Domů
Plynárenství
USA využijí všechny dostupné prostředky k zastavení dostavby plynovodu Nord Stream 2
Nord Stream 2. Zdroj: © Nord Stream 2 / Axel Schmidt
Zdroj: Nord Stream 2 / Axel Schmidt

USA využijí všechny dostupné prostředky k zastavení dostavby plynovodu Nord Stream 2

Americká vláda zvyšuje tlak na německou vládu, aby zastavila výstavbu plynovodu Nord Stream 2. Bidenova administrativa k tomu dle mluvčího amerického velvyslanectví v Berlíně využije všech dostupných prostředků, uvádí Tagesspiegel.

Americký prezident Joe Biden nehodlá v otázce projektu plynovodu Nord Stream 2 přistoupit na kompromis a je "odhodlán využít všech dostupných prostředků, aby zabránil jeho dokončení", uvedl mluvčí amerického velvyslanectví v Berlíně Joseph Giordono-Scholz.

"Budeme i nadále registrovat všechny organizace, které se mohou podílet na jakékoli sankcionované činnosti, a dali jsme jasně najevo, že každá společnost riskuje, že bude potrestána za účast na projektu Nord Stream 2," zopakoval Giordono-Scholz hrozbu USA, že potrestají společnosti zapojené do projektu.

Trasa plynovodu Nord Stream vedoucího skrz Baltické moře do Německa. Zdroj: Nord Stream

Zastánci plynovodu tvrdí, že je klíčový pro bezpečnost dodávek plynu do Evropy, zatímco odpůrci chtějí Nord Stream 2 zastavit z ekologických, geopolitických a bezpečnostních důvodů. Němečtí představitelé zkoumají, zda by USA mohly uklidnit ústupky v obchodních otázkách nebo nabídka německých investic do obnovitelných zdrojů energie v EU a na Ukrajině.

Mezi možné nabídky Německa patří masivní investice do rozšíření vodíkových technologií na Ukrajině. Takový krok by usnadnil přechod na nefosilní energetické zdroje v zemi, která v současnosti získává příjmy z přepravy ruského plynu. Ukrajinská vláda prohlásila rozvoj obnovitelných zdrojů energie za hlavní cíl země.

Německý ministr zahraničí Heiko Maas obvinil USA z dvojích standardů.

"Jsou země, které nás žádají, abychom zastavili stavební práce, ačkoli samy současně zvyšují přepravu těžké ropy nebo dovoz z Ruska," řekl Maas během únorové parlamentní debaty.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(62)
Vinkler
13. duben 2021, 07:52

Kšeft je kšeft. Proč by Evropa nemohla kupovat americký.

Miroslav Vinkler
13. duben 2021, 08:02

Protože Němci sjednali cenu ruského ZP asi o 40% levněji než se obchoduje ,plánovaný objem přepravy N.S. I a II/rok cca 110 mld m3.

USA si svůj zkapalněný ZP můžou strčit za klobouk.

ldx
13. duben 2021, 13:34

Kdyby si nevymysleli Energiewende a nezavřeli JE, tak nějaký ruský plyn odebírat nemusí!!!

Všechno je to způsobené populismem Angely a samozřejmě ekoteroristickou lobby. Která nás vede k závislosti na Rusku, což je typické pro takové levičácké pomýlence...

O tom, že obnovitelné zdroje jsou jediná cesta není pochyb, ale Německo je ten příklad, jak by se to dělat nemělo. Tj. vymlátit klín klínem. Něco jako když si dlužník půjčuje, aby mohl splatit exekuci. Odporné jednání !

Carlos
13. duben 2021, 13:44

Dejte si studený hadr. Polovina toho Vašeho komentáře je jenom vztek na to že zavírají JE a nenávist.

Prozradím Vám tajemství. Plyn z Ruska kupovat nemusí. Můžou jej koupit a dovézt z jiných oblastí. To že se staví nějaká infrastruktura neznamená že se bude používat. Příkladů takových je dost.

Vítězslav Tesař
13. duben 2021, 15:01

Carlos, hadr si dej ty. Určitě někdo postaví za stovky milionů plynovod a pak si bude kupovat drahý z USA.

