Domů
Evropská Unie
V EU má skončit vytápění budov plynem, energetika přejde na vodík, navrhla EK
Zdroj: Richardprins / Creative Commons / CC-Zero
Zdroj: Richardprins / Creative Commons / CC-Zero

V EU má skončit vytápění budov plynem, energetika přejde na vodík, navrhla EK

Evropská Unie
45 komentářů
15. prosinec 2021, 14:15
ČTK

Brusel 15. prosince (zpravodaj ČTK) – Evropská komise (EK) chce do roku 2040 postupně ukončit vytápění budov plynem a dalšími fosilními palivy. Přísnější ekologická pravidla mají platit i pro výstavbu nových budov, které navíc nebudou moci od roku 2030 produkovat žádné emise. Od roku 2027 pak lidé přijdou o nárok na podporu vytápění plynovými kotli. Počítá s tím soubor návrhů, který dnes komise představila jako další součást cesty ke klimatické neutralitě.

Komise také navrhla možnost, aby unijní státy společně nakupovaly plyn do strategických zásob. Měly by tak předejít jeho nedostatku, stejně jako rychlému růstu cen.

Unijní exekutiva se v rámci strategie nazvané Zelená dohoda pro Evropu snaží nasměrovat sedmadvacítku členských zemí ke splnění klimatických cílů, na kterých se lídři států dohodli loni. Do konce desetiletí by podle nich unie chtěla omezit emise skleníkových plynů nejméně o 55 procent proti hodnotám z roku 1990, do poloviny století pak neprodukovat emise žádné, anebo je vyvážit například technologickými opatřeními.

Komise se v dnešních návrzích zaměřila na trh s plynem, který v současnosti tvoří zhruba čtvrtinu celkové spotřeby energie v EU. Zatímco dnes představuje 95 procent všech plynných energetických zdrojů zemní plyn, do poloviny století by to podle komise měla být výrazná menšina. Země by měly přejít na využívání ekologicky vyráběného vodíku či bioplynů, což má usnadnit mimo jiné finanční podpora jejich produkce a distribuce.

„Klíčovým prvkem tohoto přechodu je vytvoření konkurenceschopného vodíkového trhu s odpovídající infrastrukturou,“ prohlásila dnes eurokomisařka pro energetiku Kadri Simsonová.

Kromě producentů a distributorů plynu se nová pravidla dotknou i stavebních firem či majitelů budov. Státy by do roku 2025 měly sjednotit hodnocení energetické efektivity staveb na škále od A do G. Do roku 2030 pak bude muset nejhůře hodnocených 15 procent budov z kategorie G dosáhnout vyšší kategorie F.

Členské země budou muset pravidelně aktualizovat své plány na renovaci budov podle ekologických kritérií. Plány mají obsahovat i strategii, jak „postupně opustit vytápění a chlazení budov fosilními palivy nejpozději do roku 2040“. Kvůli tomu nemají státy od roku 2027 poskytovat lidem dotace na plynové kotle.

O dnešních návrzích budou v příštím roce, tedy i za českého předsednictví EU, vyjednávat členské státy s Evropským parlamentem. Vzhledem k různému postoji zemí obávajících se možného dopadu ekologických opatření na ekonomiku se finální podoba pravidel může změnit.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(45)
jozka
15. prosinec 2021, 14:37

Hele, ted mne napadlo... rekl nekdo EK ze cilem planu rozvoje neni zaradit nas mezi rozvojove zeme?

