21. červen 2021
Aktuální výroba v ČR
EY: V roce 2027 by se v ČR mohlo prodat až 80.000 elektrických aut

V Česku by se v roce 2027 mohlo prodat až 80.000 elektrických vozů, tedy elektromobilů nebo plug-in hybridů, což by odpovídalo asi třetině trhu. Loni se prodalo přes 5200 aut do zásuvky. Převládat by měly plug-in hybridy s podílem až 75 procent. Většinu nákupů uskuteční firemní zákazníci. Vyplývá to z odhadu poradenské firmy EY.
V současnosti české firmy podle červnového průzkumu EY v používání elektrických vozů v Evropě zaostávají. Používá je osm procent tuzemských podniků, zatímco v EU je to 24 procent. Zhruba 39 procent o pořízení elektrického vozu neuvažuje a 35 procent bude nakupovat nejdříve za pět let.
„Výběru vozidel do firemních flotil nadále dominuje cenový aspekt. Za stěžejní kritérium jej považuje více než polovina respondentů. V případě obměny vozových parků tuzemské společnosti zohledňují stáří vozu, a to v 78 procentech případů,“ uvedl partner EY pro automobilový průmysl Petr Knap.
Velký vliv na budoucí vývoj podle něj bude mít dotační politika státu.
Zákazníci v současnosti podle průzkumu nejvíc váhají kvůli vysoké ceně elektromobilů, kterou zmiňují jako překážku čtyři z pěti manažerů. Dalšími překážkami jsou nedostatečná dobíjecí infrastruktura mimo města, menší dojezd a životnosti baterie. Mezi výhody naopak patří snížené provozní náklady, možné dotace nebo úspora nákladů za palivo.
V roce 2020 se prodalo 150.623 firemních vozidel, což je o 17 procent meziročně méně. Vliv měla pandemie koronaviru, která motivovala firmy k úsporám. Vzrostla průměrná cena. Prodeje elektromobilů a plug-in hybridů se zvýšily o více než 300 procent. V Česku je přes 800 veřejných dobíjecích stanic, do roku 2030 by jich podle Národního plánu obnovy mělo být 19.000.
jsa dvd
Mohlo by vás zajímat
27. červenec 2021
19. srpen 2021
19. srpen 2021
31. srpen 2021
12. září 2021
20. září 2021
26. říjen 2021
Komentáře (4)
80 tisíc pokud bude euro 7 a auta pod 600 000 nebudou , tak 80 000 vozidel bude u nás celý roční trh. Všechno ostatní budou dovezené ojetiny.
No, podle Schäfera ze Škodovky by se Fabie zdražila na 460 tisíc díky Euro 7. Ale i tak v té době se zase očekává cenová parita EV a spalováků a k tomu VW se chce blížit tomu, že většina jeho prodaných aut budou elektromobily v té době. Tak ty předpovědi jdou celkem dost proti sobě.
Ale stejně v té době už budou na trhu menší elektromobily ve velikosti Fabie za cenu kolem půl milionu, takže v tomto segmentu opravdu spalováky spíš zmizí.
Tech pul milionu bude po odecteni dotace?
Ja jen, ze porad posloucham jak to bude levne a kde nic tu nic. Sprig mel byt udajne do triset a TY tesne pres milion a realita je jinde.
No Dacia Spring od 450 tisíc Dacia Sandero od 240 tisíc. Cca 2x. To bude zhruba 2x zdražení u všech vozů.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.