Klíčové evropské přístavy vstupují do nové fáze spolupráce s důrazem na vodík
Přístavy v nizozemském Rotterdamu a německém Duisburgu posilují spolupráci na poli vodíkových technologií, digitalizace a energetické transformace. Stvrdily to 9. května 2022 podepsáním dohody o společném záměru.
V minulém týdnu došlo podepsáním dohody o společném záměru mezi rotterdamským přístavem a přístavem ve městě Duisburg (duisport) v Německu k významnému symbolickému posunu vzájemné spolupráce obou přístavů v oblasti vodíkových technologií.
Dva klíčové evropské dopravní uzly svým záměrem předjímají vybudování tzv. „vodíkových hubů“ v blízkosti obou přístavů a jejich následné propojení. Vodíkovým hubem je myšlen celek integrující výrobu, skladování, distribuci a konečnou spotřebu vodíku. V konečném důsledku by úspěšná realizace uvedeného záměru mohla přispět k rozvoji vodíkových aplikací a plošnému využití vodíku napříč Evropou.
Iniciativa má zároveň potenciál podpořit přerod rotterdamského přístavu ve „vodíkovou bránu“ do Evropy a přístavu v Duisburgu v důležitý vodíkový hub v Německu. K podpisu došlo v návaznosti na nedávné oznámení rotterdamského přístavu, že jeho prostřednictvím bude ve spolupráci s dalšími partnery možné do roku 2030 dodávat do severozápadní Evropy až 4,6 tun vodíku ročně.
Představitelé obou přístavů deklarovali své přesvědčení o skutečnosti, že širší využití obnovitelného vodíku povede ke splnění cílů Evropské unie v souvislosti s dosažením uhlíkové neutrality a energetické nezávislosti na ruském plynu.
Modernizace pokračující spolupráce
Podpisem dohody obě strany navazují na bilaterální spolupráci trvající již od roku 2020. Doposud společně usilovaly zejména o optimalizaci logistických operací. Nově se však přístavy chystají aktivně spolupracovat nejen na rozvoji zmiňovaných „vodíkových hubů“, ale i v oblastech digitalizace a transformace energetiky.
„Čelíme zásadním výzvám, se kterými se společně vypořádáme mnohem rychleji, efektivněji a chytřeji. Konkrétně v oblastech digitalizace a energetické tranzice je důležité, abychom spolupracovali a sdíleli naše poznatky a odborné znalosti,“ prohlásil Markus Bagen, CEO přístavu duisport.„Digitalizace a transformace energetiky jsou stejné důležité pro strategii přístavu v Duisburgu jako pro tu naší. Věříme v sílu spolupráce se stejně smýšlejícími organizacemi. Tento LOI představuje pozitivní krok tímto směrem,“ dodal Allard Castelein, CEO rotterdamského přístavu.
Oba přístavy jsou dlouholetými obchodním partnery. Ročně si mezi sebou vymění více než 1 milion TEU kontejnerů, zatímco jedna třetina z nich je převážena po železnici.
Mohlo by vás zajímat:
Nesmyslná propaganda na "zelený vodík", který neexistuje... :-)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se