Index domácností (Vše)
1568Kč/měsíc
-3,26%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,93USD/Barel
-0,79%
Ropa - WTI (Oct25)
63,93USD/Barel
-0,91%
Emisní povolenky (Dec25)
76,9EUR/t
-0,79%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,5EUR/MWh
+0,53%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
103USD/t
+0,36%
Index domácností (Vše)
1568Kč/měsíc
-3,26%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,93USD/Barel
-0,79%
Ropa - WTI (Oct25)
63,93USD/Barel
-0,91%
Emisní povolenky (Dec25)
76,9EUR/t
-0,79%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,5EUR/MWh
+0,53%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
103USD/t
+0,36%

Toyota chce uvést na trh rychlodobíjecí elektromobily s velkým dojezdem již v roce 2022

Jiří Vejrosta
26. červenec 2017, 10:46
Bez komentáře
toyota-chce-uvest-trh-rychlodobijeci-elektromobily-velkym-dojezdem-jiz-roce-2022

Podle nejnovějších zpráv z Tokya Toyota pracuje na elektromobilu poháněném novým typem baterie, která značně zvyšuje dojezdovou vzdálenost a zkracuje čas potřebný k nabití baterie. Vozy s tímto typem baterie by se měly začít prodávat v roce 2022.

Nový elektromobil Toyoty bude postaven na zcela nové platformě a bude využívat článku s pevným elektrolytem. Díky tomuto typu článku může být baterie dobita během několika málo minut.

U současných baterií užívaných v elektromobilech, lithium-iontových baterií, trvá doba nabití 20 až 30 minut i s těmi nejrychlejšími nabíječkami. Takovýto vůz disponuje dojezdem 300 až 400 kilometrů.

Toyota se rozhodla nový typ baterie uvézt do prodeje již v roce 2022. Konkrétní plány ohledně prodejů této baterie ve svých vozech Toyota tají, nicméně podotýká, že k rozšíření tohoto typu baterie by mělo dojít na začátku dvacátých let tohoto století.

Snaha o vyrovnání ztrát na konkurenci

Největší japonský producent automobilů chce tímto počinem opět srovnat krok s předními hráči v oblasti elektromobility, kterými jsou japonský Nissan a americká Tesla. Jedná se o nutný krok vynucený celosvětovou snahou o bezemisní automobily využívající jiné než konvenční spalovací motory.

Je samozřejmě otázkou, podaří-li se Toyotě tento velký skok kupředu v předeslaném časovém horizontu realizovat. Od zvládnutí technologie v laboratorních podmínkách a v rámci prototypů je k řízení kvality, splnění norem funkční bezpečnosti a spolehlivosti takového produktu dlouhá a časově nároční cesta.

Baterie v pevné fázi využívají pevný elektrolyt. Ten je mimo jiné oproti současným bateriím s tekutým elektrolytem bezpečnější.

Komentáře (0)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se