Trump plánuje zmírnit emisní normy pro automobily v USA stanovené za Obamy
Prezident USA Donald Trump uvedl, že jeho administrativa příští rok dokončí revizi emisních norem pro automobily z éry Baracka Obamy. Očekává se, že tato revize vyvolá novou právní bitvu uvnitř USA.
Administrativa prezidenta Donalda Trumpa v posledních měsících signalizovala, že by mohla dokončit navrhovanou revizi požadavků do konce roku 2019. Administrativa tvrdí, že revize je nutná z ekonomických a bezpečnostních důvodů. Stát Kalifornie a ekologičtí aktivisté tuto analýzu odmítají a tvrdí, že spotřebitelé utratí o stovky miliard dolarů více za pohonné hmoty.
V srpnu 2018 vláda navrhla zmrazení zpřísňujících se požadavků na účinnost automobilů. Požadavky pro rok 2020 hodlá posunout až na rok 2026. To by mělo vést k průměrné spotřebě galonu paliva na každých ujetých 37 mil (litr na 15 kilometrů) do roku 2026. Původně se měla spotřeba paliva pohybovat na hodnotě galon na 46,7 mil (litr na 19,85 kilometrů). Preferovaná varianta prezidenta Trumpa by zvýšila spotřebu ropy v USA o 500 000 barelů denně a snížila náklady automobilek o více než 300 miliard dolarů (6 924 miliard korun).
Republikán Trump se snaží zvrátit politiku demokratického předchůdce Baracka Obamy v oblasti boje proti změně klimatu. Cílem politiky Baracka Obamy bylo snížit emise skleníkových plynů.
Trump uvedl, že celý spor je o „malé množství paliva, jehož má USA spoustu“. Uvedl, že pravidla povedou k bezpečnějším a dostupnějším vozidlům. Trump řekl, že stávající pravidla by vyžadovala „další počítače vložené do motorů“.
Minulý měsíc se Kalifornie a 22 dalších států odvolaly proti rozhodnutí vlády zrušit kalifornskou pravomoc stanovit pevná pravidla pro emise výfukových plynů a vyžadovat rostoucí počet vozidel s nulovými emisemi.
Hlavní výrobci automobilů, včetně společností General Motors, Toyota Motor Corp a Fiat Chrysler Automobiles, podpořili snahu prezidenta Trumpa.
Zdroj úvodní fotografie: Yale Environment 360
Mohlo by vás zajímat:
Automobilky sice ušetří, jenže pak si USA nemohou stěžovat ,že svoje auta neprodají v EU ani Číně.
A s těmi tzv. levnými modely stejně nebudou mít přístup do 16 států Unie, kde emisní limity určuje CARB. Jsou to bohaté a lidnaté státy. Takže ty auta stejně budou muset vyvinout a vyrobit.
Na automobily je už teď mnohem přísnější metr, než na stabilní zdroje znečištění. Stabilní zdroj může vypouštět pevných částic 150 mg/m3 . Náklaďák má limit 0.01 g/kWh. Když se to nějakým odhadem porovná, tak na náklaďák je 100x přísnější limit.
Jak přepočítáváte m3 spalin na kWh?
Odhadem:
1. Náklaďák 300 kW = 2 000 kg vzduchu/hod = 2 400 m3/hod.
2. Limit PM pro náklaďák 0.01 g/kWh
3. Tedy emise PM z náklaďáku jsou 300kW*0.01g/kWh=3g/h
4. To je 3g/h / 2400m3/h = 0.00125 g/m3 = 1.25 mg/m3
Tedy z náklaďáku jde 150 mg/m3 / 1.25 mg/m3 = 120 x méně PM než je povoleno ze stabilního zdroje znečištění
Až na to, že emisní limity mají auta v g/km, ne na kWh. A ty z prstu vycucané koeficienty tomu taky moc nepřidají. A podle MPO. Není emisní limit na tuhé emise 150 mg/m3, ale typicky mezi 5-20 mg/m3 (podle typu zdroje). Ale za pár let začnou platit limity mnohem přísnější.
U náklaďáků se samozřejmě emise měří v g/kWh a limit dle EURO VI (od r. 2012) je 0.01 g/kWh. - vyhledejte si na internetu.
Stejně tak dle:
Zákon o ochraně ovzduší (201/2012 Sb.) stanovuje obecný emisní limit pro tuhé znečištující látky (0,1 µm až 0,5 mm).
Zdroje znečišťování musí být zřizovány a provozovány tak, aby při hmotnostním toku tuhých znečišťujících látek 2,5 kg/h a menším, hmotnostní koncentrace tuhých znečišťujících látek v odpadním plynu nepřekročila hodnotu 200 mg/m3. Při hmotnostním toku tuhých znečišťujících látek vyšším než 2,5 kg/h nesmí hmotnostní koncentrace tuhých znečišťujících látek v odpadním plynu překročit hodnotu 150 mg/m3.
