Domů
Elektromobilita
innogy se stane partnerem DHL, zřídí nabíjecí stanice v logistických centrech

innogy se stane partnerem DHL, zřídí nabíjecí stanice v logistických centrech

Společnost innogy se stává novým partnerem skupiny Deutsche Post DHL. Pro její elektřinou poháněné dodávky zřídí nabíjecí infrastrukturu na logistických místech. Obě společnosti uzavřely smlouvu o spolupráci do konce roku 2019 v Německu a dalších devíti evropských zemích.

Pro innogy se jedná o důležitou spolupráci, jelikož německá pošta je společností s jednou z největších flotil vozidel v Německu. Nabíjecí stanice jsou uzpůsobeny potřebám německé pošty. Dosahují výkonu 3,7 kW nebo 11 kW v závislosti na modelu vozidla a speciální konstrukce nabíjecí stanice umožňuje pro úsporu místa nabíjení až čtyř vozidel najednou. V případě potřeby mohou být jednoduše demontovány a použity na jiném místě. K odemykání jsou použity RFID klíče, které mají řidiči připevněny na klíčích od vozidla.

„Jsme hrdí na tuto průkopnickou spolupráci. Jako jeden z největších provozovatelů vozových parků v Německu je pošta průkopníkem v oblasti k životnímu prostředí šetrné elektromobilty. Pro provozovatele vozových parků, ale i pro obchodní a soukromé zákazníky nabízíme řešení na míru,“ uvádí Martin Herrmann, hlavní obchodní ředitel společnosti innogy.

DHL využívá speciálně navržená vozidla

Deutsche Post DHL začala využívat speciálně vyrobené elektřinou poháněné dodávky v rámci pilotního projektu v roce 2016. Výrobce dodávek, společnost StreetScooter, je od roku 2014 dceřinou společností skupiny Deutsche Post DHL a vozidla vyvinula společně s technickou univerzitou v Aachenu.

Elektrododávky byly speciálně navrženy pro potřeby zásilkových služeb a pro možnost masové výroby. Tomu je uzpůsobeno velmi účelové vybavení vozidel a využívání některých dílů ostatních výrobců. V listopadu loňského roku společnost uvedla do provozu pětitisící StreetScooter.

Zdroj: Deutsche Post DHL

Mimo těchto speciálních dodávek využívá německá pošta rovněž standardní modely vozidel v elektrickém provedení, patří mezi ně například Renault Kangoo Z.E, Iveco Daily Electric nebo Daimler Vito E-Cell.

Úvodní fotografie: innogy

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
Radovan
25. únor 2018, 21:00

Německá pošta se elektrifikuje, bude jezdit tiše, čistě, bez jedů a vibrací. Česká pošta se plynofikuje. Bude jezdit o něco čistěji než s dýzly, produkovat dále jedy, hluk a vibrace. A to plyn nemáme, na rozdíl od elektřiny, kdy každoročně vyvážíme přebytky ve výši roční výroby Temelína. Co k tomu dodat, že? :-(

Petr Hariprasad Hajič
14. duben 2018, 12:17

Asi tolik, že investice do plynofikace vozidel jsou nízké a že Česká pošta stejně postupně na elektrifikaci přejde, jenom to bude ehm... asi trochu se zpožděním několik (desítek) let; tedy pokud se vyhrabe z toho útlumu ve kterém momentálně je. ;-)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se