Domů
Plynárenství
Ukrajina z obav o výsledek jednání s Ruskem navýší zásoby zemního plynu před další zimou
Zdroj: Naftogaz
Zdroj: Naftogaz

Ukrajina z obav o výsledek jednání s Ruskem navýší zásoby zemního plynu před další zimou

Ukrajínští a evropští obchodníci navyšují zásoby zemního plynu před další zimou. Připravují se na případné narušení dodávek před dalším kolem vyjednávání s Ruskem.

Andrej Kobolev, šéf státní energetické společnosti Naftogaz Ukrajiny, uvedl, že Ukrajina navýší zásoby zemního plynu ve srovnání s minulými roky. Každý rok má Ukrajina k dispozici 17 miliard metrů krychlových (bcm) zemního plynu, letos k tomuto množství přibude dalších 20 bcm.

„Je důležité mít teplo v ukrajinských domovech, i když Gazprom spustí další krizi. Evropští obchodníci také vytvářejí dodatečné rezervy“, uvedl Kobolev.

Kobolev toto uvedl několik dní poté, co ruský prezident Vladimír Putin v Pekingu komentoval nepříznivý scénář pro Ukrajinu. Tento scénář by nastal v případě, že by Naftogaz a Gazprom nepodepsali novou dohodu o tranzitu plynu. Současná desetiletá smlouva končí na konci tohoto roku a nová smlouva není podepsána. Další kolo jednání mezi Ukrajinou a Ruskem je naplánována na konec tohoto měsíce a připojí se k němu Evropská komise. Ta vyjádřila znepokojení nad pomalým tempem jednání.

Ukrajina je klíčovou zásobovací trasou ruského zemního plynu do Evropy. Touto trasou proudí přibližně 25 % (137 bcm) celkové roční spotřeby zemního plynu v Evropě (548 bcm). Rusko však staví řadu plynovodů, včetně Nord Stream 2, které dopraví plyn do Evropy jinou cestou.

Ukrajina usiluje o tranzit nejméně 60 bcm ruského zemního plynu ročně do Evropy na příštích 10 let. Dalších 30 bcm by mělo být k dispozici na krátkodobé smlouvy.

Podmínkou Gazpromu pro úspěšné jednání je zrušení dluhu, který vzešel z rozhodnutí arbitrážního soudu ve Stockholmu. Ten nařídil Gazpromu zaplatit Naftogazu celkem 2,5 miliardy dolarů (54,4 miliard korun). Rovněž Gazprom a Naftogaz se nedokáží shodnout na standardech, které se mají uplatňovat při vyjednávání a podpisu dohody o tranzitu.

Kobolev řekl, že Ukrajina je schopna dovážet zemní plyn do Evropy za konkurenceschopné ceny. Evropští obchodníci by měli začít nakupovat zemní plyn na ukrajinsko-ruské hranici. Tím zajistí bezpečnou přepravu zemního plynu přes Ukrajinu do Evropy.

Zdroj úvodní fotografie:  Naftogaz

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(35)
Bohuslav.
4. květen 2019, 19:40

Žádnou dohodu bych s těma vandrákama z Ukrajiny neuzavřel a nechal bych je v zimě vychcípat. Kradou plyn a neplatěj, ale tranzitní poplatky berou. Musej si vybrat, zda budou za dobře se sousedem a nebo se budou dál snažit Rusku okopávat kotníky. Pokud se chcou paktovat s tou americkou pakáží, tak at jim amíci pošlou svou ropu a svůj plyn, za nízké ceny, jako to dělalo Rusko. Ale to USA nikdy neudělá. Oni uměj jen posílat žoldáky, na slapší země a nebo země vykrádat. Takže nakonec ukroušům nezbye, než ohnout hřbet a uznat, že je lepší mít dobrého souseda, než "spojence" za oceánem, kterej stejně jen čeká, až na nich něco vydělá.

frank
4. květen 2019, 20:37

Neuvěřitelné jak hluboko může průměrný čecháček klesnout.

Co se stalo, že jste se tak vytočil, zdražili vám naftu o 30 haléřů protože rusové poslali ropovodem místo čisté nafty koktejl ničící zařízení a rafinérie ?

