Čína nakoupí přes 300 autobusů poháněných palivovými články
Stejně jako USA se i Čína začíná angažovat v oblasti vozidel s elektrickým pohonem, včetně těch poháněných palivovými články. Čína ovšem do této oblasti vstupuje ve velkém stylu. Čínská města Foshan a Yunfu vynaloží 17 milionů USD na 300 autobusů poháněných vodíkem. Dále byly uzavřeny dohody na dalších 33 autobusů pro jiná města.
Hlavním dodavatelem palivových článků a dalších technologií pro tyto autobusy bude kanadaská společnost Ballard Power Systems, jež v minulém týdnu uzavřela dohodu o těchto dodávkách se svým stávajícím partnerem, čínskou společností Guangdong Synergy Hydrogen Power Technology.
V červnu byl přitom oznámen další kontrakt společnosti Ballard na dodávku technologií pro 33 autobusů. Společnost rovněž spolupracuje na výrobě palivových článků pro tramvaje s čínskou společností Tangshan Railway Vehicle Company.
Čína a palivové články
Pokrok je vskutku rychlý. Během letošního roku se v Číně na poli vodíkem poháněných vozidel událo pouze málo, a to například putovní výstava tří automobilů organizovaná státem vlastněnou automobilkou SAIC.
Nicméně známky toho, že Čína hodlá vstoupit na trh s alternativními pohony, se objevily již dřívě, konkrétně při příležitosti letních olympijských her v Pekingu v roce 2008, kdy bylo představeno 20 automobilů a tři autobusy.
O dva roky později bylo na světovém veletrhu v Šanghaji představeno 90 automobilů, 6 autobusů a 100 turistických vozidel. Rovněž došlo k zavedení daňové úlevy pro vozidla s elektrickým i hybridním pohonem, konkrétně 10 %.
V roce 2012 byl čínskou vládou rovněž financován výzkum a vývoj v oblasti palivových článků za účelem zvýšení konkurenceschopnosti země na světovém trhu s alternativními pohony.
Zdroj úvodní fotografie: Paul Sullivan
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se