce lidí (plátců daní) - čím krátkodobější jsou, tím křivější účinek do ekonomiky. V příkladu elektroaut se během 20 let nedostane než na lidi, kteří si nikdy žádné auto kupovat nebudou.

Mimochodem, zatížení české elektrizační sítě např. teď 31.května:

6:00 ráno - 6,0GW,

12:00 8,1GW,

v 18:00 7,76GW ,

po 22:00 7,1GW,

je v noci stále hodně prostoru pro nabíjení prvních pár tisíc elektrovozidel tak, jak ho má např. náš slavný ČEZ v sazbě D27d (tuším že od 18:00 do 8 ráno, s tím, že jde o 8mihodinový interval se začátkem a koncem daný místním distributorem ). Čili pro další nárůst vozového parku je hromada prostoru pro další jaderné zdroje (noční dobíjení) i fotovoltaiku (denní). A ČEPS bude muset investovat tak jako tak, jádro nebo OZE.

Loudil
3. červen 2019, 15:31

Rozdíl odebíraného výkonu mezi ránem a polednem přes 2 GW opravdu ukazuje na solidní rezervu pro budoucí elektrifikaci silnic. Je to výkon Temelína, který ročně pouští do sítě asi 15 mld. KWh. Lidé, kteří nebudou elektrem jezdit dlouhé trasy, tak můžou mít od státu lákavý tarif k dobíjení právě v čase 24.00 - 06.00. Nechce se mi to teď počítat, ale bylo by zajímavé vědět, kolik elektroaut v ČR by se mohlo současně nad ránem nabíjet při onom "rezervním, zatím nevyužívaném výkonu = 2GW. Počítám, velmi slušný počet.

Emil
3. červen 2019, 16:51

Ten "rezervní" výkon ale rozhodně není 2 GW už jen proto, že v té špičce vyrábějí také špičkové elektrárny, které nemohou jet 24 hodin denně, přečerpávací elektrárny dokonce naopak v noci elektřinu spotřebovávají.

V noci by šlo více vyrábět jedině v plynových a uhelných elektrárnách, ty uhelné se ale budou postupně odstavovat. Už v příštím roce má v plánu ČEZ odstavit cca 1 GW.

Martin Pácalt
3. červen 2019, 19:15

Přečerpávací elektrárny zvyšují ono dno zatížení soustavy. Bez nich by bylo položeno níže. Ta křivka samozřejmě nikdy nebude během 24 hodin vyrovnaná. Schválně jsem psal jen o pár tisících vozidlech, protože také vidím , že část netvoří tzv. stabilní zdroje", ale ty pološpičkové, resp. uhelky na snížený výkon.

Myslím si ale (vycházím z nedávného brutto výpočtu pro Česko na tohle webu - 100% elektrovozů - cca 2,5GW výkonu v jaderkách, berme např. 1,25GW a 50%ní podíl), že stavět DALŠÍ jádro (nejen nahrazovat) může mít smysl a pro denní nabíjení jsou zase vhodné ty soláry - ovšem jak kdy.

A v neposlední řadějsem chtěl tak trochu rýpnout s tím jádrem - no vy víte do koho ;-) :-)

Emil
3. červen 2019, 21:26

Moje reakce také mířila čistě na Loudilův příspěvek, s Vašimi oběma příspěvky souhlasím.

Martin Pácalt
4. červen 2019, 20:20

Já jsem je také nemyslel kriticky, jen jako dovětek k výše řečenému ;-) .

Loudil
3. červen 2019, 22:37

Ať se to přepočítává jak přepočítává tak i zcela obyčejný laik musí vidět, že spotřeba elektřiny v ČR v období 22.00 - 06.00 je mnohem níže jak přes den / fabriky, školy, hypermarkety, kulturní zařízení, elektrická městská doprava, domácnosti, ... atd. atd./ Tento čas představuje min. 33 % z celého dne , nemyslím si , že využití českých elektráren za rok je jen 66 %. Uhlí, atom i plyn u nás tvoří rozhodující výrobu elektřiny , a ty můžou dodávat i v noci. Možná někdy pro elektrodopravu zruší i Dlouhé stráně , místo čerpání vody do kopce se přebytkem proudu budou dobíjet elektroauta. Budeme- li stavět hodně větrníků, máme další zdroj, který v noci nemusí odpočívat a může dobíjet. Tím možná zase zmenšíme nutné bateriové systémy pro ukládání přebytků výroby z OZE.

Petr
4. červen 2019, 09:13

Ne, ale opravdu ne.

V Česku se pracuje na směny nejvíc na světě, takže rozdíl mezi noční a denní spotřebou elektřiny je tu taky jeden z nejmenších na světě, a do budoucna u nás budou nové kapacity na vyrovnávání stále víc a víc potřeba na vyrovnávání především německých větrníků.

Hlavní výhoda elektroaut je, že můžeme snížit závyslost na nevyzpytatelném zahraničí a přestat dovážet tolik drahé ropy a vyvážet do Německa zbytečně levně naši nyní přebytkovou elektřinu.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se