Dieselgenerátory by v Británii mohly získat velkou část 15letých kapacitních kontraktů
Dieselgenerátory by mohly v nadcházející T-4 kapacitní aukci, ve které se bude Velká Británie snažit zajistit 52 GW stabilního výkonu na období od zimy 2020/2021, získat velkou část 15letých kontraktů určených pro nově budované zdroje. Z 8,7 GW nových zdrojů s výkonem pod 100 MW, které se do aukce kvalifikovaly, tvoří dieselgenerátory 2,8 GW a u dalších 1,1 GW motorgenerátorů bude palivem nafta nebo zemní plyn.
Provozovatel britské přenosové soustavy National Grid zveřejnil 14. října seznam zdrojů, jež se kvalifikovaly do nadcházející kapacitní aukce, ve které bude poptáváno 52 GW stabilního výkonu. Ze seznamu zdrojů vyplývá, že se do aukce kvalifikovalo zhruba 8,7 GW nových zdrojů s instalovaným výkonem pod 100 MW.
Zveřejněná data dále ukazují, že velká část nových zdrojů s instalovaným výkonem pod 100 MW, které se do kapacitní aukce kvalifikovaly, jsou dieselgenerátory. Přesně se má jednat o 2,8 GW s tím, že u dalších 1,1 GW zdrojů se spalovacím motorem byly jako palivo uvedeny zemní plyn nebo nafta.
Zahraniční deník The Guardian poukázal na skutečnost, že v loňské kapacitní aukci získaly 15letý kontrakt zhruba tři čtvrtiny dieselgenerátorů (přibližně 0,65 GW), které se aukce zúčastnily. To je přibližně třetina všech nových zdrojů, které byly v aukci úspěšné.
Rostoucí množství dieselgenerátorů znepokojuje ekologické aktivisty
Rostoucí množství kvalifikovaných dieselgenerátorů v kapacitních aukcích se nelíbí ekologickým aktivistům. Britská ekologická organizace Sandbag podle The Guardian uvedla, že je překvapena a znepokojena množstvím nových dieselgenerátorů, které mohou být z kapacitních plateb podpořeny.
„Vláda by měla zajistit, aby kapacitní aukce podporovaly správné investice a ne stavět národní flotilu znečišťujících dieselgenerátorů,“ řekl mluvčí Sandbeg.
Mluvčí Greenpeace k situaci uvedl, že myšlenka, že by se Británie jako jedna z předních světových ekonomik musela spoléhat na vysoce znečišťující dieselgenerátorové farmy, je trapná.
Ministerstvo podnikání, energetiky a průmyslové strategie (Department for Business, Energy & Industrial Strategy) k situaci řeklo, že přestože mohou dieselgenerátory inkasovat miliony liber za připravenost, nebudou pravděpodobně přispívat k znečišťování, jelikož budou v provozu pouze v případě zvýšeného rizika nedostatku výkonu v síti.
Mohlo by vás zajímat:
Prostě to vypadá, že Britové s kapacitními aukcemi směřují ke stejným důsledkům jako v Západní Austrálii. Tam vznikl fajn byznys, kde se elektrárnám platí za existenci, i když je nikdy nikdo nespustil. V některých případech se dokonce stalo, že už už měly být uvedeny do provozu, tak nahlásili na místního OTE poruchu a byli v klidu.
Podívejte se, pane Veselý , my vizionáři do tý budoucnosti kontraktů vidíme, ale vidíme z ní jenom takový výjevy. Dám vám příklad: vidím , sníh . Kouří nějaké elektrárny a běhají tam po krajině
lidi na lyžích . Co z toho můžu vyčíst: Že bude zima . Že to zachvátí Česko,
nebo Evropu, můžu podívat na sousedy, jestli německé uhelné elektrárny také stále kouří , ale to je tak asi všechno.
Nemůžu vám říct, kdo jak dlouhá bude zima , kterej den přesně se to stane a jestli vám ty
kontrakty zaplatí. Bohužel právě tyhle věci lidi nejvíc zajímají. Nanejvýš se můžu
podívat, jestli sluníčko svítí v noci a jestli se instalovaná kapacita větrníků někde točí nebo je v praporu . Jenomže to už je zase další výjev a ten si musíte
zaplatit zvlášť. Když vás pak uvidím, jak se houpete na větvi, pak teprve můžu říct,
že vám kontrakty nikdo nezaplatí. Rozumíte tomu?
Rozumím tomu, že ohledně flexibilního výkonu se můžete svěřit do rukou přemocného Mammona a věřit, že jeho přečetní uctívači vyřeší ten problém sami za vás, i když to v průběhu může být trošku divočina. Stačí "jen" jim umožnit dřít se a dávat jim ty správné signály ( ././– . . –). Nebo můžete problém řešit drtivou silou Leviathanovou. Tak dostanete klid na práci a stabilitu, a taky jistotu, že alokace zdrojů bude finančně neefektivní a kapacity zbytečně veliké, BigL neriskuje.
Záleží na osobních preferencích každého soudruha, jak se k problému postaví. Francouzi a Britové očividně dali přednost eLovi. Němci pro L. mají jiný džob, tak se rozhodli, že tohle zvládne eM.
Že je člověk člověku vlkem - no prosím. Ale co vlci? Ti jsou sami sobě vlkem jaksi automaticky. Asi proto vyjí na Měsíc.
Nesmysl, neskákejte Němcům na špek. Tam funguje L. tak skvěle, že se mu nikdo neodváží vzepřít i bez zákonů. Tudíž Němci jen chytře předstírají, že věří v eM a zatím mají vše posichrované L.
Sluníčko v noci svítí, ale má to háček - svítí u protinožců. Tak nevím, jestli se to dá normálně stihnout se tam podívat.
Nemyslím si, na rozdíl od organizací Sandbag a Greenpeace, že by mělo vládnout nějaké znepokojení. Dieselové agregáty, ve skutečnosti nejspíše na zemní plyn, budou jako záloha čistější než uhelné elektrárny a možná levnější než elektrárny paroplynové. Navíc, pokud budou umět start ze tmy, mohou omezit dopady náhlých výpadků proudu.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se