Domů
Elektromobilita
V Německu bylo letos registrováno nejméně automobilů za 35 let. Prodeje elektrických vozidel se naopak zdvojnásobily

V Německu bylo letos registrováno nejméně automobilů za 35 let. Prodeje elektrických vozidel se naopak zdvojnásobily

Registrace nových automobilů v Německu klesly v první polovině letošního roku o 35 % na 1,21 milionu automobilů a podle Německé asociace automobilového průmyslu (VDA) dosáhly nejnižší úrovně od sjednocení Německa před 30 lety. Za to registrace elektromobilů a plug-in hybridů rostou, v první polovině letošního roku vzrostly meziročně o 90 %.

Německo zaznamenalo v první polovině letošního roku významný propad registrací nových automobilů. Očekává se, že i celý rok 2020 bude z tohoto pohledu kvůli koronavirové krizi za 30 let nejslabší.

„Zažíváme obrovský propad, který je výrazně větší než ve finanční krizi. Očekáváme, že v roce 2020 bude v Německu zaregistrováno 2,8 milionu nových vozů – pokles o více než 20 % ve srovnání s předchozím rokem,“ uvedl Reinhard Zirpel, prezident Asociace mezinárodních výrobců motorových vozidel (VDIK).

Předpokládaná registrace 2,8 milionu automobilů v roce 2020 by meziročně představovala 23% propad. Naposledy bylo v Německu zaregistrováno podobné množství nových vozů v roce 1989. Propad za první polovinu roku je však výrazně vyšší, 40 %. Předpoklad tak počítá se silným oživením ve druhé polovině roku, pokud by k němu nedošlo, bude výsledek celého roku pod zmiňovanými 23 %.

Registrace nových vozidel v Německu. Zdroj: Clean Energy Wire

Nárůst v prodejích elektrických vozidel

Naopak poptávka po elektrických vozidlech významně vzrostla. VDIK uvádí v první polovině roku více než 90 000 nově registrovaných elektrických vozidel, což je meziroční nárůst o přibližně 90 %. Patří k nim více než 43 000 automobilů s čistě elektrickým pohonem (nárůst o 40 %) a 47 000 plug-in hybridů (nárůst o 190 %).

A to v době, kdy ještě nezačalo platit navýšení příspěvku na jejich pořízení, které je součástí tzv. stimulačního balíčku na oživení ekonomiky po koronavirové krizi. Od 1.7. byl pro elektromobily s pořizovací cenou do 40 tis. eur stávající příspěvek státu navýšen ze 3 000 eur na 6 000 eur. Dotace 3 000 eur od výrobce zůstává nezměněna, celkový příspěvek tak nyní činí 9 000 eur. Pro automobily s cenou mezi 40 a 65 tis. eur byl celkový příspěvek navýšen z 5 000 na 7 500 eur.

Nákup plug-in hybridů je nyní podpořen částkou 6 750 eur, namísto 4 000 eur, při pořizovací ceně do 40 tis. eur a 5 625 eur namísto 3 750 eur v případě pořizovací ceny mezi 40 a 65 tis. eur. Navýšení prémií bude platit do konce roku 2021.

Podle vlády bude toto opatření stát 2,3 miliardy eur a dalších 2,5 miliardy eur má být vynaloženo na podporu výstavby nabíjecí infrastruktury a rozvoje výroby baterií. Dále by měla být podpořena obnova vozových parků společností.

Potřebujete být v obraze ohledně elektromobility?

Každý den pečlivě vybíráme nejdůležitější informace z oblasti elektromobility a odesíláme je odběratelům do jejich e-mailové schránky. Přihlaste se k odběru Monitoringu oEnergetice.cz také a nic vám neunikne.
Naposledy jsme informovali o:
Společně za jeden kabel. Praze pomůže s nabíječkami Škoda Auto a Pražská energetika
21. červen 2022, 10:55
Až zakážeme klasická auta, hrozí nedostatek elektromobilů, říká šéf oborové asociace Petzl
17. červen 2022, 09:06
Vyzkoušejte Monitoring oEnergetice.cz na 14 dní zdarma!

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(6)
Vladimír Šťastný
8. červenec 2020, 12:38

Na to, že na nákup elektromobilu nebo hybridu v Německu připlácejí čtvrtinu, jsou výsledky ubohé. Mimochodem, netvrdila Merkelová něco o jednom miliónu prodaných elektromobilů v roce 2020?

T
8. červenec 2020, 14:27

Za chvili bude elektrina vyrazne drazssi a mozna v zime i na pridel...

energetik II
8. červenec 2020, 15:05

Na cenu 40 000 dostane kupující dotaci 9000 , tedy skoro 25 % !! Přede dvěma roky jsem si kupoval běžnou benzínovou Fabii za 280 000 , bylo by krásné, kdyby mi na ni stát býval "podstrčil" těch 70 000 . Staré auto na protiúčet jsem prodal za 60 000 , takže by mne nová Fabie s 5 letou zárukou vyšla na 150 000. To už by šlo !

Martin Prokš
9. červenec 2020, 10:53

Dobrý den,

Někde je chyba. Graf uvádí že za první pololetí 2020 je nových registrací dvojnásobek hybridů proti bateriovým, ale v textu je uváděno skoro stejné množství - 47 000 vs 43 000.

Dále mi nesedí absolutní čísla. Jestli celkem za první pololetí bylo 1 210 000 vozů, pak těch přes 10% v grafu pro hybridy by bylo přes 121 000 vozů. Ale text říká 47 000 za hybridy a 90 000 celkem za hybrid + baterie.

Tady něco hodně smrdí buď chybou, nebo manipulací.

pave69
10. červenec 2020, 22:02

Dobrý postřeh. Podle toho, co píšou na kba.de to vypadá, že tady se míchají měsíční a půlroční data. Hybridů se prodalo cca 40k jen za June/červen.

Ale je to těžké rozklíčovat, protože kba.de ta data taky jen tak píše v textu a není úplně jasné, jaká čísla a procenta se vztahují k jakému období.

pave69
10. červenec 2020, 22:05

A ještě taky míchají hybrid a plug-in hybrid. Každopádně ta procenta v grafu odpovídají všem hybridům, počet ks hybridů by zase odpovídal (cca) buď jen June všech, nebo plug-in za HY.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se