Loudil
4. květen 2019, 21:08

Jen člověk, který zná více faktů než vy. Vy čerpáte jen z naší prolhané propagandy. Seznámím nyní s receptem USA na "barevné revoluce", viz, Venezuela a další /Irán, Sýrie.../

Postup je tento :

1. Nějaký stát USA nepoklonkuje a chce dělat samostatnou politiku

2. USA označí jeho vládu za sebranku a zločince a uvalí na něj ekonomické sankce

3. USA přinutí připojit se k těmto sankcím své ubohé podržtašky /viz. ČR/ atd.

4. Po nějaké době nastanou v sankcionované zemi ekonomické potíže

5. USA oznámí lidu této země, že jeho vláda je zcela neschopná , že za ekonomický úpadek může jen ona sama.

6. Do "postižené země" začínají proudit peníze pro opozici , často i zbraně a poradci CIA

7. Se stínovou opozicí je domluven termín "Majdanu", tedy masových demonstrací proti vládě. Na tajné poradě jsou určeni také střelci ,kteří budou při demonstraci střílet lidi , aby se to dalo "hodit na vládu." Také kolik za to dostanou a kam budou pak rychle uklizeni do bezpečí. V Sýrii tuto roli plnily tzv. Bílé přilby, které nestřílely, zato"vyráběly na US zakázku chemické útoky Bašárovy vlády".

8. Demonstrace vypuknou, střelci pálí do demonstrantů, nastává chaos. USA se staví do čela "Světového společenství", které jednoznačně odsuzuje brutalitu režimu.

9. Režim konečně padá a USA si do čela státu dosazují své poslušné loutky /Porošenko,....atd/.

P.S. No, je to celkem nechutné. V Sýrii to naštěstí nevyšlo, teď se podobně "řeší Venezuela". Uvidíme, zda to Putin zase dokáže "lišácky zvládnout" , vidím to 5 0: 50 .

Židlozednář
12. květen 2019, 17:18

A nebo a to je jednodušší a levnější, naši psychotronici přesvědčí dálkově ruského prezidenta, aby v dané zemi podporoval nějakého šíleného autokrata, který ji přivede k hladomoru a občané pak sami revoluci zažehnou...

petr
4. květen 2019, 21:27

Pane Loudile, já si vždycky říkal, že jste ruský spící agent, ale takhle naplno to říci to koukám...

zdeněk vintr
4. květen 2019, 22:17

Co mají dělat Ruští Ivani na Americké půdě?

Jarda
5. květen 2019, 08:38

Jací ruští Ivani ?? Na jaké Americké půdě ?

frank
5. květen 2019, 10:37

Nechutná snůška, ani v Rusku by vás za ní, díky faktickým chybám nepochválili :)

jarda
5. květen 2019, 08:35

Konečně to tady někdo popsal přesně.

petr
4. květen 2019, 21:32

Jenom vám něco pane připomenu :

1956 250 0000 ruských okupantů v Maďarsku

1968 300 000 ruských žoldáku v ČSSR

1978 250 000 ruských žoldáků Afganistan

Od roku 1979 asi 50 000 ruských žoldáků v Sýrii.

Od roku 1945 v celé východní Evropě mimo Polska cca 500 000 ruských okupantů

pozdravujte šéfíky z Federalnoj služby bezopasnosti , dříve KGB

Martin
4. květen 2019, 21:44

Nelzi!

"1968 300 000 ruských žoldáku v ČSSR"

Invaze se kromě Sovětské armády zúčastnila vojska Polské lidové republiky (PLR), Maďarské lidové republiky (MLR) a Bulharské lidové republiky (BLR). Vojska Německé demokratické republiky (NDR), ač připravena k zásahu, nakonec hranice ČSSR nepřekročila (až na malý počet specialistů).

Tohle je z politicky velmi korektni wiki. Z Ruske svazove republiky tam bylo minimum vojaku. To az pozdeji. Ale dneska je proste moderni vsechno hazet na Rusa. Stejne, jako v WWII bojovalo Nacisticko a Rusko a ne Nemecko a SSSR. To je tak, kdyz se snazi prepisovat dejiny nekdo, komu vadi, ze Nemci projeli posledni valku a dnesni soft verze jde do kytek.

