Shell a RWE budou spolupracovat na rozvoji vodíkových a CCS projektů v Evropě
Britsko-nizozemský ropný gigant Shell a německá energetická společnost RWE plánují společně rozvíjet projekty zaměřené na výrobu, distribuci a spotřebu zeleného a modrého vodíku a na dekarbonizaci plynových a biomasových elektráren RWE v severozápadní Evropě. Cílem podepsaného memoranda o porozumění je dle zveřejněné tiskové zprávy identifikace konkrétních projektů, které by následně byly rozvíjeny až do fáze investičního rozhodnutí.
Společnosti uvedly, že vodík je klíčovým prvkem dekarbonizace průmyslu a dosažení cíle klimatické neutrality.
„Spoustu společností bude schopných dosáhnout svých klimatických cílů pouze pomocí vodíku vyráběného bez emisí CO2. Podobně bude růst také poptávka po zeleném a modrém vodíku a obě společnosti chtějí soustředit svou spolupráci směrem k tomuto potenciálu,“ uvedly Shell a RWE v tiskové zprávě.
RWE a Shell plánují oznámenou spolupráci opřít o již realizované projekty NortH2 v Nizozemsku a AquaVentus v Německu. Jednou z oblastí, na kterou se chtějí zaměřit, jsou řádově gigawattové projekty pro výrobu zeleného vodíku při využití elektřiny z offshore větrných elektráren umístěných severovýchodně od Anglie.
„RWE a Shell dále plánují společně zhodnotit další rozvoj projektů zaměřených na výrobu zeleného vodíku pomocí elektrolýzy vody a zvážit lokality, které mají potenciál pro dopravu vodíku potrubím, avšak jsou obtížně připojitelné k elektrizační soustavě,“ dodaly společnosti.
Kromě vodíku má oznámená spolupráce cílit také na zhodnocení technických možností dekarbonizace plynových a biomasových elektráren RWE. Jako příklad společnosti uvedly využití technologií pro zachycování a ukládání emisí CO2 (CCS) či využití modrého vodíku jako paliva v plynových zdrojích. Dodavatelem modrého vodíku i subjektem odpovědným za zachycování a ukládání CO2 by byl Shell.
Mohlo by vás zajímat:
prajem im vela zdaru, aby bol co najvacsi podiel toho zeleneho vodiku, aj ked to vidim tak, ze plynari z RWE budu vyrabat primarne modry vodik, aspon zo zaciatku
tak aj to je cesta/biznis model, ako si pomocou dotacii zlepsovat PR a zaroven znizovat naklady (cenu plynu)
o dotaciach som tam nic necital, su k tomu nejake dodatocne informacie? nie su ani v tom originale memoranda
pri sucasnych cenach zeleneho vodiku na urovni 5~7$/kg .. resp. ak by sme to porovnali v cenach EE potom je ekvivalent niekde na urovni 300+$/MWh sa to inak ako bez dotacii neda robit
preto su dolezite podobne dokumenty:
1)PR pre vylepsenie obchodneho mena
2)PR pre zalepenie oci zelenym fanatikom
3)zaklad na ktorom mozu prezentovat ochotu, resp. aj pripravovavat nejake prototypy/POC/dema - samozrejme s bohatou dotaciou ..
Je fascinující co všechno jsou lidé na západě ochotni oslavovat jako "ekologické" .. vyhlazování deštných pralesů v Amazonii a vozeni dřeva do Holandska kde tím topí v tepelných elektrárnách a ještě se chlubí jak jsou proto ekologičtí , miliardář Branson který nechal vyhladit miliony hektarů deštného pralesa v Indonésii aby mohl pěstovat palmový olej a pohánět s ním jeho letadla , nebo fraška s extrahováním vodíku ze zemního plynu , kde by měl stejně nulové emise, aby se někdo mohl předvádět s autem na vodík místo toho aby se naopak vodík z elektrolýzy přidával do zemního plynu a distribuoval standartní sítí popř tankoval do CNG aut (CNG nádrže snesou až 18 procent vodíku) .. to už není stupidita ale psychiatrická diagnóza .. typuji sociopatii
bransonove lietadla lietaju na palmovy olej? mate k tomu nejake blizsie info? ale prosim nie facebookovy hoaxpost, ale nejaku tiskovu zpravu renomovanej agentury prosim, dakujem
http://www.biofuelwatch.org.uk/files/virgin_factsheet.pdf
ale samozřejmě zároveň zakazuje používat palmový olej k připravě jídla na palubě jeho letadel :
https://www.livekindly.co/virgin-atlantic-beef-palm-oil-sustainability/
.. perfektní ukázka západného myšlení v praxi kdy všechno je podvod, fraška a pozérství a 99 procent lidí na západě s tím nemá žádný problém
ok tak si to precitajte tu studiu este raz a poriadne (vlaky nie su lietadla):
"In June 2007, Virgin launched the UK’s first train
which runs on a biofuel blend – 20% biodiesel. This is
a trial by Virgin Trains, the Association of Train
Operating Companies (ATOC) and the Rail Safety and
Standards Board (RSBB). Richard Branson was
granted a special concession by the Treasury to reduce
the duty rate for biodiesel blends for the trial. The fuel
is provided by Greenergy Biofuels Ltd, a company
using soya, palm oil and rapeseed oil as feedstocks."
tie lietadla totiz lietaju na ine palivo vyrabane z odpadovych plynov:
Virgin Atlantic’s Boeing 747 will use a blend of conventional jet fuel and fuel made from industrial waste gases converted into ethanol.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se