Carlos
15. prosinec 2021, 20:39

Tohle to vysvětluje:

youtube. com/watch?v=Tq55upxAlyA

Josef
16. prosinec 2021, 01:01

Ceny el. energie se dostávají už na docela zajímavá čísla průměrná denní cena je okolo 350Eur/ MWh. Pamatuji si na různé Vaněčky co nechtěli garantovat JE cenu 80 eur někdy v roce 2037 kde jsou ty levně OZE. Jinak 350 eur už je 9kč /kWh + zhuba koruna distribuce a OZE + DPH to máme krásných 12 kč kWh pokud burza nespadne tak tam ty ceny dojdou a nakonec je budete všichni platit. Jako to už jde docela do tuhého protože kdo topí tepelným čerpadlem a má roční celkovou spotřebu třeba 13MWh jak to tak bývá - pokud není v novostavbě pak je tam včetně paušálů za nějakých 160 tisíc. Takže průměrný důchodce může při těchto cenách tak maximálně mrznout a plyn bude stát to samé. Všichni se vrhnou na dřevo takže jeho cena se také drasticky zvýší. Když si uvědomíme, že uhlí ořech 2 topí za 0,7kč/kWh pak ti co si koupili automat tak vyhráli, ten kdo má tepelné čerpadlo dnes platí 2,5 násobek a čeká ho další zdražení. Všechny investice do tepelnýh čerpadel v ČR byly při těchto cenách el. energie utopené a to včetně těch kotlíkových dotací na ně. Když to řeknu polopaticky pokud s tím stát nic neudělá pak velmi rychle dojde k tomu, že velká část lidí přejde zpět k pálení čehokoli a aternativa k tomu bude mznout. Současné ceny jsou likvidační pokud je průměrný plat 28 tisíc čistého pak lidé nemohou zapatit 160 tisíc ekologické za topení v domě. Na to by pracoval běžný člověk pracoval půl roku ! a 60% lidí bere méně než je průměrný plat. Stát bude muset tvrdě zasáhnout jinak dojde k sociáním nepokojům. A plány evropské komise jsou zcela od reality , lidé s měsíčním platem v objemu desítek tisíc EUR a soukromým letadlem v Evropské komisi jsou zcela mimo realitu.

V normální světě by to netrvalo dlouho protože takové ceny vedou k hospodářské krizi jenže tady až se poptávka po energiích zhroutí nastupuje naše slavná EU, která stáhne objem povolenek a tím se zvýší jejich cena a vysoké ceny energií se budou udržovat dlouhodobě. Poláci to pochopili velmi rychle. Naše nová eurohujerská vláda zablokovala zrušení DPH, přitom státu prudce vzrostly výnosy z povolenek. Takže by bylo logické částe těch peněz zase vrátit....

Carlos
16. prosinec 2021, 02:31

Já chápu že jste naštvaný že nevyhráli vaši favoriti, ale nová vláda ještě nezačal ani vládnout a už tu na ni nadáváte.

Jo a jinak, když Babiš nechal tak zhuntovanou pokladnu a rozfofroval co se dalo, ten dluh za poslední dva roky je z důvodu covidu jenom z poloviny. Druhá šla na jeho výmysly. Jenom blbé rouškovné stálo 14.5 miliardy. Tak se nedivte že parlamentem neprojde taková hovadina jako je nesystémové rušení DPH.

V momentě kdy do ekonomiky která nemá v podstatě problém s objemem peněz, ale s tím že není kde je utratit, lijete další a další peníze na dluh, tak uděláte tak maximálně inflaci, která vás pěkně bolestivě kousne do zadku. Ta současná inflační vlna se zastaví v momentě kdy dožene objem peněz, který byl uměle navýšen vládou.

Pravděpodobně nastal čas sebrat vládám nejenom klíče od rotaček, ale i razítko na dluhopisy.

Michal
16. prosinec 2021, 07:20

Ve skoro žádné zemi na světě nemá ministerstvo financí pravomoc razit, tisknout, či jinak ovlivňovat množství peněz. U nás také ne, už v roce 1926 byla založena Národní banka československá, ackiová společnost, jako tzv. cedulová banka, které byly zákonem svěřeny roszáhlé pravomoci. Poslední státovky byly staženy z oběhu v roce 1972. Dnes mince razí a bankovky tiskne ČNB a ta stejně tak ovlivňuje peněžní zásobu v ekonomice. Za podmínek daných ČNB zvětšují peněžní zásobu v ČR soukromé banky. Vláda je ve stejné pozici jako třeba nějaké velká firma. Pokud ji chybí peníze, může si je půjčit peníze v bance, nebo vydat dluhopis a doufat, že si jej někdo koupí. V obou případech to musí splácet.