Carlos
13. duben 2021, 16:22

Pane Tesaři,

ano někdo staví plynovod, ale nežijeme v příkazové ekonomice. Pokud vím, tak je to primárně projekt několika firem a nejsou k tomu žádné garance přepraveného objemu. Je klidně možné že to skončí nákupy plynu jinými společnostmi jinde. A popravdě si umím představit pár mechanismů jak tomu trochu nabořit, přitom zcela legálně a tržně, ekonomiku.

Zdeněk Doležal
14. duben 2021, 08:37

Pane Karel koukám ,že jste se rozhodl prudit i tady gratulace. Ale tady vás nikdo brát vážně nebude, tak jak už na spoustě dalších diskuzí.

Carlos
14. duben 2021, 09:13

Pane Doležale,

pokud je to mířeno na mne, tak vězte že tu jsem už dost dlouho a s braním mne vážně máte problém až Vy.

Přeji hezký den.

Carlos

HG
13. duben 2021, 20:17

K té vaší ekoteroristické lobby - je třeba si uvědomit, že tzv. "obnovitelné zdroje" jsou k ničemu. Větrnými, slunečními či plynovými elektrárnami Němci neudrží svoji infrastrukturu a vyspělý průmysl a nebýt toho, že je energeticky "živí" okolní státy, tak se NSR zhroutí. Aby se Němci udrželi, tak potřebují silný, spolehlivý a stabilní zdroj energie - nejlépe jádro. Jenže ono to stojí hodně. A nemyslím peníze. Myslím tím zejména pracovní sílu. k tomu, abyste udrželi v provozu větrnou elektrárnu, nepotřebujete mnoho lidí a nepotřebujete ani mnoho kvalifikovaných lidí. Ale taková Jaderná elektrárna potřebuje tisíce odborníků a dělníků - a kde je Němci mají brát, když už min. 30 let tyto lidi nemají? Takže to takovým způsobem "látají", politika, nepolitika. Také je třeba ještě připočíst jeden faktor - čím starší věc máte, tím častěji a nákladněji ji musíte opravovat, tím rostou náklady. Když vám "odejde" větrná elektrárna, vedle postavíte celkem rychle a levně další. Co se týče oprav, pak větrná je prakticky bezúdržbová. Ale k udržení jaderné elektrárny potřebujete celý rozsáhlý průmysl - od těžkého po vyysoce techlologický. A Němci suverenitu v tomto ztrácejí, neboli - uvedu příklad: Potřebujeme reaktor, ale žádná firma to u nás nevyrábí. U koho to poptáme a co mu za to můžeme nabídnout?

ivan ptáčník
13. duben 2021, 23:43

co to je závislost na Rusku? Co to je za výkřiky? Tupé opakování cizí propagandy.

nic jim nebrání druhý den koupit plyn z USA, není pak víc závislé RUsko na naší spotřebě?

Jojo, kdysi jsme brali tranzitní poplatky my... dnes je nemáme a ještě platíme tranzit plynu i ropy, naše ropovody zestárly.... jen my opět proděláváme....

Dusan
13. duben 2021, 21:21

Ano to je cela pravda Amerika je jen pro sebe a ne pro evropu.Me,jako konecniho spotrebitele zajima jen CENA.

Alfonz Papundekl
16. duben 2021, 08:30

Strčte si za klobouk Rusko i s Putinem Vy sám!

Omega
13. duben 2021, 09:55

Protože amerika jim ho nechce prodat :D

Evropa chce koupit za 10, amerika chce prodat za 20. Rusko ho dodá za 10. Pro ameriku je výhodnější nasadit sankce na Evropu a donutit tím Evropu kupovat od nich za 20, než jít s cenou na 10 aby byli konkurenceschopní.

Navíc je tam politicko-vojensko-ekonomické pozadí - pokud zablokují NS2, donutí Rusko, aby dodávalo přes Ukrajinu a Polsko - takže si obě země budou moci v americe koupit zbraně, za peníze z tranzitních poplatků (které zaplatí zbytek Evropy).

Vítězslav Tesař
13. duben 2021, 14:59

Protože je drahý e přeprava neekologická. Ruský plyn je mnohem levnější a přeprava trubkou je ekologická. Jen peníze jdou podle Bideta špatným směrem. Na to mu ale z vysoka........

