Domů
Energetika v zahraničí
Ruskému Sovcomflotu byla zřejmě zrušena objednávka LNG tankeru, a to kvůli neplacení
Ledoborný LNG tanker Christophe de Margerie
Zdroj: Sovcomflot

Ruskému Sovcomflotu byla zřejmě zrušena objednávka LNG tankeru, a to kvůli neplacení

Jihokorejský výrobce lodí Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) zrušil objednávku na LNG tanker ledoborné třídy Arc7, která byla dle médií zadána před rokem a půl ruskou firmou Sovcomflot. Podle dodavatele bylo důvodem zrušení neprovedení platby. Kontrakt zahrnuje objednávku na další dvě lodě, ty zatím zrušeny nebyly.

Rusko mělo v posledních letech ambiciózní plány na navýšení vývozu zkapalněného zemního plynu (LNG), a tím pádem i svého podíl na globálním trhu s touto komoditou. K tomu by kromě vybudování nových terminálů bylo potřeba rozšířit i flotilu LNG tankerů, které plyn dopravují zákazníkům.

Přestože podle serveru Argus Media ruská společnost Sovcomflot objednává většinu svých LNG tankerů u ruského výrobce Zvezda, v říjnu 2020 podle všeho uzavřela kontrakt s jihokorejským výrobcem lodí DSME na dodávku tří tankerů. Tři tankery ledoborné třídy Arc7, pojmenované podle francouzských spisovatelů Julese Vernea, Alexandra Dumase a Victora Huga, měly či stále mají být dodány v dubnu příštího roku, a dále v únoru a srpnu 2024.

Kontrakt o hodnotě 800 milionů dolarů měl rozšířit flotilu lodí pronajatých společnosti Novatek, která vyváží LNG z terminálu Yamal LNG a buduje další terminál spolu s potřebnou infrastrukturou v rámci projektu Arctic LNG 2. Ledoborné LNG tankery mají umožnit využívat Severní mořskou cestu v průběhu celého roku, tedy i v době kdy zamrzá. Objednávku na první tanker však jihokorejský výrobce zrušil, další objednávky na další dva tankery je stále ve hře.

Sovcomflot podle serveru čelí v posledních měsících značným finančním a provozním problémům, za kterými stojí sankce spojené s válečným konfliktem na Ukrajině. Půlka z jeho 12členné flotily tankerů stála ke konci dubna nevyužitá, přičemž další 4 tankery, které se plavily na základě charterové dohody se společností Shell, mají pravděpodobně již nové vlastníky, což dle serveru však není možné potvrdit. Všechny 4 tankery nicméně byly přejmenovány.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
Lukáš
26. květen 2022, 09:17

Kdo seje vítr, sklízí bouři...

Peter Zachara
26. květen 2022, 12:54

zrejme si nepochopil skutocne pozadie pribehu.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se