Carlos
16. prosinec 2021, 09:34

Ano, a protože už nemůžou tisknout, tak jim je třeba sebrat i razítko na dluhopisy.

mart
16. prosinec 2021, 10:04

Bohužel to není tak úplně pravda. Tohle byl sice záměr, ale evidentně úplně nefunguje, protože kvantitativní uvolňování má za následek dnešní inflaci. Centrální banky nakupují dluhopisy sice na sekundárním trhu, ale nakupují. A taková ECB drží při 6% inflaci záporné úrokové sazby. Proč myslíte, že to dělá? Protože kdyby úroky zvedla na 4%, tak mnohé státy zbankrotují. A FED se chová podobně.

Carlos
16. prosinec 2021, 10:21

Problém je i ve výpočtu inflace, v ČR se zohledňují některé věci, které v Evropě a jinde ne. Například cena bydlení. Už jenom ta umí tu inflaci hodně popohnat nahoru. To že to ve výpočtu inflace jinde není je dost možná protože na chvíli zaspali dobu a teď se to hodně nehodí do krámu. Na druhou stranu máme třeba na jihu EU země kde klesá počet obyvatel a objevují se různé akce typu "dům za Euro". Jo je to ratejna, ale když máte v Římě dům za milion Euro a někde v horách Sicílie za 1 cent, tak v průměru to máte za 500 k. Sice je to pořád asi 250 měsíčních mezd, ale hurá, je to jenom na 21 let! To může s inflací také hýbat. A ČR je země která pořád ještě co do populace roste, jižní křídlo EU už klesá, východní také.

Otázka je jestli to dělá protože musí, nebo protože chce, otázka je co by bylo mnohem horší. Státy jsou tak nějak podobné někomu se silnou závislostí na heroinu, tomu taky nemůžete sebrat drogu jen tak, může jej to taky zabít.

Návrh na zabavení razítka na dluhopisy se objevil už před nějakou dobou, tady o tom první myslím začal mluvit Sedláček.

Michal
16. prosinec 2021, 13:27

Mart:

Ano, přesně tak. Inflace je důsledkem kvantitativního uvolňování a dlouhodobých nulových (či dokonce záporných) úrokových sazeb. Ale z toho nelze vinit vládu, kvantitativní uvolňování a nulové úrokové sazby jsou v gesci centrálních bank. Středoevropské centrální banky už začínají reagovat. ECB je v pasti, ze které není žádná jednoduchá cesta ven.

Carlos:

Soukromé firmy dluhopisy vydávat můžou. Takže nevidím principiální důvod, proč by je neměl vydávat stát. V dobách krize je schodkové hospodaření nezbytností. Chtělo by to jiný nástroj. Například automatickou demisi vlády a vypsání předčasných voleb, pokud při růstu HDP vytváří schodkový rozpočet.

Carlos
16. prosinec 2021, 14:17

Problém je že stát není firma, ať si kdokoliv říká cokoliv. Pokud to firma přežene, tak ji čeká buď konkurz, nebo restrukturalizace atd. to u státu nejde. Navíc firma si, pokud to není poslední stádium před kolapsem, půjčuje primárně na svoji expanzi a akcionáři, velmi často dnes fondy, si sakra hlídají aby to bylo na smysluplné věci a příliš rozhazovačné vedení je většinou rychle odstaveno, u států se většinou právě takové udrží u moci... Firma při prvních problémech škrtá výdaje, snižuje stavy, zmrazuje mzdy... stát si jde prvně půjčovat...

