Automobilový průmysl v Německu zažívá těžké časy, když na jedné straně realizuje či plánuje velké investice do produkce elektromobilů, avšak poptávka po těchto vozech zůstává za očekáváním. Informoval o tom zahraniční portál Clean Energy Wire.
Automobilka Volkswagen musí podle svého výkonného ředitele Olivera Blumeho kvůli vysokým nákladům a klesajícím tržbám vynakládat značné úsilí, aby plnila své strategické cíle.
"Přestože jsme již zavedli programy na zefektivnění nákladů, investoři jim příliš nevěří a cena akcií Volkswagen pokračuje v poklesu. Vysoké jednorázové výdaje na změnu výrobních linek směrem k elektromobilům a bateriím a kompenzace pro zaměstnance, se kterými se loučíme, ovlivňují zisk společnosti, zejména u klíčové značky VW," uvedla společnost.
Automobilka tak podle svého CEO bude nucena snížit investice v nadcházejících letech a vyhledávat cesty ke snížení výdajů, například prostřednictvím společných podniků s jinými výrobci elektromobilů, jako je společnost Rivian.
Nízká poptávka po elektromobilech
Problémy však nemá pouze největší evropská automobilka. Podle listu Frankfurter Allgemeine Zeitung bude například německý dodavatel do automobilového průmyslu ZF Friedrichshafen nucen do roku 2028 zrušit v Německu až 14 000 z celkových 54 000 pracovních míst. Podle společnosti je na vině pokles objednávek ze strany automobilek a nízký zájem o elektromobily.
Automobilový průmysl je základním pilířem německé ekonomiky a přímo zaměstnává stovky tisíc lidí v zemi. Přechod na elektromobilitu otřásá celým dodavatelským řetězcem a tamní automobilky čelí silné konkurenci ze zahraničí.
Cíl německé vlády spočívající v 15 milionech elektromobilů na německých silnicích do 2030 se začíná jevit jako čím dál méně splnitelný. Podle think tanku Agora Verkehrswende je jedinou cestou k jeho dosažení prohloubení spolupráce s čínskými automobilkami a dodavateli technologií.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.