Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
-0,01%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,71EUR/MWh
+0,7%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,54EUR/MWh
+0,33%
Ropa - Brent (Nov25)
68USD/Barel
-0,69%
Ropa - WTI (Oct25)
64,07USD/Barel
-0,7%
Emisní povolenky (Dec25)
77,37EUR/t
-0,18%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,57EUR/MWh
+0,73%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
102,6USD/t
+0,95%
Index domácností (Vše)
1621Kč/měsíc
-0,01%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,71EUR/MWh
+0,7%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,54EUR/MWh
+0,33%
Ropa - Brent (Nov25)
68USD/Barel
-0,69%
Ropa - WTI (Oct25)
64,07USD/Barel
-0,7%
Emisní povolenky (Dec25)
77,37EUR/t
-0,18%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,57EUR/MWh
+0,73%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
102,6USD/t
+0,95%

Renault bude vyrábět baterie do elektromobilů s čínskou Envision

ČTK
28. červen 2021, 12:11
1 komentář
renault-bude-vyrabet-baterie-do-elektromobilu-s-cinskou-envision
Zdroj: Pixabay

Francouzská automobilka Renault uzavřela partnerství s čínskou firmou Envision AESC a s francouzským start-upem Verkor. Na severu Francie budou vyrábět baterie do elektromobilů, informovala dnes agentura Reuters. Envision do výstavby továrny investuje až dvě miliardy eur (zhruba 51 miliard Kč) a závod by měl do roku 2030 zaměstnat zhruba 2500 lidí.

Renault už tento měsíc oznámil, že tři závody na severu Francie – ve městech Douai a Maubeuge a v obci Ruitz – sloučí do jednoho. Ten bude pod názvem Renault ElectriCity do roku 2025 vyrábět 400.000 elektromobilů ročně. Zmíněné závody teď zaměstnávají asi 5000 lidí a jejich přeměna povede mimo jiné k vytvoření dalších 700 pracovních míst.

Automobilka dnes také uvedla, že podepsala memorandum o porozumění se společností Verkor, s nímž hodlá vyvíjet a vyrábět výkonné baterie. V plánu má vlastnit ve start-upu více než pětinový podíl.

„Kombinace těchto dvou partnerství s Renault ElectriCity ve Francii vytvoří 4500 přímých pracovních míst a zároveň bude rozvíjet silný ekosystém výroby baterií v srdci Evropy,“ uvádí se v prohlášení.

Závod čínské firmy Envision má mít v roce 2024 výrobní kapacitu devět gigawatthodin (GWh) ročně a do roku 2030 ji chce podnik zvýšit na 24 GWh.

Do města Douai, kde má stát i závod na výrobu baterií, dnes podle médií zavítá francouzský prezident Emmanuel Macron.

Komentáře (1)

Miloslav Černý10. červenec 2021, 14:41

Proč vyrábět pro auta velkokapacitní drahé hmotné akumulátory a stále je vozit stále sebou pro zvýšení spotřeby. Pokrokovější by bylo optimalizovat jejich výkon a v částech komunikací vytvořit bezdrátové dobíjení za jízdy.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se