Domů
Plynárenství
Spojené státy připravují nové sankce proti ruskému plynovodu Nord Stream 2

Spojené státy připravují nové sankce proti ruskému plynovodu Nord Stream 2

Spojené státy urgují své evropské spojence a privátní společnosti, aby zastavili všechny činnosti, které by mohly pomoci dokončení plynovodu Nord Stream 2. Podle zpravodajského portálu Reuters se zároveň připravují další širší sankce na projekt.

To, že končící administrativa prezidenta Trumpa má připravovat další sankce proti projektu Nord Stream 2, potvrdili pro Reuters její tři vysocí představitelé. Nové sankce by prý německo-ruskému projektu mohly zasadit „smrtelnou ránu“.

Rusko v prosinci obnovilo výstavbu plynovodu, jehož realizace má vyjít přibližně na 9,5 miliard eur. Práce na plynovodu, který má být přibližně z 90 % dokončený, musely být kvůli předchozím americkým sankcím na rok přerušeny.  Podle amerických představitelů sankce již zdražily projekt o miliardu dolarů.

Podle Washingtonu projekt navýší závislost Evropy na Rusku a ohrozí evropskou energetickou bezpečnost. Rusko naopak USA obviňuje z „nekalé soutěže“, která má pomoci vývozu amerického zkapalněného zemního plynu. Ve čtvrtek Kreml uznal, že nové sankce mohou dokončení projektu zkomplikovat.

„Samozřejmě, že to může být komplikací, ale naši evropští partneři i my se zajímáme o realizaci projektu tak, aby byl v zájmu evropských spotřebitelů a ruských dodavatelů plynu dokončen,“ – Dmitrij Peskov, mluvčí Kremlu

Sankce mají podporu Republikánů i Demokratů

Spor velmi pravděpodobně jen tak neskončí. Nátlak na Nord Stream má totiž v Americe podporu představitelů obou hlavních politických stran. Ti se obávají, že plynovod obejde Ukrajinu a připraví ji tak a o výnosné přepravní poplatky.

Kvůli sankcím musel Gazprom provést modifikace svých lodí pro umožnění pokládky potrubí do hlubokých vod. V úterý přitom dánský regulační úřad oznámil, že jedna z lodí Gazpromu začne za pomoci dalších plavidel s pracemi v dánských vodách 15. ledna.

Zdroj úvodního obrázku: Gazprom

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(85)
Jirka Trn
27. prosinec 2020, 15:14

USA - kamarád k pohledání.

Spojené státy NEpřipravují nové sankce proti ruskému plynovodu Nord Stream 2, ale připravují nové sankce proti svým prý přátelům z Evropy.

Prostě je chtějí chránit klackem po zádech.

Jak šlechetné.

Josef Musil
27. prosinec 2020, 16:50

To je ten svobodný trh . Tedy podle vzoru made in uSSa :-))

každý stát je natolik svéprávný, aby si sám bez tlaku a lží , co a od koho si chce koupit. Jen žasnu jak jsou u nás lidé Rusofobní. Proti Rusku, kterému jedinému může Moravan , SLovák a i čehůn děkovat, že existuje. Nebo mi che někdo nakecat, že kdyby SSSR nehnal Německo a jeho 16 fašounských států přisluhovačů od Lenigradu, Mosky a Stalingradu , že by uSSa nějakou druhou frontu v roce 1944 - tedy 6 let po té, co nás ZÁPAD daroval Německu otevřelo ?

Josef
28. prosinec 2020, 00:12

Pokud vím, pak Slováci bojovali bok po boku s Hitlerem proti Sovětskému svazu. Po válce byla velká škoda, že se nestali součástí sovětského svazu.

leo podstanicky
28. prosinec 2020, 09:59

a co čeči

Petr
28. prosinec 2020, 11:06

bohužel jste nenapsal pravdu celou - ať se to líbí nebo né, tak bez pomoci těch "zlých" Amíků by Rus tuto válku nikdy nevyhrál

Gustaw
28. prosinec 2020, 15:52

Jsi pako,nebýt Ruska,tak tu nejsi.Rusko je a bude vítězem.

blaha.p
28. prosinec 2020, 20:10

myslíš rok 1968?

