Německo urychlí plánovanou úpravu koryta řeky Rýn, přičemž k lokalitě Kaub, klíčovému bodu pro lodní dodávky uhlí do vnitrozemí, bude přistoupeno s „nejvyšší prioritu“. Modernizace by přesto mohla trvat až do roku 2030, uvedl včera Německý úřad pro vodní cesty, WSV.

Řeka Rýn vlévající se do Severního moře v přístavu v Rotterdamu je nejdůležitější německou vodní cestou, která zajišťuje, mimo jiné, dodávky černého uhlí pro německé elektrárny. Vloni na podzim klesla hladina vody v oblasti Kaub na 25 centimetrů – nejnižší od roku 1880, od kdy jsou záznamy vedeny. Průměrně dosahuje výška hladiny v této oblasti 226 cm.

Nízká hladina vody omezila německou vnitrozemskou lodní přepravu dovážející uhlí z pobřežních terminálů. Ačkoliv se společnosti uchýlily k alternativním dodávkám uhlí pro své elektrárny, zejména po železnici, výkon několika elektráren musel být omezen.

„Aby bylo v budoucnu k dispozici více využitelné vodní hloubky, budou odstraněna lokální úzká místa,“ prohlásila mluvčí WSV, Claudia Thomová, pro Montel.

Urychlení tohoto a dalších podobných projektů v okolí města Duisburg bylo „nejvyšší prioritou“ v rámci vládního plánu dopravní infrastruktury pro rok 2030.

Nicméně toto opatření pro předejití problémů s lodní přepravou je kritizováno pro svou pozdní realizaci.

Ministr hospodářství a dopravy ve spolkové zemi Porýní-Falc, Volker Wissing, opakovaně prosazoval rychlejší plánování, uvedla mluvčí ministerstva a dodala, že nízká hladina vody způsobená loňským suchem odhalila negativní důsledky pro Německou ekonomiku, pokud by vodní cesty nebyly efektivní.

Začátkem tohoto měsíce německý meteorolog Peter Krahe uvedl, že šance na rekordně nízké hladiny řek v Německu jsou letos nepravděpodobné, ale poznamenal, že se změnou klimatu budou v budoucnu nastávat častěji.

Mezitím energetické společnosti uvedly, že v letošním roce provádějí preventivní opatření, aby zamezily narušení dodávek uhlí do elektráren. Jedná se například o dřívější započetí budování zimních zásob.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *