Domů
Akumulace energie
Německo chce 30% podíl na trhu s bateriemi, jejich výrobu podpoří miliardou eur
Akumulátory společnosti Daimler, které jsou využívány například ve elektromobilech Smart. Zdroj: Mercedes-Benz

Německo chce 30% podíl na trhu s bateriemi, jejich výrobu podpoří miliardou eur

Německá vláda představila návrh vyhradit na podporu výroby baterií 1 miliardu eur. Země chce tímto krokem dohnat technologické manko a do 12 let zvýšit podíl Německa a zbytku Evropy na tomto rychle se rozvíjejícím trhu na 30 %.

Náš západní soused tak chce reagovat na fakt, že asijští výrobci baterií získávají stále dominantnější pozici,a evropští výrobci automobilů se tak pomalu ale jistě ocitají v nevýhodné pozici. Tímto krokem by Němci rádi snížili závislost svého automobilového průmyslu na Asii a podpořili tvorbu nových pracovních míst doma, potažmo v Evropě.

Podle expertů je to myšlenka líbivá, otázkou však zůstává, zda na takovýto krok již není pozdě. Ministr hospodářství Peter Altmeiter v úterý prohlásil, že by Německo rádo položilo v příštích měsících základy projektu a masová výroba baterií by se v Evropě měla rozjet k roku 2021.

“Produkce by mohla začít tak rychle, jak jen to bude možné.”

Peter Altmeiter, německý ministr hospodářství.

Altmeiter dále uvedl, že Německo chce na problematice pracovat spolu s dalšími zeměmi, konkrétně přitom jmenoval Francii, Polsko a Rakousko. Dodal, že již několik stran se o projekt zajímá a že pro vytvoření konsorcia, které by začalo s výrobou, by bylo potřeba asi 500 milionů eur. Do budoucna by byl rád, aby vzniklo několik konsorcií, z nichž by každé vytvářelo 1000 až 2000 pracovních míst. První konkrétní investici ministr očekává na začátku příštího roku.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
hariprasad
17. listopad 2018, 15:01

Závisí na tom, jak tyto prostředky budou využity. Může to také vyletět komínem. Nařizovat něco seshora, je vždycky trochu problém a riziko. Také by jejich výzkum měl přijít s něčím novým. Bez vlastní přidané hodnoty a bez pořádného zázemí, se nikam nedostanou.

skodafil
17. listopad 2018, 22:33

Meli socik za humny. Z prvni ruky videli, kam statni planovani vede. Naprosto nepoucitelni.

Petr
18. listopad 2018, 12:26

Německo po nabrání dnešních zkušeností s 1-2 miliony tmavých migrantů znovu zvážilo všechny možnosti, a nakonec se rozhodlo, že je lepší při nejhorším dopadnou jako Česko než následovat temnou budoucnost Francie.

Na baterky vlastní suroviny nepotřebuješ, Korea i Japonsko k nim mají přístup ještě horší, ale stačí dovoz přez přístavy, klíčová je odborná pracovní síla, robotické továrny a ten skutečný hlavní problém pro Německo zajištěná levná průmyslová elektřina.

frank
17. listopad 2018, 22:38

Dobrá zpráva pro evropské(v evropě) těžaře. Představa, že bude nějaký dík světa mít 30 procent na výrobě baterií je bez dolů a surovin je poněkud naivní. Ono bude vůbec zajímavé jak se k tomu postaví němečtí ( evropští) zelení. Podpora průmyslu bližšího než několik tisíc kilometrů totiž není jejich šálek kávy :)

Petr
18. listopad 2018, 12:35

Postavit v EU po vzoru USA (Tesla) pár gigatováren je docela jednoduché a stačí na to ty prachy, když tam dáváte už vyvinutou asijsou technologii.

Důležitější bude jestli v příštím desetiletí Evropa zvládne v tomto oboru i vlastní výzkum a klíčové patenty, nebo půjdou nadále bruselské dotace přednostně na výzkum genderových studií.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se