Pro všechny zdejší rusofily, kteří se každý večer šmachlujou nad matrojškou mám vzkaz.

Proletáři celého světa vyližte si prdel

Mirek
28. prosinec 2020, 19:19

Petr - ano máte pravdu. Amerika poskytla SSSR materiální pomoc, ale ta byla draze zaplacena.

Pavel
30. prosinec 2020, 19:57

A to jste si vycucal z kterýho prstu? Rusáci jako jediný stát nezaplatili lautr nic.

St
29. prosinec 2020, 11:28

Pane Petře máte pravdu, že materiální pomoc ze strany USA velice pomohla SSSR, ale SSSR za všechno USA i dalším spojencům platil. Nic nedostal zadarmo. Veškeré dodávky byly dnešní terminologií EWX. Nebýt obrovského hrdinství sovětských lidí, tak bychom dnes buď mluvili německy nebo živořili někde na Sibiři.

Opravdu mnohým doporučuji si nastudovat jaké měli Němci plány s Českým Národem.

Pavel
30. prosinec 2020, 20:15

Blábol. Za války nikdo nic neplatil. Po válce platili všichni, včetně vlády USA, jenž si na financování všech spojeneckých armád musela vypůjčit. Jediný kdo neplatil bylo právě rusácko, přičemž samo vyžadovalo, aby jim polská, česká a další armády bojující v rámci rudé armády tvrdě za dodanou výzbroj a zásoby (zdarma dodané do rusácka Američany) platily. Po válce Američani rusákům náklady spojené s válečenými dodávkami odpustili. Vyžadovali zaplacení alespoň civilní části ale ani k tomu rusáci nebyli ochotni. I tento zbytek rusáckého dluhu Američané nakonec po desetiletích marných jednání odepsali. Nebýt stalinova lezení do hitlerova zadku, tak za prvé k válce vůbec nedojde a za druhé "obrovské hrdinství" museli rusové vynaložit jen a pouze díky tomu, že stalin fakticky rozmetal rudou armádu těsně před začátkem války a náslen totálně nekompetentně do vedení války zasahoval.

Petr
28. prosinec 2020, 11:59

Naprosto správně napsáno !

Voli,kteří vůbec,ale vůbec neví komu vděčí za život, tak ti si tady vykecávají svůj sračkovitý mozeček, idioti, tak ti volama zůstanou až do smrti ! Jsou to ti "nejstatečnější", kteří umí akorád tak (slušně řečeno) kakat v síni, nebo za pecí, smrkáčové impotentní !

Že vůbec tak odporný odpad Bůh dovolil.

Petr
28. prosinec 2020, 12:10

Jen pro upřesnění, reagoval jsem a podporuji takové příspěvky jako je od Josefa Musila 27.12.20, 16:50

Simmons
27. prosinec 2020, 17:31

T R E F A D O Č E R N É H O

Petr Mareček
27. prosinec 2020, 18:34

Je to celkem logické. Stačí se nad tím zamyslet. Protože varovat své spojence před Ruskem. Žádat USA o vojenskou pomoc a ochranu. A doslova nutit ostatní v rámci EU k dodržování uvalených sankcí na jedné straně. A poté na straně druhé, ruku v ruce budovat s tím zlým Ruskem plynovod. Který znásobí zisky Rusů, které budou použity na další zbrojení. Plynovod který obchází všechna území a má ústit přímo v Německu. Celé to vypadá podivně až podezřele. Němci by si tedy měli asi ujasnit co vlastně chtějí. I kdyby to byl pouze monopol na přeprodej ruského plynu v EU. Není to pro Evropu dobře. A potom by tedy neměli v rámci NATO fňukat že je ohrožuje to zlé Rusko.

