Alstom představil svůj první vodíkový vlak, v Německu má vyjet již příští rok
Mezinárodní koncern Alstom představil na železničním veletrhu InnoTrans svou první vlakovou soupravu poháněnou palivovými články. Testovací provoz by měl začít do konce letošního roku, první pasažéry v ostrém provozu by poté vlak měl svézt v Německu v prosinci 2017.
I přes rozsáhlou elektrifikaci evropských železnic je stále značná část obsluhována dieselovými lokomotivami, kdy jen v Německu je v současné době provozováno na 4000 dieselových lokomotiv. Země tak hledá cestu k jejich nahrazení a palivové články jsou jednou z možných alternativ. Německy by se tak již bezy mohl stát první zemí provozující vlaky na vodíkový pohon přepravující pasažéry na delší vzdálenosti.
Vlaková souprava Coradia iLint, jejíž maximální rychlost dosahuje 140 km/h, by měla na jedno natankování urazit 600 až 800 km. Pro svůj pohon vlak využívá vodík uložený v nádržích na střeše vlaku, jehož přeměnou v palivových článcích následně vyrábí elektrickou energii.
Vývoj bezemisního vlaku nové generace poháněného vodíkem společnost zahájila po uzavření dohody s představiteli německých spolkových zemí Dolní Sasko, Severní Porýní-Vestfálsko, Bádensko-Württembersko a úřadem pro hromadnou dopravu v Hesensku v roce 2014. První vlaky by měly zahájit komerční provoz právě na severu Německa, ve spolkové republice Dolní Sasko.
Zdroj úvodní fotografie: Alstom
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se