BMW pro své elektromobily nakoupí kobalt z Maroka za 100 milionů EUR

DomůElektromobilitaBMW pro své elektromobily nakoupí kobalt z Maroka za 100 milionů EUR

Společnost BMW podepsala pětiletý kontrakt na dodávku kobaltu s marockou těžařskou společností Managem. Automobilka si tak zajistila zhruba pětinu svých potřeb tohoto materiálu pro pátou generaci svých elektromobilů. Těžba marockého kobaltu za 100 milionů EUR pro BMW má splňovat standardy udržitelnosti a etiky.

Německá automobilka BMW uzavřela kontrakt na dodávky kobaltu pro pátou generaci svých elektromobilů na roky 2020 až 2025. Společnost nakoupí kobalt za 100 milionů EUR (2,7 miliardy Kč) od marockého těžaře Managem. Se společností Managem uzavřelo BMW memorandum o porozumění, týkající se právě dodávek kobaltu, již v lednu loňského roku.

„Kobalt je důležitou surovinou pro elektromobilitu. Podepsáním této smlouvy o dodávce se společností Managem pokračujeme v zajišťování našich potřeb surovin pro výrobu baterií,“ řekl Andreas Wendt, člen představenstva BMW zodpovědný za nákup.

BMW předpokládá, že jeho potřeba této suroviny se v následujících pěti letech zhruba ztrojnásobí. Smlouva s Managem má pokrýt asi pětinu potřeb automobilky, přičemž zbývající čtyři pětiny nakoupí z Austrálie.

„Systematicky řídíme elektrifikaci našeho vozového parku. Usilujeme o to, abychom do roku 2023 měli 25 elektrifikovaných modelů – s tím, že více než polovina z nich bude plně elektrická,“ dodal Wendt.

V letošním roce začala společnost BMW zajišťovat přímé zdroje lithia a kobaltu, který poté předává svým dvěma výrobcům bateriových článků.

Ekologie a udržitelnost na prvním místě

Dodržování environmentálních standardů a dodržování lidských práv je pro BMW nejvyšší prioritou. V tomto ohledu je původ kobaltu velice důležitý, protože většina světové nabídky se těží v Demokratické republice Kongo. Tato africká země je ovšem politicky nestabilní a je známá porušováním lidských práv v souvislosti s těžbou.

„Pro nás eticky odpovědná těžba a zpracování surovin stojí už na samém začátku hodnotového řetězce,“ uvedl Ralf Hattler, senior viceprezident společnosti BMW.

Automobilka BMW proto učinila kroky vedoucí k plné transparentnosti původu surovin pro své baterie. Zveřejnila země původu kobaltu používaných ve svých výrobcích a restrukturalizovala dodavatelské řetězce pro pátou generaci bateriových článků.

Na konci června BMW také oznámilo, že od svých výrobců bateriových článků požaduje, aby používali k jejich výrobě pouze zelenou energii. Dle společnosti by mělo toto opatření během příštího desetiletí ušetřit kolem 10 milionů tun emisí CO2.

Zdroj úvodní fotografie: BMW