Václav Horálek
13. duben 2021, 15:14

Proč by měla Evropa kupovat předražený plyn z USA ?

ldx
13. duben 2021, 15:23

On není předražený, ale naopak laciný... Rusáci to dávají možná laciněji, ale jen protože jde o dlouholeté kontrakty a zbytek peněz si vemou jinak.

Alfon Prajzak
14. duben 2021, 10:07

Německo i ostatní západní státy by měly třísknout pěsti o stůl a říct my nebudeme skákat podle vašich not pane Bidene.Jsme svéprávní ( snad ??)

Petr Macháček
13. duben 2021, 15:44

Když bude levnější proč ne

Jan Kos
13. duben 2021, 23:10

Protože americký plyn je drahý.

ivan ptáčník
13. duben 2021, 23:39

nehlásal náhodou někdo z nich cosi o svobodném obchodu?

nebo to platí pouze pokud se kupuje od nich?

Jana Barnová
20. duben 2021, 13:33

Protože bude mnohonásobně dražší a doplatí ba to spotřebitelé

lukas
13. duben 2021, 08:41

Nepriateľské chovanie sa od spojenca? USA majú horší diktát ako Bielorusko.

každá společnost riskuje, že bude potrestána za účast na projektu Nord Stream 2," zopakoval Giordono-Scholz hrozbu USA, že potrestají společnosti zapojené do projektu

dokedy im to budeme tolerovať?

Odporcom o žiadnu ekológiu ani o geopolitickú bezpečnosť nejde, iba o kšeft.

Ja len dúfam, že NS2 čo najskôr dokončia a spustia.

Karel z Prahy8
13. duben 2021, 15:23

Souhlasím

markusaurelius
13. duben 2021, 09:35

Kdyby se radši starali o stařečka bidena ať se nekutálí po schodech ????

Radovan
13. duben 2021, 10:23

USA i Ukrajina ví že toho mohou dosáhnout pokud Rusko nějak vojensky zasáhne na východě Ukrajiny. Proto se to tam nyní zhoršuje.

Energetik 007
13. duben 2021, 11:28

To je bezpečnostní riziko a je to důvod k vyřazení z tendru na dostavbu Dukovan

Mirek
13. duben 2021, 11:37

Tímhle příspěvkem ses vyřadil ze skupiny rozumných lidí, kteří dokážou prohlédnout hloupou propagandu. Finsko má JE od Ruska, Británie od Číny, ale my máme být papažtější než papež? Už tak nás západ dost finančně vysává skrze firmy a eurounijně pojaté dotace do zemědělství.

Jiří
13. duben 2021, 11:29

Tak, takhle vypadá jiný pohled na věc, kdyby někomu ekonomicky hrozilo Rusko, byl by oheň na střeše, ovšem pokud vyhrožuje " spřátelený " stát, vše je v pořádku....

Mirek
13. duben 2021, 11:34

USA se i ke svým spojencům chovají jako k vazalům.

„je nebezpečné být nepřítelem Ameriky, ale být jejím přítelem je smrtící“

Zdeněk Děkan
13. duben 2021, 11:56

Proč se USA nechovají jako spojenci,ale jako policajti na svém uzemí.Myslím,že jim tady nic nepatří tak by měli dodržovat mezinárodní právo na sebeurčení každého státu.Jestli jim jde o to prodávat svuj plyn ve stavu kapalném,necht si ho schovají nikdo jej od nich nepotřebuje.Základem je řinčení zbraněmi jak Ruska tak USA myslím že by měli zasednout k jednacímu stolu a řešit vše pokojnou cestou ale od konce druhé světové války toho nejsou schopni.Pořád samý nepřítel.

ldx
13. duben 2021, 13:30

Doufám, že Ušáci přitvrdí a že se tento projekt nikdy nepodaří dostavět ! I kdyby se Angela a Zelení třeba stavěli na hlavu - protože tam se nachází prvotní příčina celého problému :-/

Michal
14. duben 2021, 08:07

Doufam v pravy opak, snad se NS2 dostavi a USA prestane nejen provokovat sankcemi, ale prestane se i vmesovat do jinych statu.

Pavel Ježek
13. duben 2021, 14:03

jakým právem!!!!