V případě států a firem jsou prohozená chování za které je vedení trestáno. Pokud vedení firmy rozhazuje a firmu zadlužuje, je potrestáno akcionáři a nahrazeno, pokud naopak šetří a snaží se o rozvoj a nese to výnosy, je odměněno setrváním. Pokud vláda rozhazuje, na dluh rozdává učitelům, důchodcům, četnictvu, armádě a jinak si kupuje hlasy, je odměněna setrváním, vláda, která šetří, snaží se minimalizovat dluh atd. je potrestána nezvolením při nejbližších volbách, případně volbami předčasnými.

To jsou myslím celkem dobré důvody k tomu to zadlužování státům zatrhnout.

Samozřejmě, schodkové rozpočty v krizi budou, ale ty by měly být kryty primárně z rezerv a okamžitých úspor v systému, byť ano, zase to může chytit nějakou průšvihovou zpětnou vazbu. Což ale tedy není případ současné krize, kdy máme šanci přirozeně se zbavit 10 000 lidí ze státních útrat tím, že se prostě místa policistů, kteří se nechtějí očkovat, neobsadí. Ale jiná krize na tom může být jinak.

Tady by to chtělo znemožnit vládě půjčovat si mimo stavu válečného (Ano, toho kdy musíte poslat nejenom vojáky, ale tu válku deklarovat), dostat do zákonů povinný odvod na spořící účet ze kterého by bylo možné čerpat jen po souhlasu parlamentu a jenom při recesi nebo živelné katastrofě.

PetrV
15. prosinec 2021, 20:42

Soudruzi z eu budou mít plné kapsy zlaťáků. A zmrzlé lidi.

Asi je čas emigrovat.

Michal
16. prosinec 2021, 07:28

Proč emigrovat z vlastní země? Není lepší usmát se blbostem, co plánují úředníci v Bruselu, a dělat si věci po svém?

Carlos
16. prosinec 2021, 10:06

A nemáme s těmi věčnými českými cestami už dost mizerných zkušeností?

Spíš bych se ptal proč ne, než proč ano. Když to tak vezmete, tak ČR si hází klacky z velké části pod nohy sama, ať už je to neschopnost úředníků dodržovat pravidla vlastního státu, nebo neschopnost jednat s lidmi. Neschopnost měst řešit rozvoj dokud nás to kolektivně nekousne do zadku. Řešení všech problémů až na poslední chvíli, upínání se k megalomanským řešením ze kterých nakonec nic není atd. Brusel k tomu příliš netřeba, vystačíme si sami. To za situace kdy bude populace patrně dlouhodobě mírně růst, při nejhorším stagnovat, nikoliv klesat jako v jiných zemích, takže spoléhat na to že v budoucnu klesne poptávka po infrastruktuře nelze.

Navíc půl roku pod mrakem a čtvrt tmy a lezavé zimy... Jeden by opravdu nejraději emigroval někam jinam.

josef
15. prosinec 2021, 14:49

Podle mě je to utopie, protože cenově je to příliš nákladné je to mnohem horší než plný přechod na tepelná čerpadla a využívání vodíku pro výrobu el. energie v době nedostatku. S tímto systémem se bude pálit vodík v době přebytku el. energie v síti a zároveň se bude z těchto přebytků vyrábět vodík pokud výroba vodíku a jeho pálení má zhruba poloviční účinnost a tepelné čerpadlo má topný faktor 3. pak s tímto systémem potřebujeme 6x více energie než s tepelným čerpadlem 6x stoupne u cena za vytápění. To je tak , když o energetice rozhoduji diletanti.

Dalibor
15. prosinec 2021, 15:04

Možná trochu od tématu, ale základním cílem veškerého zdražování je snížit spotřebu všeho na nejnižší možné minimum.

maly jarda
15. prosinec 2021, 18:47

zakladem zdražování v USA je že si vytiskli o 40 procent víc dolarů než jich do roku 2020 existovalo , neboli zdražování v usa je inflační, Zatímco zdražování v EU je důsledkem likvidace energetiky provádené Německem na rozkaz USA jakožto ekonomická válka vedená USA proti Evropě a jakožto ekonomická válka vedená Německem proti všem ostatním v Evropě, protože němci věří že si to budou moci dovolit narozdíl od ostatních , ale nakonec zbankrotují všichni , protože to je osud všech fašistů už od doby Východoindické společnosti.

