25. leden 2018
Aktuální výroba v ČR
Teplárny Volkswagenu ve Wolfsburgu přejdou z uhlí na plyn

Volkswagen zmodernizuje do roku 2022 své závodní teplárny v německém Wolfsburgu. Rekonstrukce za 400 milionů EUR počítá se změnou paliva z uhlí na zemní plyn, od čehož si automobilka slibuje úsporu 1,5 milionu tun vypuštěného CO2 – srovnatelné množství s ročními emisemi CO2 870 tisíc jejích vozů. Investice je součástí programu společnosti snížit svůj dopad na životní prostředí do roku 2025 o 45 % ve srovnání s rokem 2010.
Představenstvo německé automobilky Volkswagen rozhodlo o dalším směřování svého energetického hospodářství v domovském Wolfsburgu. Dvě hlavní teplárny projdou výraznou modernizací s cílem snížit vliv jejich provozu na životní prostředí. Hlavní změnou je náhrada uhlí jako paliva pro výrobu tepla a elektřiny za zemní plyn. Volkswagen odhaduje, že modernizace ho bude stát okolo 400 milionů EUR (zhruba 10 miliard Kč) a automobilka s ní, v případě že se nevyskytnou žádné problémy, začne již v tomto roce. S uvedením do provozu ekologičtějšího řešení se pak počítá v letech 2021 a 2022.
„Skupina Volkswagen, nejen že chce, ale i musí přispět k boji proti změně klimatu a ke zlepšení kvality ovzduší. To je důvod, proč kráčíme kupředu s elektrifikací našich vozidel a současně se snažíme konvenční vozidla zefektivnit. Přechod dvou tepláren na ústředí společnosti ve Wolfsburgu z uhlí na zemní plyn je jasný signál a důležitý krok v tomto kontextu. Ostatní budou následovat, “ řekl Matthias Müller, generální ředitel společnosti Volkswagen.
Nové vysoce účinné plynové turbíny, které Volkswagen instaluje ve svých teplárnách, by měly snížit roční emise CO2 o 60 %, což v absolutních číslech činí 1,5 milionu tun CO2. Dle přepočtu automobilky je toto množství srovnatelné s ročními emisemi CO2 zhruba 870 tisíc jejích osobních automobilů. Po modernizaci by měla teplárna Heizkraftwerk Nord/Süd dodávat 136 MW elektrické a 386 MW tepelné energie a teplárna Heizkraftwerk West 288 MW elektrické a 265 MW tepelné energie.
Ekologická budoucnost Volkswagenu
Automobilka přistoupila k razantní ekologizaci své značky zejména poté, co se provalilo, že obcházela měření emisí svých naftových automobilů v tzv. aféře Dieselgate. Poté, co do letošního roku snížila své dopady na životní prostředí o 25 % ve srovnání s rokem 2010, si Volkswagen stanovil další 20% snížení do roku 2025. Modernizace a ekologizace energetického hospodářství je dalším prostředkem ke splnění těchto cílů.
„Nové zařízení nejenže sníží emise oxidu uhličitého, ale také dramaticky sníží spotřebu vody, množství odpadu a dalších emisí – v průměru asi o 50 procent. Tímto způsobem také pomáháme snižovat místní koncentrace znečišťujících látek,“ vysvětluje Stephan Krinke, vedoucí oddělení životního prostředí skupiny Volkswagen.
Zdroj úvodního obrázku: Volkswagen
Mohlo by vás zajímat
27. červenec 2018
8. září 2018
8. říjen 2018
5. listopad 2019
4. červen 2020
4. prosinec 2020
28. březen 2021
Komentáře (8)
Děkuji za článek, doteď jsem neměl jasnou představu, kolik potřebuje tovární komplex typu VW energie. Když vidím ty poměry vyráběného tepla a elektrické energie, hodil by se takovému spotřebiteli modulární reaktor :-) . Se zemním plynem zabíjí jen jednu mouchu. Tu druhou dorazí, jakmile bude moci vykázat, že spalovaný metan je "bezemisního původu". Rozhodně jde ale o zlepšení. Např. nakládání s popílkem reálně odpadá. Syntetické uhlí se vyrábí špatně. :-)
No bude to stát takových 50 milionů Euro ročně navíc. Ale to se snadno ušetří na mzdách českých dělníků a klima je potřeba chránit, to je jasné.
Čeští dělníci tomu vykořisťování snadno uniknout, pokud se nechají zaměstnat doma v Česku.
To je možné, ale velká část škodlivin proudí z Německa na naše území, takže jen ať Němci platí. Osobně sice nadmíru CO2 ve vzduchu nechci podceňovat ani přeceňovat, na druhou stranu s ním souvisí podstatně horší škodliviny, které Vám nemusím jmenovat.
A pokud chtějí Němci dotovat Svaz, tak do toho jim mluvit stejně nemůžeme.
Poměry nejsou špatné, protože to zároveň slouží i na vytápění města, čili to vůbec není elektrárna jen pro firmu, i když Wolfsburg je dnes nevíce firemní město podobně jako Mladá Boleslav na starém kontinentu.
V článku se nepraví nic o tom, jak je zařízení staré a zda to tedy není z nouze velká ctnost.
Podle wikipedie jsou ty kotle z roku 1984/85. Pravděpodobně už mají nejlepší za sebou a ve VW vyhodnotili, že bude jednodušší a levnější vybudovat nové na plyn než je renovovat a platit upgrade, aby splnili nové emisní limity.
Samozřejmě, že to je normální odstavení 40 let staré uhelky.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.