Josef
28. prosinec 2020, 00:36

Jenže Rusko nás nijak neohrožuje. Jediný kro má zájem na konfliktu v Evropě jsou USA. Protože spolupracující EU s Ruskem znamená definitivní konec hegemonie USA, proto se Amerika neustále snaží o konflikt s Ruskem. Pak jsou tu ekonomické důvody konfliktu s Čínou , kdy se USA snaží mafiánskými metodami ničit jejich rozvoj a to jen proto, aby se dolar udržel jako rezervní měna a do USA plynulo zboží bez protihodnoty, protože dolary v rezervách států každoročně ztrácejí svojí hodnotu inflací a to vede k tomu, že každoročně 2-3% z těchto rezerv získají bez práce USA. Navíc USA používají dolar jako ekonomickou zbraň proti menším státům na které uvalují sankce pokud jim tedy rovnou nejde vyhlásit válku a zničit. Bohužel taková politika vede prostě k tomu, že spojenců je stále méně a méně, protože se sobeckou zemí co hlásá Amerika First se dá jen těžko domluvit, protože od nich se nedá čekat, že pro vás udělají cokoli co jim nepřinese zisk a takový spojenec za moc nestojí.

ladislav Štrajt
28. prosinec 2020, 10:57

Ono jsme měli spojence již v září 1938. Není jasné, zda by se Amerika First v rámci svých zájmů nezachovala lépe.

Ivan Daniš
28. prosinec 2020, 11:59

Ua chcú len a len zarobiť, kúpia od Ruska plyn a ropu a predávajú ako svoju

Miloslav Košek
28. prosinec 2020, 07:49

Ještě, že většina komentátorů má svůj rozum. Svoboda a demokracie jsou pro vás jen slova, ohýbáte je podle názoru toho silnějšího, a tím jsou dnes proti Rusku USA. I svým desetinásobným vojenským rozpočtem, či počtem vojenských základen a děláním svých pořádků na cizím území ve světě.. Zapomněl jste, nebo to nevíte, že Rusové nás osvobodili od Němců, nesli hlavní tíhu i počty obětí. Tím nepopírám fakt, že nám v roce 68 také ublížili. Ale 40 let jsme se řídili podle názorů SSSR a nyní podle USA, nikoli vlastním rozumem??. je mi líto takových, prominte, nedospělých lidí, lidí bez schopnosti širšího názoru na národní svrchovanost, ekonomické zájmy a nakonec i svobodu rozhodování a volby. Neznám Vás, ale tipoval bych Vás bud na zakomplexovaného a nebo nenávistného člověka bez vlastního názoru Jsem pedagog, absolvent UK v době, kdy si držela místo v první desítce na světě

Ivan Novák
28. prosinec 2020, 14:57

UK si držela první desítku do Dekretu kutnohorského. Od té doby už nikdy, mrzí mne to, ale lhát si do kapsy k lepším zítřkům nevede. Ve všech žebříčcích se v posledních desetiletích pohybuje, spolu s ostatními českými vysokými školami, na místech, která znamenají "jen za úplatek tam diplom zpravidla nedostanete. Ale na to, co jste se tam naučili, ve světě nejspíš taky moc zvědaví nebudou".

Paradoxně, na NS2 je možné se dívat jako na podobnou lež do kapsy, která se vymstila. Kdyby existovala v EU a v Rusku nepochybná schopnost to postavit v požadované technické a ekonomické kvalitě bez závislosti na USA, Američani by to brzdit ani nezkusili.

leo podstanicky
28. prosinec 2020, 10:01

mňa ohrozuje žid nie Rusko

ladislav Štrajt
28. prosinec 2020, 10:55

Takž zrušit ruský plynovod, přejít na americký zkapalněný plyn a být závislí na Americe. A to bude pro Evropu dobře.

Rudla
27. prosinec 2020, 19:50

Bejt Ruskem tak se na celou EU z vysoka vykálím a prodávám Číňanům..

