Domů
Evropská Unie
BMW se Brexitu neobává, elektromobil Mini bude i přes nejistotu vyrábět v Británii
MINI Cooper S E Countryman ALL4 zdroj: http://www.bmwblog.com/

BMW se Brexitu neobává, elektromobil Mini bude i přes nejistotu vyrábět v Británii

Automobilka BMW původně po nejistotě spojené s Brexitem uvažovala, že začne vyrábět elektromobily značky Mini v kontinentální Evropě. Ve své tiskové zprávě vydané v úterý ovšem BMW oznámilo, že výroba Mini Cooperů s elektrickým pohonem bude probíhat ve Velké Británii.

Výroba elektromobilů Mini by se měla rozběhnout v britském Oxfordu v roce 2019 a měla by pokračovat dle zdrojů agentury Bloomberg minimálně do roku 2023. Od roku 2019 tak bude Mini svým zákazníkům k dispozici ve variantě se vznětovým nebo zážehovým motorem a také jako plug-in hybrid i jako plnohodnotný elektromobil.

Baterie a elektromotory se však dle plánů automobilky budou do Británie dovážet z bavorských továren koncernu BMW. Ekonomická výhodnost výroby e-Mini v Británii tedy bude záviset především na tom, zda bude při vyjednávání o podobě Brexitu dosaženo dohody o volném obchodu mezi EU a Spojeným královstvím.

Plánovaný čtyřletý výrobní cyklus namísto u BMW tradičního sedmiletého dává automobilce možnost vyhodnotit situaci a v případě potřeby výrobu přesunout do jiných závodů v Německu nebo Nizozemsku.

Až čtvrtina prodaných BMW bude do roku 2025 s elektrickým pohonem

BMW Group předpokládá, že do roku 2025 se automobily s elektromotorem budou na prodejích podílet 15 až 25 %. Klíčové faktory specifické pro každou zemi jako jsou regulace, statní podpora a také připravenost infrastruktury budou samozřejmě určující pro míru elektrifikace jednotlivých automobilových trhů. Letos plánuje BMW prodat 100 tisíc vozů s elektrickým pohonem.

Dle BMW tak v budoucnu bude pro automobilky zásadní schopnost flexibilně měnit poměr vyráběných vozů se spalovacím motorem a automobilů s elektromotorem, případně jejich kombinaci, v závislosti na aktuální tržní situaci.

Kromě elektrického Mini plánuje BMW v oblasti elektromobility již v průběhu příštího roku představit plug-in hybrid BMW i8 Roadster. Na rok 2020 je potom plánována premiéra plně elektrické verze BMW X3. V roce 2021 pak bavorská automobilka plánuje uvést na trh BMW iNEXT.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(4)
Milan Vaněček
28. červenec 2017, 15:11

Když tak čtu a poslouchám třeba včera TV o elektromobilitě, tak se mi zdá že kostky jsou vrženy a už to nikdo nezastaví. A v řadě zemí se už po roce 2040 budou prodávat jen nové elektromobily.

A logicky ruku v ruce s tím půjde napájení jen čistou elektřinou především z fotovoltaiky. Už v roce 2030 budou nainstalovány TW výkonu fotovoltaiky a TWhodiny akumulace v bateriích. V roce 2040 to budou už desítky či stovky TWhodin.

Konečně si lidé na západním a východním pobřeží USA, v Anglii, Francii, Norsku, Holandsku i jinde uvědomili, že kysličníky dusíku, karcinogenní zplodiny z spalování ropných produktů a mikročástice jsou pro ně (žijící v hustě obydlených městech) to hlavní bezprostřední nebezpečí. CO2 jedovatý není, je nutný k veškerému životu na Zemi. A OZE neohrožují základní energetickou bilanci Země, nezůstane po nich nebezpečný odpad.

Jan Veselý
28. červenec 2017, 17:59

Hlavní legrace je to, s čím před pár dny přišel OPEC.

5x vyšší odhad o počtu elektromobilů než ve stejné analýze loni je fakt úsměvný. Fakt se těším co bude příští rok.

Martin Prokš
30. červenec 2017, 15:43

Dobré dokreslení k tomuto článku je ten již zmíněný ČT 24 pořad "Budoucnost elektromobilů" 27.7.2017 20:00. Z celého pořadu jsem si odnesl hlavní závěry:

* V EU je tlak na plný přechod na elektromobily. Plné elektromobily! Ani hybridy nebudou povoleny vyrábět zhruba v letech 2040. Včetně nákladních vozů a autobusů. Nastupuje politický tlak na zákaz výroby VŠECH spalovacích motorů v EU.Takový je trend.

* Stávající elektromobily jsou nekonkurenceschopné hlavně kvůli kapacitě baterií / dojezdu. Snad se to postupně zlepší, snad.

* V ČR neexistuje infrastruktura. Nabíjecí stanice budou muset být každých cca 5 km prakticky na každé frekventovanější silnici včetně okresek.

* Proto je třeba přikázat to legislativně, jinak se elektromobilita přirozenou cestou bude prosazovat desítky let, možná i sto let.

* DOTACE, DOTACE, DOTACE, bez nich se to nerozběhne.

* Nikdo zatím moc neřeší co to bude znamenat pro výrobu a distribuci elektrické energie. Problémy které to přinese je zatím mimo chápání a vůbec diskusi, o tom nepadlo ani slovo...

Jan Veselý
30. červenec 2017, 18:51

Na chvíli jsem si to pustil a bylo to pro mě velikým zklamáním, oba úvodní řečníci byli úplně mimo, nedalo se to vůbec poslouchat.

* Jinak konkrétně, tlačí něco málo některé státy EU a za dlouho.

* U elektromobilů je dnes fakticky jen problém s cenou pořízení. Je empiricky ověřeno, že jakmile stojí EV stejně jako spalovák ve stejném segmentu, začíná EV jasně dominovat. Má lepší jízdní vlastnosti, levnější provoz a údržbu.

* Jako by bylo tak strašně složité dělat IP45 400V zásuvky na pomalé dobíjení v noci a v práci. Přes 90% nutné infrastruktury pro elektromobily už existuje (elektrárny, rozvodné sítě, zásuvky v garážích), zbytek se dá velmi rychle dodělávat podle potřeby a zájmu.

* Už se to rozjelo. Prodeje ve světě utěšeně rostou.

* Ale řeší, v českých podmínkách to bude úplná pohoda, elektřiny je dost, možná se budou muset postupně posílit nějaké části distribuční sítě. Jen je třeba dobře nastavit řízení dobíjení, aby EV neudělaly každý večer odběrovou špičku jak kráva, když o pár hodin později je k dispozici spousta přebytečného výkonu.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se