Teplárny Volkswagenu ve Wolfsburgu přejdou z uhlí na plyn
Volkswagen zmodernizuje do roku 2022 své závodní teplárny v německém Wolfsburgu. Rekonstrukce za 400 milionů EUR počítá se změnou paliva z uhlí na zemní plyn, od čehož si automobilka slibuje úsporu 1,5 milionu tun vypuštěného CO2 – srovnatelné množství s ročními emisemi CO2 870 tisíc jejích vozů. Investice je součástí programu společnosti snížit svůj dopad na životní prostředí do roku 2025 o 45 % ve srovnání s rokem 2010.
Představenstvo německé automobilky Volkswagen rozhodlo o dalším směřování svého energetického hospodářství v domovském Wolfsburgu. Dvě hlavní teplárny projdou výraznou modernizací s cílem snížit vliv jejich provozu na životní prostředí. Hlavní změnou je náhrada uhlí jako paliva pro výrobu tepla a elektřiny za zemní plyn. Volkswagen odhaduje, že modernizace ho bude stát okolo 400 milionů EUR (zhruba 10 miliard Kč) a automobilka s ní, v případě že se nevyskytnou žádné problémy, začne již v tomto roce. S uvedením do provozu ekologičtějšího řešení se pak počítá v letech 2021 a 2022.
„Skupina Volkswagen, nejen že chce, ale i musí přispět k boji proti změně klimatu a ke zlepšení kvality ovzduší. To je důvod, proč kráčíme kupředu s elektrifikací našich vozidel a současně se snažíme konvenční vozidla zefektivnit. Přechod dvou tepláren na ústředí společnosti ve Wolfsburgu z uhlí na zemní plyn je jasný signál a důležitý krok v tomto kontextu. Ostatní budou následovat, “ řekl Matthias Müller, generální ředitel společnosti Volkswagen.
Nové vysoce účinné plynové turbíny, které Volkswagen instaluje ve svých teplárnách, by měly snížit roční emise CO2 o 60 %, což v absolutních číslech činí 1,5 milionu tun CO2. Dle přepočtu automobilky je toto množství srovnatelné s ročními emisemi CO2 zhruba 870 tisíc jejích osobních automobilů. Po modernizaci by měla teplárna Heizkraftwerk Nord/Süd dodávat 136 MW elektrické a 386 MW tepelné energie a teplárna Heizkraftwerk West 288 MW elektrické a 265 MW tepelné energie.
Ekologická budoucnost Volkswagenu
Automobilka přistoupila k razantní ekologizaci své značky zejména poté, co se provalilo, že obcházela měření emisí svých naftových automobilů v tzv. aféře Dieselgate. Poté, co do letošního roku snížila své dopady na životní prostředí o 25 % ve srovnání s rokem 2010, si Volkswagen stanovil další 20% snížení do roku 2025. Modernizace a ekologizace energetického hospodářství je dalším prostředkem ke splnění těchto cílů.
„Nové zařízení nejenže sníží emise oxidu uhličitého, ale také dramaticky sníží spotřebu vody, množství odpadu a dalších emisí – v průměru asi o 50 procent. Tímto způsobem také pomáháme snižovat místní koncentrace znečišťujících látek,“ vysvětluje Stephan Krinke, vedoucí oddělení životního prostředí skupiny Volkswagen.
Zdroj úvodního obrázku: Volkswagen
Mohlo by vás zajímat:
Děkuji za článek, doteď jsem neměl jasnou představu, kolik potřebuje tovární komplex typu VW energie. Když vidím ty poměry vyráběného tepla a elektrické energie, hodil by se takovému spotřebiteli modulární reaktor :-) . Se zemním plynem zabíjí jen jednu mouchu. Tu druhou dorazí, jakmile bude moci vykázat, že spalovaný metan je "bezemisního původu". Rozhodně jde ale o zlepšení. Např. nakládání s popílkem reálně odpadá. Syntetické uhlí se vyrábí špatně. :-)
No bude to stát takových 50 milionů Euro ročně navíc. Ale to se snadno ušetří na mzdách českých dělníků a klima je potřeba chránit, to je jasné.
Čeští dělníci tomu vykořisťování snadno uniknout, pokud se nechají zaměstnat doma v Česku.
To je možné, ale velká část škodlivin proudí z Německa na naše území, takže jen ať Němci platí. Osobně sice nadmíru CO2 ve vzduchu nechci podceňovat ani přeceňovat, na druhou stranu s ním souvisí podstatně horší škodliviny, které Vám nemusím jmenovat.
A pokud chtějí Němci dotovat Svaz, tak do toho jim mluvit stejně nemůžeme.
Poměry nejsou špatné, protože to zároveň slouží i na vytápění města, čili to vůbec není elektrárna jen pro firmu, i když Wolfsburg je dnes nevíce firemní město podobně jako Mladá Boleslav na starém kontinentu.
V článku se nepraví nic o tom, jak je zařízení staré a zda to tedy není z nouze velká ctnost.
Podle wikipedie jsou ty kotle z roku 1984/85. Pravděpodobně už mají nejlepší za sebou a ve VW vyhodnotili, že bude jednodušší a levnější vybudovat nové na plyn než je renovovat a platit upgrade, aby splnili nové emisní limity.
Samozřejmě, že to je normální odstavení 40 let staré uhelky.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se