Drábek Ladislav
28. prosinec 2020, 10:09

Ten plyn bude z USA pěkně drahý a pokud ho evropské staty budou odebírat tak budou muset být poslušní USA američané se rusů bojí tak to zkouší přes evropskou unii pokud evropane neposlušní uvalí na ně sankce a nevím že by rusové zastavily dodavky plynu kromě Ukrajiny kteří neplatily

Milan Bohanes
31. prosinec 2020, 15:43

Čím dále bude Evropa od ruského imperialismu, tím lépe! Jak se Rusko dovede chovat ke svým sousedům (smluvním partnerům) je vidět na Krymu či na východě Ukrajiny. Kéž by se projekt Nordstream 2 neuskutečnil! Poškodí přímo jak Polsko, tak Ukrajinu, nepřímo část Evropy. Vydělají jen některé firmy v Německu.

Denis
27. prosinec 2020, 15:56

Americký plyn je hrozba pro Rusko. A Putin to ví.

sas
27. prosinec 2020, 16:32

Americký plyn by byl hrozbou, když by se postavil plynovod USA-EU a to zatím nehrozí:)))).

Pave
27. prosinec 2020, 16:51

nepijte tolik jde to na mozek

pr
27. prosinec 2020, 16:55

Americký plyn je hrozba pro EU. USA nehodlají soutěžit na volném trhu. Klidně ať sem ten svůj plyn vozí, bude-li levnější než ruský, budou mít na trhu šanci. USA ale potřebují aby zde v EU bylo plynu nedostatek, jedině tak si budou moci diktovat podmínky a "dobrosersky" nám jej milostivě dodávat.

Jirkal Jan
27. prosinec 2020, 16:57

Naprostý souhlas

Jirka
28. prosinec 2020, 00:24

Naprostá pravda,rus se stale brani americkým sankcim proc???USA nás nikdy neochrani to si myslí jen pár pomatencú.Evropa musi držet pri sobě.Nevidim že rusko někomu vnucuje svojí demokracii ale USA stále,dokud si amerika netroufne na rusko tak bude mír v Evropě,béda když se to obrátí je zle i s námi.USA chce ruské nerostné bohatství a na Evropě jim nezáleží.

ladislav Štrajt
28. prosinec 2020, 10:51

Stále nevím, proč platíme naši armádu, Nato, a před kým nás má Nato za ty peníze chránit.

pr
28. prosinec 2020, 15:21

V každé populaci existují jedinci vyžívající se ve střílení na živé terče. Buďte rádi že jsou v armádě a nepotulují se po ulicích. To, že jim jsme schopni sehnat místo pro jejich seberealizaci tisíce kilometrů od našich hranic beru jako pro nás pacifisty bonus rozměrů hvězdných. Takže už máte jasno před kým nás chrání?

šohaj jiří
27. prosinec 2020, 17:08

kolik plynu se spotřebuje na zkapalnění a následnou přepravu. ekologie plač.

Jirka Trn
27. prosinec 2020, 17:12

Pane Denis, je kouzelné sledovat vaše submisivní omlouvání amerických lumpáren postrádající elementární logiku, a ve stylu vrtěti psem.

"Rusko se bojí amerického plynu, proto se USA snaží skrz výhružky a vydírání zamezit volné hospodářské soutěži ruského a amerického plynu."

Jestli Vám do dává logiku, tak to jste hodně odolný.

Jirka Trn
27. prosinec 2020, 17:12

Pane Denis, je kouzelné sledovat vaše submisivní omlouvání amerických lumpáren postrádající elementární logiku, a ve stylu vrtěti psem.

"Rusko se bojí amerického plynu, proto se USA snaží skrz výhružky a vydírání zamezit volné hospodářské soutěži ruského a amerického plynu."

Jestli Vám do dává logiku, tak to jste hodně odolný.

Hawkie
27. prosinec 2020, 18:48

Hmm, a nedělá si Denis, postrach diskuze, legraci? Byť v určité formě výkladu může mít pravdu: Aby Američané prodali plyn, jsou schopni všeho včetně nějaké, naprosto oprávněné (ironie), operace na ochranu lidských práv v Rusku, zejména v oblastech, kde se těží plyn.

Amerika 20. let není Amerikou let devadesátých, dnes je u moci jiná generace.

