Domů
Elektromobilita
Německý automobilový průmysl čelí vysokým investicím a nízké poptávce po elektromobilech
Elektromobil Nissan
Zdroj: Kārlis Dambrāns / Creative Commons / CC BY 2.0

Německý automobilový průmysl čelí vysokým investicím a nízké poptávce po elektromobilech

Automobilový průmysl v Německu zažívá těžké časy, když na jedné straně realizuje či plánuje velké investice do produkce elektromobilů, avšak poptávka po těchto vozech zůstává za očekáváním. Informoval o tom zahraniční portál Clean Energy Wire.

Automobilka Volkswagen musí podle svého výkonného ředitele Olivera Blumeho kvůli vysokým nákladům a klesajícím tržbám vynakládat značné úsilí, aby plnila své strategické cíle.

"Přestože jsme již zavedli programy na zefektivnění nákladů, investoři jim příliš nevěří a cena akcií Volkswagen pokračuje v poklesu. Vysoké jednorázové výdaje na změnu výrobních linek směrem k elektromobilům a bateriím a kompenzace pro zaměstnance, se kterými se loučíme, ovlivňují zisk společnosti, zejména u klíčové značky VW," uvedla společnost.

Automobilka tak podle svého CEO bude nucena snížit investice v nadcházejících letech a vyhledávat cesty ke snížení výdajů, například prostřednictvím společných podniků s jinými výrobci elektromobilů, jako je společnost Rivian.

Nízká poptávka po elektromobilech

Problémy však nemá pouze největší evropská automobilka. Podle listu Frankfurter Allgemeine Zeitung bude například německý dodavatel do automobilového průmyslu ZF Friedrichshafen nucen do roku 2028 zrušit v Německu až 14 000 z celkových 54 000 pracovních míst. Podle společnosti je na vině pokles objednávek ze strany automobilek a nízký zájem o elektromobily.

Automobilový průmysl je základním pilířem německé ekonomiky a přímo zaměstnává stovky tisíc lidí v zemi. Přechod na elektromobilitu otřásá celým dodavatelským řetězcem a tamní automobilky čelí silné konkurenci ze zahraničí.

Cíl německé vlády spočívající v 15 milionech elektromobilů na německých silnicích do 2030 se začíná jevit jako čím dál méně splnitelný. Podle think tanku Agora Verkehrswende je jedinou cestou k jeho dosažení prohloubení spolupráce s čínskými automobilkami a dodavateli technologií.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
Jiří Švarc
11. srpen 2024, 22:34

To není žádná nízká poptávka po elektromobilech, ale stejná poptávka po drahých autech.

Pokud se 3/4 všech aut prodá pod 40000 € a 1/4 nad, tak logicky, když je můj plán místo spalováků za průměrnou cenu 30000 € prodávat EV za 50000 €, nemůžu čekat, že poptávka bude naprosto shodná.

Zkuste dát na trh Fabii s obyčejnou nejlevnější LFP 50 kWh baterií (cena battery packu nyní okolo 100 tisíc Kč) a prodávat ji za stejnou cenu, tedy holobyt od 369 900 Kč a bude to nejprodávanější model auta na celém světě a jen záleží, kolik jich dokáže vyrobit.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se