Domů
Obnovitelné zdroje
Biopaliva jsou škodlivější než fosilní, tvrdí nová studie

Biopaliva jsou škodlivější než fosilní, tvrdí nová studie

Nová studie zkoumající vliv produkce biopaliv na množství oxidu uhličitého v atmosféře ukazuje, že dlouhodobé předpoklady o jejich uhlíkové neutralitě nemusí být zcela pravdivé. Podle autorů množství oxidu uhličitého vypuštěné při spalování biopaliv není zcela pokryto objemem CO2, jež rostliny odeberou při svém růstu.

Výzkum založený na datech amerického ministerstva zemědělství o produkci plodin ukazuje, že v období prudkého nárůstu produkce biopaliv byly pěstované rostliny schopny pokrýt pouze 37 % množství oxidu uhličitého vypuštěného při spalování z nich produkovaných biopaliv.

„Toto je první studie, která důkladně zkoumá uhlík na zemědělské půdě, když se pěstují biopaliva, místo pouhého tvoření předpokladů. Když se podíváte na to, co se na půdě opravdu děje, tak zjistíte, že z atmosféry není odebíráno dostatečné množství uhlíku pro vyvážení toho, co vychází z výfuku.“

John DeCicco, vedoucí výzkumného projektu

Na rozdíl od dřívějších studií modelujících emise tým výzkumníků analyzoval data o produkci plodin, biopaliv, fosilních paliv a objemu emisí vypouštěných vozidly bez předpokladu o uhlíkové neutralitě biopaliv.

„Když přijde na emise způsobující globální oteplování, ukázalo se, že biopaliva jsou horší než benzín. Zákonodárci by měli znovu zvážit svou podporu biopaliv. Tato záležitost je projednávána již mnoho let. Co je však nové, je, že tvrdá data, přímo z americké zemědělské půdy, nyní potvrzují nejhorší obavy o negativním vlivu, který biopaliva mají na naši planetu,“ dodává DeCicco.

Jen ve Spojených státech vzrostla spotřeba kapalných biopaliv mezi lety 2005 a 2013 z 16 miliard litrů na téměř 56 miliard litrů.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
Milan Vaněček
30. srpen 2016, 15:41

Biopaliva (prvé generace, ty nejobvyklejší) a Diesely jsou slepá ulička. Řešením jsou elektromotory (čisté, nejvyšší účinnost, jednoduché). To už snad konečně ví EU (zastánce biopaliv) i Německo (zastánce Dieslů). Teď jen vybudovat ty megatovárny na baterie. Škoda že nám Maďarsko vyfouklo tu investici do výroby baterií od Samsungu.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se