Miroslav Linhart
13. duben 2021, 14:04

Dovedete si představit, že by země Evropy praktikovaly stejný diktát vůči USA? I my jsme tím stavěni do role poslušného mopslíkad a neslyším ani špitnutí protestu.

ldx
13. duben 2021, 15:22

To je hypotetická otázka, Evropa nemá dost fosilních paliv pro sebe, takže něco takového se ani teoreticky stát nemůže... prý mopslík :)))

Vlk
13. duben 2021, 14:19

No jasně, USA všude kde bylo tak sto let tráva nerostla !!! Dědek Biden by se měl starat především o sebe. Rozklepaný dědek bude chtít diktovat.Je logické, že státy půjdou levnější cestou......proč by Evropa měla platit dvakrát tolik, když nemusí......

Já bych jim ty sankce dal také.........všechny Americké lety bych tak zpoplatnil, že by se USA nevyplatitilo do EU létat.....

Jenže dělat si všichni naschvály, tím si rozhodně nikdo neposlouží a doplatí na to obyčejní lidé.

vlF
13. duben 2021, 14:39

amíci potřebují vydělávat NS2 jim bere kšet a energetickou diktaturu

Vítězslav Tesař
13. duben 2021, 15:04

Akrobat Biden by se měl starat o to aby se jim nestříleli lidi ve školách a na ulicích. To kde bude brát Evropa plyn je jen a jen naše věc a USA do toho nemají co kafrat.

Michal
14. duben 2021, 08:09

Uplne naprosto presny komentar...

Dušan
13. duben 2021, 15:10

Aby to ujo Putin neprokombinoval : )

Rád sa hrá na vojačika ... ale USA sú iná liga ako Ukrajina ...

Ak sa stane naozaj reálny incident s us. plavidlom v Čiernom mori a nie hoaxový o ktorom blúznia Rusi ... tak Biden má dosť pák na to aby Nemecko MUSELO stopnúť NS-2 ...

Rusko by si nemala zahrávať veľké hry s ekonomickými veľmocami .. lebo na to nemá ....

A čo sa týka NS2, tak ten nepotrebujeme .. Ukrajina na rozdiel od Ruska NIKDY nerobila problémy tranzitu a i arbitráže jasne skončili v jej prospech ... takže ani tu obdivovatelia Ruska nepochodili.

ldx
13. duben 2021, 15:20

No hlavně je neuvěřitelné, že to ještě nestopli.

Asi to bude tím, že takový bývalý kancléř Schroder je tuším v nějaké vysoké funkci v Rosněftu. A odtud má stále vliv na hodně lidí v německé politice, prostě takový dobrý ruský agent !

Zdeněk Doležal
14. duben 2021, 08:42

Bože vy to máte v té hlavě pomíchané jak Biden . Usa už nikdo nebere vážně.

Tomas Sacher
14. duben 2021, 09:17

Blbečku

Vlastík
13. duben 2021, 16:06

Ukrajina kradla a neplatila,proto Rusko přiškrtilo ventily, tak nevím, kdo dělá problémy.

Dušan
13. duben 2021, 18:36

A čo sme s tým mali my ?

To bol spor Ukrajiny s Ruskom ...

Už Vás vidím, že "chápavo" sa budete tváriť ak Vám firma nedodá tovar "lebo ju niekto okráda" : )

Omega
13. duben 2021, 20:14

Zřejmě jste zapomněl kdo kradl a kdo byl okrádán.

Ano, kradla Ukrajina, ale nekradla ruský plyn, kradla evropský plyn, to jest koupený a zaplacený, který se v té době náhodou nacházel na území Ukrajiny.

V té době jsme vedli EU, a probíhalo to tak, že Ukrajina nezaplatila, takže Rusko ukončilo smlouvu s Ukrajinou dle smluvních podmínek a snížilo množství plyny v plynovodu na objem nasmlouvaný do EU. Z toho ukrajina ukradla miliardy krychlových metrů plynu, který tím pádem nedorazil do Evropy. Rusko, aby zabránilo dalším krádežím stoplo tranzit a trvalo na tom, že ho obnoví až poté, co Ukrajina ukradený plyn vrátí. Vyřešilo se to až tehdy, kdy EU "půjčilo (nevratně)" Ukrajině na zaplacení a teprve potom se to znovu rozjelo.

Dušan
13. duben 2021, 21:37

To je nezmysel ....x-krát opakovaný ...

