Elektrobus Proterra ujede 415 kilometrů na jedno nabití
Většina motoristů pravděpodobně příliš nepřemýšlí o hromadné dopravě, společnost Proterra ano. V podstatě se stejně jako Tesla v dopravě osobní stává průkopníkem využití elektřiny v dopravě hromadné. Namísto modifikace motorových vozidel totiž stejně jako Tesla postavila elektrobus tak říkajíc z čisté vody a takto vznikl elektrobus Proterra Catalyst XR.
První testy byly provedeny v Jižní Karolíně, kdy elektrobus Proterra Catalyst XR se svými osmi bateriemi o kapacitě 257 kWh ujel 415 kilometrů na jediné nabití. Jedná se velmi strategickou hodnotu, jelikož většina amerických městských a příměstských autobusů podle statistik denně neujede více než 320 kilometrů.
Tato čísla ovšem znamenají, že dopravci nejsou nuceni investovat do budování infrastruktury dobíjecích stanic a vozidla stačí dobíjet přes noc v místě garáží.
Jediný svého druhu
Autobusy jsou konstruovány tak, že nejefektivnějšího využití dosahují při délce 12 metrů, kdy by měl konvenční autobus spotřebu téměř 13 litrů na sto kilometrů. Autobusy Proterra jsou skutečně jedinými stroji svého druhu konstruovanými přímo pro využití elektrického pohonu. Maximální efektivity je mimojiné dosaženo výbornou aerodynamikou, využitím karbonových vláken a dalších kompozitních materiálů.
Catalyst XR má v porovnání se vznětovým motorem, plynem, případně hybridním motorem výrazně nižší provozní náklady, neméně významný je samozřejmě i dopad na životní prostředí. Jen si představme, o kolik příjemněji by se po trasách městských linek v našich městech dýchalo.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se