JVr
16. prosinec 2021, 08:52

Já vím, že energetika je úzce spojená s politikou a poslední dobou to platí dvojnásob. Ale zde již odbíháme od tématu ke konspiračním teoriím, které ani nemá cenu vyvracet.

Jen dodám zajímavé info pro vás, že je prakticky jedno jestli si ty peníze půjčíte a následně je nastisknete, nebo nenatisknete nic, ale evidujete si dluh (a to nejlépe za záporné úroky). Dokud to nesplatíte (o čemž u EU silně pochybuji), nic se nemění.

Tzn. ta inflace může být způsobena v EU stejně jako v USA přebytkem likvidity na trhu, který zkrátka není schopen tu likviditu uspokojit. Není třeba rozvádět pohádky o mocenském boji USA, EU, Číny, Ruska, fašistech, o agentech KGB a o červené karkulce...

maly jarda
15. prosinec 2021, 15:16

moje názory na německou šílenou energetickou politiku jsou na tomto serveru fašisticky cenzurovány zatímco vulgární sprosťák "hlpb" který vulgárně nadává lidem je vpořádku

Onenergetice = fašisti

hlpb
15. prosinec 2021, 15:26

maly jardo, zásadně na webu nepoužívám vulgární výrazy, to že si z některých pomýlených dezinformátorů, kteří tady beztrestně šíří ve velkém lži a fake news ala Sputnik, a dělám si z nich trošku srandu, je spíš roztomilé, že?

Tomas Urbanek
15. prosinec 2021, 15:49

Ja si zase myslim, ze nejnebezpecnejsi lzi a dezinformace tu siri hlpb.

O sireni dezinformaci obvykle nejvice vykrikuji prave ti, kdo je siri nejvice.

Nic ve zlem, ale je to proste tak.

hlpb
15. prosinec 2021, 15:55

Tome, taky se něco říká o potrefené huse, že. Ale když jsi se tak pěkně ozval, tak zrovna na tvém příkladu si ukážeme jak funguje dezinformátor. Neustále tady tvrdíš, že máš střešní FVE, ale že ti nic nevyrábí a jsou k ničemu. Desítky milionů nainstalovaných střešních FVE na celém světě, jsou jasný důkaz, že buď lžeš a žádnou FVE nemáš a jen šíříš dezinformace, nebo druhé vysvětlení je, že jsi panely namontoval na půdu, a pak se ti omlouvám, tam ti opravdu nic nevyrobí.

Tomas Urbanek
15. prosinec 2021, 18:32

Jsem ten nejvetsi dezinformator v dejinach a necham si za to platit od Gazpromu.

Spokojeny?

A.O
15. prosinec 2021, 22:42

Ještě že se alespoň přiznáte pane Urbánku :-).

Aspoň teď hlpb bude mít lepší spaní.

Tomáš
15. prosinec 2021, 20:12

To hlpb Ty Vaše žblebty, a demagogie jsou mnohem horší než vulgarity ale bohužel pravdivé. Bohužel kolektivní de..lita.EU orgánů zničí evropský průmysl díky cenově šíleným energetickým vstupům pod vedením " vygumovaného vedení Německa.

Jaroslav Studnička
15. prosinec 2021, 21:46

A ještě k tomu Bláha neumí počítat...

Dušan
15. prosinec 2021, 15:43

Takže "ekológia" v praxi ...

Bývame v bytovej jednotke, kde má každý kotol na zemný plyn. Dnes už by mal byť kondenzačný, lebo "neekologický" nekondenzačný zrejme rozvráti životné prostredie.

Keby chcel človek vymeniť kotol tak ho oficiálne môže len za kondenzačný, ale to by sa musel stavebne upraviť odvod spalín a hlavne kondenzátu. Skrátko stálo by to obrovské peniaze a efekt by bol praktiky nulový, lebo máme byty veľmi dobre zateplené a spotreby plynu máme minimálne ....