Takže netuším, které z prstu vycucané koeficienty myslíte. Odhad spotřeby vzduchu motoru 2000 kg/hod pro 300 kW je spíš nadhodnocený.
Když má nákladní auto motor o maximálním výkonu 300 kW, neznamená to, že pořád jede na 300 kW. Fakt mě baví představa jak autobus s 250 kW motorem veze lidi a řidič to trvale túruje naplno. Moje osobní auto má špičkový výkon 80 kW, ale průměrný výkon při jízdě okolo 8 kW.
Stejný problém máte s emisními limity. Ten Váš text jsem v zákoně nenašel, ale to je jedno, vy opět píšete o maximální přípustné koncentraci. Já jsem vám posílal emisní limity pro energetické zdroje vycházejíci z BAT, resp. BREF. Tam se mluví o průměrech, bez jejichž splnění provoz nedostane povolení k provozu v rámci IPPC. Už jen tyhle dvě chyby vás posunují o dva řády špatně.
Je to v uvedeném zákoně v Příloha č. 11 k zákonu č. 201/2012 Sb.
"Minimální emisní požadavky na spalovací stacionární zdroj na pevná paliva o jmenovitém tepelném příkonu do 300 kW včetně, který slouží jako zdroj tepla pro teplovodní soustavu ústředního vytápění" Tam je pod hodnotou TZL uvedeno 150 mg/m3.
A stejně, jako 300 kW topení nejede na 300 kW, tak i náklaďák nejede stále na 300 kW. A i u toho náklaďáku samozřejmě platí, že když jede na nižší výkon, produkuje těch emisí méně. A samozřejmě i ten náklaďák vyhovující předpisu nemusí mít produkci na hraně předpisu, ale několikrát menší.
Nebuďte směšný, zdroje na pevná paliva s tepelným výkonem v kategorii malého zdroje nikoho dnes už nezajímají. Jsou úplná tržní marginálie, skoro všechny zdroje v tomto výkonu jedou posledních 20-25 let na zemní plyn, které mají reálný emisní tok někde na úrovni 5 mg/m3, tj. největší umění je u nich vůbec něco změřit. Proto tam taky jsou tyhle 20 let staré limity, fakt už to nikoho nezajímá. Kdyby už měly 500 kW nebo více, už by se na ně vztahovala mnohem přísnější legislativa. Pan Hájek by mohl vyprávět, jak jim "zlá EU" utahuje šrouby. Jak moc jsou ty šrouby v případě TZL utažené, jste si mohl přečíst v prvním odkazu, který jsem Vám posílal. Tam je totiž >99% emisí zdrojů používaných v rámci podnikatelské činnosti. A pak jsou samozřejmě nijak neregulovaní domácí paliči všeho možného. Ale to je úplně jiný příběh.
Co tam po autach...100 najvacsich lodi sveta, ktore denne brazdia more, vypusti 5x viace oxidu siry, oxidu dusneho, oxidu uhliciteho a dalsie latky ako vsetky auta na svete.
Lodi sa netyka ziadne emisne obmedzenie a pritom spaluju to najhorsie co mozu, mazut, vykurovaci olej, naftu, a v niektorych pripadoch len mierne upravenu surovu ropu. To nikto nevidi?! Nehovorim, ze zakazat tie lode ale malo by sa zacat nieco robit aj s nimi.
Tak tenhle hoax je, zdá se, nesmrtelný.
Jenže ty lodě nejezdí po městě a je jich málo...
Lukas, tento hoax bol vyvrateny uz tolko krat, ze neverim, ze tomu niekto s kritickym myslenim moze verit, toboz to zdielat na serveri oenergetice. A kde ste prosim vas prisli na to ze na lode sa nevztahuju ziadne environmentalne pravidla? To tie rafinerie v EU poslednych par rokov investovali miliardy eur na znizenie obsahu siry v namornom palive len tak pre nic za nic? Vygoogli te si vyraz IMO 2020
Velké lodě sice mají velké emise (hlavně oxidy síry), to je ale dáno už tím že jsou fak velké. Když to rozpočítáte na tunu přepraveného nákladu tak jsou ty emise minimální. Navíc jsou emitovány na moři kde nám to tak moc nevadí.
Je vidět že Trumpetka je hodně v moci ropné lobby.
Automobilky na tom efektivně mnoho neušetří. Protože ty úsporné motory musí stejně vyvíjet pro jiné trhy.
Občané na tom také moc neušetří, sice budou mít dostupná levnější auta, ale ten rozdíl si časem doplatí v ceně paliva...
Vydělá tak na tom hlavně ropný průmysl na úkor ekologie...
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se