11. leden 2016
innogy se stane partnerem DHL, zřídí nabíjecí stanice v logistických centrech

Společnost innogy se stává novým partnerem skupiny Deutsche Post DHL. Pro její elektřinou poháněné dodávky zřídí nabíjecí infrastrukturu na logistických místech. Obě společnosti uzavřely smlouvu o spolupráci do konce roku 2019 v Německu a dalších devíti evropských zemích.
Pro innogy se jedná o důležitou spolupráci, jelikož německá pošta je společností s jednou z největších flotil vozidel v Německu. Nabíjecí stanice jsou uzpůsobeny potřebám německé pošty. Dosahují výkonu 3,7 kW nebo 11 kW v závislosti na modelu vozidla a speciální konstrukce nabíjecí stanice umožňuje pro úsporu místa nabíjení až čtyř vozidel najednou. V případě potřeby mohou být jednoduše demontovány a použity na jiném místě. K odemykání jsou použity RFID klíče, které mají řidiči připevněny na klíčích od vozidla.
„Jsme hrdí na tuto průkopnickou spolupráci. Jako jeden z největších provozovatelů vozových parků v Německu je pošta průkopníkem v oblasti k životnímu prostředí šetrné elektromobilty. Pro provozovatele vozových parků, ale i pro obchodní a soukromé zákazníky nabízíme řešení na míru,“ uvádí Martin Herrmann, hlavní obchodní ředitel společnosti innogy.
DHL využívá speciálně navržená vozidla
Deutsche Post DHL začala využívat speciálně vyrobené elektřinou poháněné dodávky v rámci pilotního projektu v roce 2016. Výrobce dodávek, společnost StreetScooter, je od roku 2014 dceřinou společností skupiny Deutsche Post DHL a vozidla vyvinula společně s technickou univerzitou v Aachenu.
Elektrododávky byly speciálně navrženy pro potřeby zásilkových služeb a pro možnost masové výroby. Tomu je uzpůsobeno velmi účelové vybavení vozidel a využívání některých dílů ostatních výrobců. V listopadu loňského roku společnost uvedla do provozu pětitisící StreetScooter.

Mimo těchto speciálních dodávek využívá německá pošta rovněž standardní modely vozidel v elektrickém provedení, patří mezi ně například Renault Kangoo Z.E, Iveco Daily Electric nebo Daimler Vito E-Cell.
Úvodní fotografie: innogy
Mohlo by vás zajímat
7. únor 2016
21. únor 2016
4. duben 2016
26. květen 2016
5. leden 2017
12. červen 2017
23. září 2017
Komentáře (2)
Německá pošta se elektrifikuje, bude jezdit tiše, čistě, bez jedů a vibrací. Česká pošta se plynofikuje. Bude jezdit o něco čistěji než s dýzly, produkovat dále jedy, hluk a vibrace. A to plyn nemáme, na rozdíl od elektřiny, kdy každoročně vyvážíme přebytky ve výši roční výroby Temelína. Co k tomu dodat, že? :-(
Asi tolik, že investice do plynofikace vozidel jsou nízké a že Česká pošta stejně postupně na elektrifikaci přejde, jenom to bude ehm... asi trochu se zpožděním několik (desítek) let; tedy pokud se vyhrabe z toho útlumu ve kterém momentálně je. ;-)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.