Ale všetkým to je jedno, lebo "opravia" kotle výmenným spôsobom čo sa dá donekonečna ...

A pojem "bezemisný" je naozaj len pre menej duchom obdarených, lebo všetko má nejakú emisnú stopu, otázka je len akú veľkú a kde sa prejaví.

JD
16. prosinec 2021, 01:08

Pokud jde o domácí vytápění pomocí vodíku, tak např. vedle Německu se prototyp testuje. Do provozu by se měl jít v roce 2023.

https://www.homebuilding.co.uk/news/hydrogen-heating

Mělo by to umět postupný přechod z plynu na vodík, díky režimům plyn, mix plyn/vodík, a samotný vodík.

V Británii probíhá něco podobného:

https://www.homebuilding.co.uk/news/worcester-boschs-hydrogen-boiler-prototype-enters-first-field-trial

V Británii ovšem probíhají i debaty, jak moc budou ve vytápění hrát roli takováto řešení nebo tepelná čerpadla.

Omega
16. prosinec 2021, 11:05

No po prvních výbuších H2 to rychle přestane. Plyn se "parfémuje" aby lidi cítili únik, u vodíku to bude taky, ale vodík bouchá mnohem dřív a jednodušeji než plyn.

JVr
16. prosinec 2021, 12:10

Jenže i ti Němci si uvědomují jaká blbost je vytápět oním zeleným vodíkem, viz https://oenergetice.cz/vodik/studie-vytapeni-domacnosti-vodikem-selhava-ekonomickych-i-klimatickych-duvodu nevím tedy, co to ti borci z EK zas vymýšlí.

Technicky je efektivnější provést H2->EE a pak vytápět tepleným čerpadlem. Protože dodřešit vedení toho vodíku do domu, vyměnit kotle, a ke všemu ztrácet energii, protože i to teplené čerpadlo vzduch/voda dosahuje v současnosti sezóního topného faktoru kolem 3, tak kondenzační kotel na vodík i při účinnosti 105% a převodu vodíku na EE 50% (a to může v budoucnu růst) zkrátka nedává smysl.

Navíc ten převod H2->EE ať už parolynovým cyklem nebo palivovým článkem generuje také teplo, které lze využít k vytápění domácností přes CZT, a tak z té energie v H2 dále těžit pro vytápění.

Josef Novák
15. prosinec 2021, 18:11

Tak doufám, že na jeskyně se to nebude vztahovat. Protože do nich nás EU nemilosrdně žene.

A.O
15. prosinec 2021, 22:52

Samozřejmě že ne. Dokud si tam nebudete chtít rozdělat oheň. To byste pak musel mít dostatečný počet emisních povolenek.

Zbyněk Poisl
15. prosinec 2021, 19:42

Byrokrati v Bruseli jen dokazují, že o příčinách globální změny klimatu vůbec nic nevědí a svými absurdními nápady situaci ještě zhoršují.

jozka
16. prosinec 2021, 09:44

Je tady dobrej odkaz na info.cz:

„To, co to způsobuje za divočinu třeba na cenovém trhu, nečekali ani největší fanoušci. Mluvil jsem s (místopředsedou EK) Timmermansem a byl docela skleslý,“ popisuje Alexandr Vondra svoje dojmy ze setkání s komisařem, který má klimatickou agendu v Evropské komisi na starosti.

To jen k tomu, az tady zas nekdo davat do placu hlasku o hospodskych tlachalech a cechaccich co vsemu rozumi...

petr
15. prosinec 2021, 20:10

Ti chytráci v Bruselu budou tak dlouho vymýšlet kraviny až si cca 250 mil. lidí řekne, že jim na to dlabe a vystoupí z EU tak ta dobrá myšlenka společného žití EU na hloupostech skončí...

Kdy už ten překladatel co řídí energetiku se zeptá někoho co tuší cosi o energetice, co by se mělo teď hned a moc rychle udělat, aby cena plynu nebyla 128 euro a elektřiny přes 200...