Jirka Trn
27. prosinec 2020, 19:07

Jestli si dělal legraci, tak jsem asi natvrdlý, že jsem to neodhalil.

Ale v poslední době se setkávám čím dál častěji s poblázněnými svazáky, kteří omlouvají kdejakou americkou lumpárnu (i proti nám), jen aby se jim nezhroutil jejich pohled na svět.

Dagmara Šteffková
29. prosinec 2020, 12:38

Souhlasim s vámi.Mnoho lidí se sveřepě drží své pomýlené pravdy, jen, aby se jim nezhroutil ten jejich pohled na svět. Jejich ego by utrpělo a to oni nemohou dopustit. Jejich pýcha jim to nedovolí. V pokoře je síla. Bohužel, pokorných lidí je stále málo.

Carlos
28. prosinec 2020, 11:43

Jiná...

Clinton, Bush, Trump, Biden, sjou skoro stejně staří, jenom Obama je asi o 15 let mladší...

Petr
27. prosinec 2020, 17:12

Snad obráceně ne????!!!

Dan
27. prosinec 2020, 17:14

Raději plyn z ruska za dobrou cenu než podřadný a drahý plyn z jůsey.

Jan Kálecký
27. prosinec 2020, 17:56

a ty už konečně vytáhni tu hlavu z americky prdele, ruskou ropu i plyn využívá už hodně dlouho problém je ropovod Družba jestli si o něm slyšel který vede skrz Ukrajinu a Ukrajina odebírá plyn za ktery neplatí a s Krymem to nemá nic společného ten plyn kradli už před Krymem

Michal Melich
27. prosinec 2020, 18:15

To máte tak, kdyby se snížila přeprava po moři loděmi, ta by se nemusela dělat taková opatření proti osobním mot.vozidlům a nemuselo by být E 6, E7. Co má Amerika dělat se svým drahým břidlicovým, když ho v okolí USA neprodá

jozef
27. prosinec 2020, 19:00

Americane chteji abychom kupovali je jich predraženy kapalny plyn

jadrus
27. prosinec 2020, 19:40

Putin toho ví daleko víc i to ze amišmejd je v zádeli

St
29. prosinec 2020, 11:30

Pane Denis, jak americký plyn ohrožuje Rusko? Copak Rusko nějak vyhrožuje Evropě za to že dováží LGN z USA? Vypisuje nějaké sankce? Tady je to naopak, že USA se snaží EU za každou cenu prodat EU svůj mnohem dražší plyn.

Mint
27. prosinec 2020, 16:33

Amíci jsou fakt zvláštní spojenci. Měli by už vychladnout.

jarda
27. prosinec 2020, 16:37

zapad je jen zlo!

A. O
28. prosinec 2020, 01:01

Nesouhlasím...

Celý západ není zlo... pouze jeho většina.

Lukáš
27. prosinec 2020, 16:56

Americký plyn není hrozba pro Rusko, ale pro Evropu, je i se započtením nákladů na přepravu skoro 3x dražší než ten z Ruska, nebo z Norska. A to, že budou svým evropským slouhům držet kvér u hlavy a nutit je "dobrovolně" kupovat svůj drahý produkt nevypadá zrovna jako rovnoprávný vztah. O to víc budou jejich zdejší zainteresovaní kolaboranti ječet a za každou cenu plynovodu házet klacky pod nohy. A divit se , že i Němci, kteří do toho narvali miliardy a čekají návratnost i nižší ceny plynu, se rádi obejdou bez ukrajinských a polských parazitů, co se na dodávkách jejich společnostem přiživují není nepochopitelné.

Franta
28. prosinec 2020, 11:42

Americky plyn nebo ropa je nejlevnejší na trhu nebot nemaji mimochodem DPH a jeden litr vychází kolem 12 kč , a od te doby co se v USA začala težit břidlice tak cena spadle ze 100 usd na 45 usd za barel , takže lžete a žvaníte typické protiamerické levičácké kecy , nic vic.

