Domů
Emise CO2
Daimler bude v USA testovat propojenou jízdu nákladních vozů v "pelotonu"
Testování digitálně propojených nákladních vozidel v závěsu na vybraných silnicích v Oregonu a Nevadě. Zdroj: Daimler

Daimler bude v USA testovat propojenou jízdu nákladních vozů v "pelotonu"

Německý výrobce automobilů Daimler AG ve své divizi nákladních automobilů plánuje na silnicích v USA testovat propojenou jízdu nákladních automobilů, které by byly díky jejich vzájemnému digitálnímu propojení v těsném závěsu za sebou. Tímto spřažením kamionů dohromady by se dosáhlo úspor pohonných hmot.

Oznámení Daimleru o testování těsné jízdy vozidel za sebou, běžně označované anglickým výrazem jako „connected cars“, je dalším ukazatelem globálního komerčního boje v oblasti směřování vývoje automobilové nákladní dopravy, a to nejen z hlediska technologického, nicméně i z hlediska zavádění nových legislativních úprav pro provoz na veřejných komunikacích. Mezi další oznámení dnešních dnů patří například prohlášení společností Navistar International Corp a Volkswagen AG o jejich plánu uvedení středně těžkých nákladních elektrovozidel na trh v roce 2019.

Špičky v odvětví nákladních automobilů se sešly ve Spojených státech na výstavě nákladních vozů (North American Commercial Vehicle show) v Atlantě. Toto odvětví v současnosti zažívá pokles. Nová technologie Daimleru je tedy pouze jedním ze způsobů, jak na dané odvětví upozornit a opětovně ho oživit. Testování v provozu předcházelo testování v Oregonu.

Krom úspor paliva se zefektivní i využití v současnosti pořád potřebných řidičů

Technologie bude obohacena o prvek vzájemného střídání. Cílem tohoto střídání je za pomocí propojení vozů a automatizovaného řízení zvýšení bezpečnosti pohybu konvoje nákladních automobilů, zvýšení efektivity provozu a odlehčení řidičům v řízení vozu. V takto vzniklém pelotonu bude první vůz rozrážet vzduch a ostatní vozy budou překonávání tohoto odporu ušetřeny. Cílem střídání je pouze rozložení zátěže ve zmíněných oblastech rovnoměrně na všechny vozy.

Do budoucna by mohlo být možné řidiče v nevedoucím voze úplně odstavit. Tím by si během své jízdy mohli na příklad plnit svou bezpečnostní přestávku, čímž by se výrazně navýšila efektivita využit lidských zdrojů. K potenciální možnosti úplného odstavení řidičů v nevedoucím voze je ovšem ještě dlouhá cesta.

Problematikou propojených vozidel se v současnosti zabývá více velkých společností. Tato technologie by mohla být prvním krůčkem k provozu autonomních vozů.

Zdroj úvodní fotografie: Daimler

Komentáře

(0)

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.