Zdeněk Blahna
5. květen 2019, 10:34

Trochu vás poopravím.Maďarsko jako jediná země RVHP

se nezůčastnilo okupace ČSSR.Jinak je to asprávně.

frank
5. květen 2019, 10:41

to je legrace když někdo , v urgentním záchvatu rusofilství, potvrdí známý fakt, že Ruská svazová republika vždy nejraději nasazovala životy lidí z ostatních republik SSSR a ze sovětských satelitů v boji za dosažení cílů Ruské svazové republiky. To dělá Rusům "ohromnou službu" a je s podivem, že se vždy najde nějaký ochotný trouba, který to hlásá do světa...

Loudil
4. květen 2019, 23:15

TO : Petr

Jenom vám něco připomenu. cca. 1500 - 1975 - Západ udržuje pořádek ve svých koloniích a mj. vyváží černé otroky z Afriky do USA. USA ve své kolonii Filipíny 1900 budují pro neposlušné vesničany koncentrační tábory = předstihly i Hitlera. Během vznikání USA - 7 milionů mrtvých Indiánů. 1914 - Rakousko s Německem vyvolaly První válku = 15 milionů zavražděných, Německo 1939 zahájilo druhou válku = 50 milionů mrtvol. Katolická církev násilím šíří křesťanství = miliony mrtvol. Každopádně je SSSR i Rusko ve srovnání z "Výkony Západu" jen ubohým břídilem. Pozdravujte šéfíky ze CIA.

Carlos
5. květen 2019, 00:03

Ale že SSSR sekundoval ve 30. při porušování smluv zakazujících Německu výcvik armády, letectva atd., to nepřiznáte ani to jak se šábli o Polsko.

A pak klasický argumentační faul "Vy zase bijete černochy", že se nestydíte.

Jasně započtěte si co chcete, ohněte si věci, neberte do toho časovou doménu, příčiny, události, následky. Jen ať to podporuje váš světanázor. Jenže pravda je někde úplně jinde a "Ale Pepíček to dělá taky" fakt v mezinárodním měřítku a časové doméně nefunguje. Nehledě na to Pepíček za to dostal už kolikrát po prstíčkách a poučil se což bylo reflektováno změnami v úmluvách a pod., ale Rusíček se tak nějak ne a ne, asi je natvrdlý.

Loudil
4. květen 2019, 23:24

TO :Petr

S těmi ruskými žoldáky se poněkud mýlíte. Až do pádu SSSR tam měli základní vojenskou službu , tedy "nedobrovolné vojáky" , kteří si nešli okupacemi uvedených států vydělat větší peníze, oni tam vůbec nechtěli = byli tam vysláni násilím. Žoldáky máme až nyní v ČR , nyní naši vojáci jezdí okupovat cizí státy za peníze.

petr
4. květen 2019, 23:36

Já jsem nějakou dobu v SSSR měl tu čest být a vím co je to za imperiální pakáž.

A kamarádi z USA, to jsou jen umytí rusáci... tedy v CIA kámoše nemám.

V ruské zemi je nejvyšší karíéra být lampasákem pokud je to chlap a u žen pracovat v klubu v Zurichu... protože s těma domácíma ožralama to fakt nejde žít...

Loudil
4. květen 2019, 23:50

TO : Petr

Já se tomu určitému uctívání lampasáků v Rusku ani moc nedivím. Jejich předci porazili Turky v boji o pobřeží Černého moře, Švédy v boji o Pobaltí, pak Napoleona, pak Hitlera. No a nyní Rusko s vojenskými výdaji 60 mld. USD /2018/ odolává USA s vojen. výdaji - 640 mld. USD + celé té útočné grupě NATO s asi 35 členy. To my v ČR jsme si práskli naposledy snad za Husitů , jinak : kapitulace, kolaborace, udávání a pomluvy. Krásný příklad Čurda ze skupiny paragánů proti Heydrichovi. Udal spolubojovníky pro prachy. Těžko podle takovéto kapitulantské historie posuzovat jiné národy s úplně jinou historií.

Jarda
5. květen 2019, 08:45

Já ti taky něco připomenu, jo ?

Jenom osvobození Polska stálo tehdejší SSSR 600 tis. lidí. Další statisíce pak např. osvobození ČSR.