To že v neokomunistickém česku stoji litr kolem 30 korun to podekujte vlade ktera ma k zkadeho litru na dani 24 kč - takže i kdyby byla ropa ve svete zdarma v českostansku bude stat minimalne vždy 24 korun - to je ten doktor zdarma + 400 000 ouředníků + 14 ministerstev

Jan
27. prosinec 2020, 16:56

Co mě se tyče jsou amici úplně stejného ksindl jako rusaci !!! Jen nechápu ze když jsme se toho Rusa zbavili , tak lezem do prdele USA.

Jirka
27. prosinec 2020, 17:11

Obejít Ukrajinu?

Trasa přes Ukrajinu je řádově o 700km delší než trasa NS.

Ukrajina byla tranzitní zemí pro plyn ze středního Ruska, nikoliv ze severu. Hlavní ruská plynová pole jsou v Arktidě.

Spotřebitelé v západní Evropě teď platí zcela zbytečné tranzitní poplatky, o které samozřejmě Ukrajina*** nebo Slovensko nechtějí přijít.

Nicméně Rusko logicky směřuje své plynovody do přístavů v Černém moři a Finském zálivu.

Navíc v těch přístavech fungují továrny na LNG, takže ho RF může vozit kamkoliv po Evropě: do Španělska, Francie atd....

***řešit výpadek příjmů pro Ukrajinu je směšné. Tu 2 nebo 3 miliardy USD nezachrání. Jen výpadek jejího obchodu s Ruskem je v posledních letech řádově 15 mld. USD za rok. Tj. skoro 100 miliard USD...

Občan Český
27. prosinec 2020, 17:19

Tak to se opravdu ulevilo, ty avizované sankce a ten zájem USA o Ukrajinu a její poplatky za transport ruského plynu. I tu slzu v oku jsem zatlačil. Nicméně, snad miu někdo znalejší věci vysvětlí, proč k těm sankcím chtějí přistoupit i "demokraté", kteří ústy hodného strýčka Bidena, bojují prý proti ropným produktům a jsou za Green Deal. Tak cgtějí vyvážet hen ten zkapalněný plyn, nebo nechtějí? Já jsem z toho už fakt "volaaký zmetěný". Páč mi to vyznělo jako velká nátlaková a pitomá navrch prasečina a ne nic, pro co bych zvedl ruku. Ale kdo ví, třeba tomu jen nerozumím.

Novak
27. prosinec 2020, 17:58

Jen NEO-komunisticka Evropa - pod vedenim levicove svazacky z vychodniho nemecka je natolik primitivni ze chce dobrovolne financne prispivat na zbrojni program dnes jiz Nacistickeho ruska - koupi plynu a jinych surovin.

ladislav Štrajt
28. prosinec 2020, 11:12

Pan Novák by svoje extrémně hloupé názory vyplývající z absolutní neznalosti

měl nechat pro sebe.

Lubomír Nechanický
28. prosinec 2020, 18:07

Vy jste exot!!!

Jerry
27. prosinec 2020, 18:00

Čistě z geopolitického hlediska se ze strany USA jedná o hrubé vměšování se do vnitřních záležitostí svrchovaných států. Navíc prý "přátelských". Obrázek o "přátelství" USA necht' si každý už udělá sám. USA chtějí jednoduše vyvolat v Evropě nedostatek plynu a taky ropy, aby nám poté mohly draze prodávat své produkty, na jejichž těžbu a zpracování jsou vysoké náklady a proto při zdravé konkurenci na světových trzích neobstojí. Jak průhledné. USA jsou kamarádem jen tehdy, pokud z toho mají nějaké výhody a peníze. Ostatně se tím ani nijak moc netají. Vždy přece všude hlásají:" America First".

Hawkie
27. prosinec 2020, 18:39

Souhlasím, a dodávám, že tomuto počínání Američanů nerozumím. Z dlouhodobého hlediska jako následek téhle vlivové operace očekávám značné škody na reputaci USA a z toho plynoucí ekonomické konsekvence. Tohle je spíš operace na zvýšení reputace Ruska.