Ten plyn sa stal "náš" až na ukrajinsko-slovenskej hranici.

Čo sa týka "zlej Ukrajiny" to je tiež veľmi zjednodušený pohľad, lebo ruskí a ukrajinskí oligarchovia si pri okrádaní celkom rozumeli a nie náhodou bola "plynová kráľovná" stíhaná na Ukrajine.

Fungovalo to tak - zjednodušene - že Rusko dodalo Ukrajine strašne predražený plyn a zisk si oligarchovia rozdelili. Vzhľadom na to, že ceny boli regulované, tak samozrejme vznikali kolosálne straty .... ktoré nemal kto zaplatiť, ale to oligarchov netrápilo.

A potom už Ukrajina "improvizovala" a siahla i na RUSKÝ plyn určený na tranzit.

Ale je charakteristické, že ten "bordel" vyhovoval skoro všetkým, lebo Rusi nemali na trase ani poriadne meranie a takže síce všetci vedeli, že sa plyn "stráca" ale keďže na výplatnej páske oligarchov boli prakticky všetci tak sa "prižmurovali oči" ...

Nakoniec vieme ako dopadli arbitráže .... takže také čierno-biele to nebolo a určite neboli "dobrí" Rusi a "zlí" Ukrajinci .. .

A nech už sa Rusi akokoľvek cítili ukrivdený, mali minimálne upozorniť svojich zmluvných partnerov, že si chcú riešiť svoje "problémy s Ukrajinou" ... na čo však nejako "zabudli" ...

Na svoju aroganciu však Rusi ťažko doplatili a dnes už každý pri zmysloch má k "ruskému plynu" aj nejakú alternatívu i keď ju možo vôbec nevyužíva.

Michal
14. duben 2021, 08:11

Ukrajina ma penize z tranzitu, jenomze dostavbou NS2 prijdou o hodne miliard rocne a to se jim nelibi, stejne tak jako americe se nelibi, ze prijdou o zisky z Bridlicoveho plynu a proto provokuji a vmesuji se do neceho po cem jim nic neni.

Poll
13. duben 2021, 15:26

Je to celkem jednoduché. Plynovod NS2 je od začátku stavby pro USA trnem v oku. Chtějí dodávat Evropě přes Polsko svůj zkapalněný plyn LNG z břidlic:

https://oenergetice.cz/plyn/do-polska-dnes-dorazil-prvni-tanker-se-zkapalnenym-plynem-z-usa

Snažil se to blokovat už i Trump, ale na rozdíl od Bidena nemá jeho rodina přímé ekonomické vazby na Ukrajinskou produkci ropy a plynu( kterou se tímto Rusko snaží obejít). Proto s jeho nástupem tahle komedie.

Jen OPRAVDU nechápu, jak jedna "demokratická" země může takto otevřeně diktovat (a vyhrožovat) ostatním demokraciím, co si vlastně smějí postavit? A Němci jim ještě chtějí ustupovat... to je hnus.

Dušan
13. duben 2021, 18:39

No možno preto, že práve USA je garantom NATO .... kde Európa hrá druhé husle ... otvorene povedané, neubráni sa sama ...

Asi je choré garantovať niekomu bezpečnosť a on za to "krmi" spoločného súpera ...

Skôr sa čudujem, že nám to Amíci ešte tolerujú ....

Zdeněk Doležal
14. duben 2021, 08:46

Vy tam nemáte na Slovensku diskuse , kdy by jste mohl trousit svá moudra a nemusel to dělat tady. Aha já zapomněl vy už tam musíte jen držet ústa a krok.

ivan
14. duben 2021, 07:03

Demokratická země svým spojencům nediktuje ani nevyhrožuje. To dělá jen diktatura, což USA bezesporu je.

Jaroslav Kroupa
13. duben 2021, 16:04

Co je potom američanům, že si evropské země staví plynovod odkud chtějí? Do toho snad nemají co mluvit? A jěště jim vyhrožovat? No kde to jsme, vždyť to jsou naši spojenci, měli by nám raději pomoci.

Dušan Mihálik
13. duben 2021, 18:45

A v čom ?

V tom, že oni vyhadzujú miliardy na armádu a my im drzo povieme do tváre, že my viac míňať nebudeme ...