Ty tvé informace jsou od základu chybné.

Ruští žoldáci v Sýrii - nepovídej. Spíše vím o americké armádě, která tam vpadla a pod pláštíkem boje s IS vraždila civilní obyvatelstvo

V ČSSR 300 tis. ruských žoldáků ? OK, vše v souladu s Varšavskou smlouvou. Byli zde zcela legálně. Když po převratu v listopadu je loutková vláda zde už nechtěla, odešli.

Horší je to s Amerikou. Ta je rozlezlá po celém světě jako rakovina. A ne a ne se vrátit zpět.

Tomas
12. květen 2019, 17:22

V souladu s jako mezinárodní platnou smlouvou vstoupila vojska VS na území ČSSR. Jen bych tě chtěl upozornit, že schvalování trestného činu je u nás také trestným činem. A během okupace bylo zavražděno několik stovek československých občanů...

JJ
5. květen 2019, 08:33

Je to přesně tak. Naprosto souhlasím.

markusaurelius
4. květen 2019, 21:08

Tranzit přes okrajinu není potřeba na to je tady nord stream 1,2 , jedině je možné přímě dodávky z Ruska za předem zaplacené množství ,aby zas okrajina nekradla....

Loudil
4. květen 2019, 21:17

Souhlas. Já to vidím také tak = přes Ukrajinu už ani kubík plynu do Evropy, všechno přes oba Nordstreamy a Turkstream + nějaký LNG z Jamalu. To nijak nebrání Ukrajině si plyn u Rusa objednat jen pro sebe, ovšem doporučoval bych , aby Ukrajina vždy platila na rok dopředu celé objednané množství. Tímto řešením by navždy padly veškeré dnes řešené nekonečné tahanice .

pepi
4. květen 2019, 23:30

Souhlas tranzit není potřeba ,Rusko přece nebude sponzorovat banderovce ,at platí banderovce eu a usa když jim pomohli ke korytu....

kozlus
4. květen 2019, 23:38

Invaze se kromě Sovětské armády zúčastnila vojska Polské lidové republiky (PLR), Maďarské lidové republiky (MLR) a Bulharské lidové republiky (BLR). Vojska Německé demokratické republiky (NDR), ač připravena k zásahu, nakonec hranice ČSSR nepřekročila (až na malý počet specialistů).

Obcanu Ruske republiky tam bylo minimum a i tak za ne muzeme byt radi, protoze zarazili nejvetsi blbosti polaku.

Tomáš
12. květen 2019, 17:24

Opravdu si rusáku myslíš, že vaše zločiny hodíte na Poláky? :-D

Carlos
4. květen 2019, 23:41

Loudile,

co jste mě s panem Hájkem a vůbec všem ostatním diskutujícím slíbil?! Že tu nebudete rozjíždět politickou žvástárnu. Co zase děláte? Provozujete politickou žvástarnu, tak se uklidněte, ano?! A jestli máte potřebu takové věci psát, tak se s tím pakujte na novourepubliku, nebo kde že jsem to vaši činnost viděl, tady na to není nikdo zvědavý. Ona totiž ta vaše činnost může hezky vyústit v to že se tu diskuse udělají na registraci a to není, troufám si říct, v ničím zájmu. Tak už... tichučko, ano?

Loudil
4. květen 2019, 23:57

Doporučuji vám přečíst si úplně první příspěvek této diskuze pana Bohuslava. Jak vám sedí ?? Je k věci ? Není politický ?? Takže mi nepodsouvejte, že já tu zavádím "politickou žvástárnu". Já to vidím na duo "Bohuslav - Frank" - Bohuslav začal, Frank reagoval. Až pak se to začalo dál nabalovat. Takže já si nezačal.

Carlos
5. květen 2019, 00:18

A přešel jste do toho co jste slíbil že dělat nebudete. Bohuslav s Frankem tu mají každý po jednom příspěvku, Bohuslav mohl být dost dobře kolemjdoucí kolem jdoucí (to fakt řešit nebudu), stejně tak Frank, který o politice nenapsal ani slovo, Vy v tento moment 5 ten na který reaguji v to nepočítaje. Takže ano, děláte tu z toho politickou žvástárnu.

