Japonská společnost bude využívat umělou inteligenci jako nástroj na snížení spotřeby paliva
Japonská společnost Hino Motors, součást korporátu Toyota Motor Corporation, zavádí do svých hybridních diesel-elektrických vozů umělou inteligenci za účelem zlepšení využití paliva. Konkurence se namísto toho soustředí v době zpřísňování emisí na čistě elektrické modely.
Vývoj přišel s vlivem trhu s osobními automobily, ať už se jedná o elektromobily, nebo o autonomní řízení. Využití umělé inteligence je jenom další z alternativních cest revoluce v dopravě.
Rival společnosti Mitsubishi Fuso vlastněná společností Daimler AG začala prodávat plně elektrickou verzi svého malého nákladního vozu Canter v loňském roce. Tesla se se svým modelem Semi hodlá vydat do nejtěžší kategorie již v příštím roce.
Hino Motors ovšem volí cestu postupných drobných inovací namísto revoluce a namísto plně elektrifikovaného vozu zvolila hybridní přístup.
Svůj systém plánuje v Japonsku spustit v polovině příštího roku. Jako vstupy pro svá rozhodnutí by vozy měly využívat gyroskopickou platformu a GPS.
Eliminace neefektivních lidských zlozvyků
Společně s již existujícím adaptivním tempomatem by měl systém eliminovat neefektivitu nakládání s palivem. Tímto odstraněním zlozvyků, kterými lidští řidiči disponují, by se jenom u dieselového agregátu měla spotřeba paliva snížit až o 15 %.
Spotřeba paliva u komerčních nákladních vozů je silně podmíněna řidičskými zvyklostmi, což je ten pravý podnět k tomu tyto návyky odstranit a tím odstranit i závislost spotřeby na přítomném řidiči.
Hino plánuje výrobu plně elektrických vozidel až na rok 2020. Ze začátku se zaměří spíše na menší nákladní vozy. Limitováno je v současnosti velikostí a cenou baterií.
Autorem úvodní fotografie je Comyu.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se