Jednou ztracená důvěra se těžko získává zpět.

Jirka Trn
27. prosinec 2020, 19:21

"Jednou ztracená důvěra se těžko získává zpět."

Právě Rusko, jako nástupce SSSR, to zažívá nyní.

A USA to očividně čeká.

blue.sun
27. prosinec 2020, 19:27

Vše záleží na tom, jaké ty sankce budou, a jak se k nim poté postaví dotčené společnosti a státy. Neříká se to lehce, ale v mnoha věcech jsme na USA závislí. Evropa například nemá vlastní výrobu a vývoj počítačových komponent, což je v dnešní době naprosto klíčové odvětví, přičemž všichni klíčoví producenti jsou právě z USA (Intel, AMD a nově i ARM, který koupila NVidia).

Navíc se obávám, že USA se o nějakou reputaci vůbec nezajímají, protože si ji prostě hodlají vynutit silou. A bezzubá Evropa bude jen přihlížet, jelikož amerických vojáků tady má pomalu více, než těch svých.

Miroslav Gardavský
27. prosinec 2020, 18:07

Držím Amíkům palce,aby se jim podařilo zarazit tuto stavbu,která podkopává evropskou bezpečnost.

Je neskutečná drzost Evropy a hlavně Německa,že podporuje svého nepřítele proti Amíkům,od kterých se nechává chránit prakticky zadarmo.

Evropa se v žádném případě není a dlouho nebude schopna ubránit před agresivním Ruskem.

Jirka Trn
27. prosinec 2020, 22:12

Dojemné pane Gardavský.

Jak podle Vás USA chrání Evropu? A před kým?

USA Evropu pouze okupuje, aby nad ní měli kontrolu.

My nepotřebujeme chránit před Ruskem, ale před USA.

Ne Rusko nás nutí platit výpalné formou povinného nákupu amerických zbraní.

Ne Rusko nás nutí posílat naše vojáky umírat, okupovat a terorizovat cizí země pod pokryteckou floskulí o ochraně svobody a demokracie.

Ne Rusko nám zakazuje obchodovat s kýmkoli kdo je pro nás ekonomicky výhodný.

A jedinný odhalený, zdokumentovaný a pod tlakem důkazů přiznaný slídil je USA, které roky odposlouchávalo prakticky všechny vrcholné představitele Evropy.

Opravdu pane Gardavský, dnes musí mít člověk silné ideologické zapálení, aby v USA stále viděl přítele na naši ochranu, a ještě vyšší ideologickou nenávist, aby v Rusku viděl našeho nepřítele.

ladislav Štrajt
28. prosinec 2020, 11:14

Pan Gardavský je mimo mísu.

Pavel
28. prosinec 2020, 13:06

Tak, tak. Myslím, že i mimo záchodovou....(mísu).

xyz
5. leden 2021, 12:11

Od Vás to to sedí: Pavel

30. prosinec 2020, 20:15

Blábol. Za války nikdo nic neplatil. A realita::Anglický křižník HMS Edinburgh doprovázel konvoj QP 11 ze sovětského přístavu Severomrsk do Velké Británie a na palubě vezl splátku za dodávky vojenského materálu v podobě 465 zlatých cihel o váze 4,5 tuny. Dne 30. dubna 1942 byl křižník napaden německými torpédoborci a potopen v Severním ledovém oceánu http://www.skrytesvety.cz/novinky/zlato-z-krizniku-edinburgh.html

Přemysl Louda
27. prosinec 2020, 18:27

Vše zde bylo řečeno a zbytečně bych opakoval slova příspěvků.Ze strany USA jde o nátlak za každou cenu.Mony,Mony,Mony.Ahoj

Hugo z hor
27. prosinec 2020, 18:29

Jednoho chomoutu jsme se zbavili, do druhého lezem.

Bgb
27. prosinec 2020, 18:38

To bude brekotu. ????????