Nie sme žiadny "spojenci" .. skôr paraziti ...

Stačila "smiešna" vojna v Líbii ... nebudem hodnotiť politiku, ale z vojenského hľadiska to bola čistá blamáž, lebo bez USA by Európa nedokázala vojensky ani to ....

Amíci museli pomôcť tankermi, muníciou, spravodajsky .... ale reči majú európski politici husté ... vojenské schopnosti európskych armád mizerné ....

energetik II
13. duben 2021, 22:33

Přijde doba, kdy se proti USA postaví celý svět. Je to chorý stát řízený chorými prezidenty. Biden má Alzheimera a nedávno třikrát upadl na schodech do letadla. Když blahopřál nově povýšeným generálům, tak zapomněl jméno svého ministra obrany a rovněž název "Pentagon" , ten ve své řeči označil za : "Tu velkou budovu naproti". Ten člověk už není schopen říci ani několik vět souvisle bez papíru. A to je na samém začátku svého čtyřletého období !! Mám strach, když si uvědomím, že tahle figura jako jediná ovládá "jaderný kufřík" a může zahájit jadernou apokalypsu. Ano, je to tak, tento 80 letý Alzheimerem stižený stařík, sám jediný může pomocí jaderného kufříku zničit svět. Svět nebyl nikdy blíže jaderné válce a svému konci. Díky USA.

Dušan
14. duben 2021, 10:24

Putin hovorí síce súvislo .... ale v ekonomike sú Rusi i po 20 rokoch stále závislí od vývozu energetických surovín hoci Putin pri nástupe hovoril, že to zmení ...

Zdeněk
13. duben 2021, 18:50

Cena plynu bude levnější o přepravní poplatky Ukrajině, Slovensku, Ćesku ,nebo zkapalnění a přepravu z Ameriky. NS1 se osvědčil, tak proč nepostavit NS2, na to Amíci nedokážou reagovat čestně.

Miroslav
13. duben 2021, 18:51

Podle mě je vše od začátku o penězích a ten kdo zná mapu, ví jak to myslím. Pokud by na výstavbu NS2 plynuly peníze amerických bank, ovládaných určitou skupinou lidí, bylo by všechno v naprostém pořádku. Ono tomu tak k jejich obrovské nelibosti není, proto to použití všech prostředků k zastavení úspěšného dokončení. Sekundárním důvodem je i ekonomické poškození ruské ekonomiky, která je z velké části závislá právě na prodeji energetických surovin a s tím přímo související i financování nejen vývoje nových zbraní, ale přímo i rozpočtu armády. Proto v případě nedokončení NS2 za pomoci nátlaku na zúčastněné země, na které mají Američané páku či je dokonce drží v šachu, tak hrají Američané stejnou hru v podobě nejen zisku podobné páky na Ukrajinu, ale i potažmo peněz z ruského plynu, za tranzit plynu přes Ukrajinu, které skončí v amerických zbrojovkách u kterých Ukrajina nakoupí zbraně a poskytne území blíže k Rusku.

polw
14. duben 2021, 17:07

Souhlasím, samozřejmě že poškození (utlumení) Ruské ekonomiky- zcela závislé na vývozu těchto surovin- je taky důvodem. Ale jelikož ten opravdový "nátlak" na firmy, které se podílí na dostavbě NS2 začal až s nástupem nového prezidenta, tak si myslím, že je to hlavně jeho osobní finanční zájem (syn a Ukrajina).

Co mě ale zarazilo, je to, že otevřeně vyhrožují a dávají sankce těm společnostem se na tom podílejícím. Co jako bude následovat příště? Začnou nám diktovat co a od koho máme nakupovat, nebo....

Pavel Veselý
14. duben 2021, 12:07

Tuším, že to řekl Kissinger, že USA nemá spojence a přátele, ale pouze své zájmy. Na to nelze zapomínat.

polw
14. duben 2021, 17:13

Lépe a stručněji bych to napsat nedokázal :-)

Petr
15. duben 2021, 14:06

proč jsou spojené státy tak zbabělí a uvalují sankce na firmy které se nemohou proti USA bránit, proč neuvalí sankce na Německo a ostatní státy které budou užívat ropovod, ale to je asi ta demokracie ala USA kterou všichni tak milujeme

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se