Vy sám o svobodné vůli jste si sem začal postovat, přestože víte že to dělat nemáte, konspirační teorie, takže se tu neschovávejte za dětské omluvy typu "Když Pepíček upadl Haničce na bábovičku, tak můžu Toníkovy rozkopat pískový hrad a praštit jej po hlavičce tatrovkou"

frank
5. květen 2019, 10:47

vy jste si jen " přikydl" a evidentně jste rád, že jste si ulevil.

Politruk ČSLA v sedmesátých letech by vedle vás vypadal jako zakuklený osmašedesátník a je neuvěřitelné, že taková neznalost dějin se pak srabácky zakrývá kvílením " já si nezačal".

Navíc si myslím, že sloh pana Boleslava, " který si začal" nápadně připomíná ten váš, moc velká náhoda na to, že se na relativně odborném webu sejdou dvě takové hlásné trouby, nemyslíte ?

Ivan Novak
5. květen 2019, 10:07

to Frank: nevíte, jestli/kdy už byla na rusko-ukrajinské hranici osazena vzájemně uznávaná plynová měřidla, nebo stále trvá neměřený, z jiných stanic dopočítávaný stav z dob SSSR?

frank
5. květen 2019, 11:09

o fyzických měřeních a certifikovaných měřidlech nic přesnějšího nevím , ale jsem si skoro jistý, že přeprava do roku 2024 přes Ukrajinu je celkem jistá přestože (pro)ruská propaganda , v rámci předkontraktních a kontraktních vyjednávání, vylučuje, což je obvyklá ruská taktika :)

Ohledně měření po krizi, kdy Rusko úplně zastavilo dodávky plynu do Evropy ( a to v zimě, což je další důvod proč by EU měla víc diverzifikovat, nejenom cenový důvod, ale i bezpečnostní) se ENTSOGu celkem daří verifikovat má dáti dal ohledně plynu na hranicích a obě strany, tedy jak Rusko tak Ukrajina s tím nemají problémy typické pro situaci před mnoha lety. Ale jaká je metoda měření to přesně nevím. Taky vím, že Ukrajina za poslední dobu celkem snížila spotřebu ruského plynu ( cca o 1/3) a intenzivně hledá svůj vlastní, měla by ho mít víc než Norsko :) a jen těžko si představit, že jí to EU zakáže těžit...

Zdeněk Blahna
5. květen 2019, 10:28

Přeloženo správně do Čekého jazyka.Ještě než dojde k definitivnímu uzavření

ropovodu Družba a uvedení do provozu NS 2 si musíme nakrást ještě dostatečně velké zásoby.Čím víc toho stačíme ukrást,tím déle budeme topit a jezdit. Nebudeme si nalhávat,že by Ukrajina byla schopna nakupovat plyn

a ropu odjinud.Nemá za co.A jalmile dojde ke zprovoznění NS II,tak Ukrajina zmrzne.Jedině že by nalezli způsob přeměny čokolády na teplo.

petr
5. květen 2019, 21:08

Je to legrační co se zde vyrojilo rusofilů...

Pro ty zasněné romantiky jen několik faktů :

1 Rusko respektuje jen USA, ostatní bere buď za gubernii - kolonii a nebo jako B zem. ČR je kolonie a SRN jsou B zemí

2. Rusko zcela může za Syrskou genocidu, jde jim pouze o ložiska zemního plynu přesněji jde jim o to aby se netěžila. Ta figurka syrský prezident jim zaprodal vše, je to větší gauner než byl Husá či Bilak. Znám několik Syřanů co před 10 lety už o negativním vlivu Ruska hovořili, ale nikdo jim to tenkrát nevěřil... Dnes žijí mimo Sýrii tak jako miliony dalších.

3. Rusko je stejně jako USA imperiální velmocí. Rozdíl je jen v tom, že amíci se snaží dodržovat určitá pravidla. Tedy jejich okupace je jen ekonomická... Rusko doslova zachvátí a vydrancuje vše - konečně to všichni dobře známe z naší historie a nejen po roce 1968, od počátku tedy přesněji od zrady demokracie Benešem 12.12.1943.

Carlos
12. květen 2019, 18:04

Lépe charakterizované chování Ruska jsem neviděl.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se