Ty hlouposti co je napadají jsou už netolerovatelné, prostě nám zvoní hrana...

Tomáš
15. prosinec 2021, 20:15

Bude fungovat zákon zachování hmoty. Zchudneme a nebudeme mít peníze na takové budižkničemy jako gendero, ekologické nefachčenka a ti umřou hladem:)

Josef
15. prosinec 2021, 20:41

To se mýlíte pro takové bude peněz pořád dost. Fiala je jeden z nich a teď jim začínají žně....

A.O
15. prosinec 2021, 22:46

Fiala se zatím drží při zemi a šetří. Kdybychom na tom byli lépe, tak už tu je ministerstvo: genderové vyváženosti, lidských práv, ministerstvo pro záležitosti NATO, ministerstvo energetiky, MPO by se rozdělilo na dvě. Každé by mělo svou budovu a armádu úředníků, samozřejmě.

energetik
15. prosinec 2021, 22:29

Takže ani Power-to-gas a Power-to-Liquid nebudou OK i když jsou emisně v globálu celého roku uzavřené a tedy bezemisní?

Není to zas nějaký další špatný překlad hystericky namířený proti EU?

energetik
15. prosinec 2021, 22:35

No konečně to to trvalo. Včera bylo pozdě.

Schválili jsme si od 2050 čistotu a bezemistnost tak se není čemu divit, je to další logický krok. A pokud se to nebude vztahovat na Power-to-gas a Power-to-Liquid tak v tom nevidím vůbec žádný problém.

A.O
15. prosinec 2021, 22:51

Ale já ano. Proč kompletně posílat průmysl (a tím pádem ekonomiku) do oněch míst? Proč investovat do omezování produkce CO2, která bude mít efekt až v budoucnosti?

Proč tyto extrémní částky vyplacené na dotacích nejdou na čištění atmosféry od CO² a dalších skleníkových plynů? Ty částky na dotacích ne bezuhlíkovou výrobu elektřiny by určitě pokrlily vývoj a implementaci těchto technologií.

On by se někdo našel, kdo by byl za těch několik bilionu korun českých něco takového vyvinul a implementoval. Mi neříkejte že ne.

Tomas Urbanek
15. prosinec 2021, 23:38

Ja veskere snahy o zvyseni co2 v atmosfere vitam. Je to pomerne dobry zpusob jak zvysit objem vlhkosti v atmosfere a zaroven zvysit rostline vynosy.

Na placate zemi nebo na geocentrismu take panoval "vedecky koncensus" a jak to s tou oficialni "pravdou" dopadlo snad vsichni vime.

energetik
15. prosinec 2021, 22:38

Tak to už budou spekulanti s emisními odpustky kteří by je chtěli vracet do oběhu a deformovat trh :-)

energetik
15. prosinec 2021, 22:47

nebudou

Vinkler
16. prosinec 2021, 07:50

Každá válka něco stojí. Koukněte se na seriál Cena říše na zoom.

No naši sousedi poučeni dvěma, nyní počítají, že se zmocní celé evropy, že to ufinancují a ještě se mohou tvářit jako spasitelé. To že všichni zchudnou, no oni si to pak od těch ekonomicky poražených vyberou. Že bude plyn a Ee 10x-30x dražší, no to je část toho zisku. Neboť: hoši, co je tady vaše?

Jaroslav Loudil
16. prosinec 2021, 18:22

Vzduchloď Hindenburg byla plněna vodíkem, roku 1937 vybuchla při přistání v USA. Prý - "přeskočila jiskřička nějaké statické elektřiny". Uhořely desítky pasažérů. Když udeří blesk do domu vytápěného vodíkem, bude to bezpečné ?? Pokud je dnes vytápěn uhelným kotlem, tak to bezpečné je.

K inflaci. Dnes byla oznámena výrobní inflace v ČR ve výši 13,5 % = nevíce od vzniku ČR. A to se postupně promítne i do inflace spotřebitelské.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se