Hen
27. prosinec 2020, 18:45

Čím víc konkurence tím lépe pro nás, takže za mě ať si rusáci tahaj ropu pod mořem a amíci vozí kapalný plyn - my jako spotřebitelé vyděláme na tom že budou dostupné obě varianty. Tak trochu doufám že podobně se vyřeší i ten spor o jádro - bez ideologických fanoušků na obou stranách, ale hezky pragmaticky vzhledem k národnímu hospodářství.

meloun
28. prosinec 2020, 15:08

Naprosto souhlasím. Evropa potřebuje plyn z co nejvíce zdrojů. Nejen že to sníží cenu, ale také zvýší bezpečnost a suverenitu evropských států.

Radovan Sládek
27. prosinec 2020, 19:23

Ať jde celá Amerika k šípku . To nám budou pořád diktovat co smíme a co ne .

Doma mají bodel svrab a neštovice . A ať se přestanou do všeho s..t .

Když slyším USA tak je my zle .

Jindra
27. prosinec 2020, 19:35

Vypadá to, že ochránce a osvoboditel se snadno stane tyranem. Jestli EU přijme diktát sankcí, nebude ničím jiným než protektorátem Spojených států.

vyhlídka na věčnost
27. prosinec 2020, 19:43

...a co je těm americkejm negrům do toho?

ivan pich
27. prosinec 2020, 20:14

at se staraj o sebe a nehrajou si bohy jenom my jim lezem do prrrr

Petr N.
27. prosinec 2020, 20:26

Ani přesně nevím, proč mě v této souvislosti s USA vyskočil před očima tzv. Marshallův plán!

Měl pomáhat válkou zničené Evropě / tj. i nám / a bylo nám zakázáno jej přijmout ! Stačí si vzpomenout kým!

Bylo to vlastně ze strany USA spekulativní ? Ekonomicky určitě ne, vždyť to mělo charakter ekonomické pomoci! Takže z toho vyplývá politika , což je převlečená ekonomika....,a platí to i naopak! A jak je vidět, svět se nezměnil!

Jaroslav Poljak
27. prosinec 2020, 20:40

Pánové, přestaňte myslet normálně - logicky. Začněte myslet americky. Pak to uvidíte v jiných perspektivách.

Kuk
27. prosinec 2020, 23:12

US nemá cenu řešit, aneb jak vládnout blbům.

Svatoslav Butora
27. prosinec 2020, 23:27

Je to škoda, že USA již nejsou nositelem pokroku v ničem: Ani v technice ani v energetice ani v politice a ani v myšlení.Vlády USA předvádějí smrt jejich systému a ještě chtějí býti "Vůdci Světa Lidí" na cestě do Resetované budoucnosti nebytí.

Jiří Tesař
27. prosinec 2020, 23:29

Ať už nás přestanou zachraňovat všeho dobrého dosti .Snad si ještě jako svrchovaná země můžeme rozhodnout od koho koupíme plyn

Richard Vacek
28. prosinec 2020, 00:30

Počkám, až vyhrožování američanů odsoudí senátní výbor pro zahraničí v čele se svým předsedou Fischerem.

A na celoevropaské úrovni bychom se měli inspirovat Tureckem, které na obdobné vyhrožování sankcemi (když objednávalo ruské zbraně) američanům pohrozilo zavřením jejich vojenských základen.

leo podstanicky
28. prosinec 2020, 09:58

Sankce mají podporu Republikánů i Demokratů

Jiří Augustin
28. prosinec 2020, 13:55

USA se bojí konkurence RF i Číny . Žádné hrozby , jenom " demokracie "

po americku . Abychom podpořili zájmy USA , měli bychom se poslušně připojit k sankcím , které jsou v zájmu USA !

St
29. prosinec 2020, 11:33

Tady jde vidět jak bezzubá je EU. O tom, že ten plynovod je pro Evropu přínos není sporu. Byť Polsko či Slovensko to pochopitelně vidí jinak.

EU by měla zcela jasně USA říci, že tento plynovod je zcela jenom evropskou záležitostí. Pokud USA zavedou sankce, tak Evropa také. A pak by se hned uvidělo.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se