Německo chce 30% podíl na trhu s bateriemi, jejich výrobu podpoří miliardou eur
Německá vláda představila návrh vyhradit na podporu výroby baterií 1 miliardu eur. Země chce tímto krokem dohnat technologické manko a do 12 let zvýšit podíl Německa a zbytku Evropy na tomto rychle se rozvíjejícím trhu na 30 %.
Náš západní soused tak chce reagovat na fakt, že asijští výrobci baterií získávají stále dominantnější pozici,a evropští výrobci automobilů se tak pomalu ale jistě ocitají v nevýhodné pozici. Tímto krokem by Němci rádi snížili závislost svého automobilového průmyslu na Asii a podpořili tvorbu nových pracovních míst doma, potažmo v Evropě.
Podle expertů je to myšlenka líbivá, otázkou však zůstává, zda na takovýto krok již není pozdě. Ministr hospodářství Peter Altmeiter v úterý prohlásil, že by Německo rádo položilo v příštích měsících základy projektu a masová výroba baterií by se v Evropě měla rozjet k roku 2021.
“Produkce by mohla začít tak rychle, jak jen to bude možné.”
Peter Altmeiter, německý ministr hospodářství.
Altmeiter dále uvedl, že Německo chce na problematice pracovat spolu s dalšími zeměmi, konkrétně přitom jmenoval Francii, Polsko a Rakousko. Dodal, že již několik stran se o projekt zajímá a že pro vytvoření konsorcia, které by začalo s výrobou, by bylo potřeba asi 500 milionů eur. Do budoucna by byl rád, aby vzniklo několik konsorcií, z nichž by každé vytvářelo 1000 až 2000 pracovních míst. První konkrétní investici ministr očekává na začátku příštího roku.
Mohlo by vás zajímat:
Závisí na tom, jak tyto prostředky budou využity. Může to také vyletět komínem. Nařizovat něco seshora, je vždycky trochu problém a riziko. Také by jejich výzkum měl přijít s něčím novým. Bez vlastní přidané hodnoty a bez pořádného zázemí, se nikam nedostanou.
Meli socik za humny. Z prvni ruky videli, kam statni planovani vede. Naprosto nepoucitelni.
Německo po nabrání dnešních zkušeností s 1-2 miliony tmavých migrantů znovu zvážilo všechny možnosti, a nakonec se rozhodlo, že je lepší při nejhorším dopadnou jako Česko než následovat temnou budoucnost Francie.
Na baterky vlastní suroviny nepotřebuješ, Korea i Japonsko k nim mají přístup ještě horší, ale stačí dovoz přez přístavy, klíčová je odborná pracovní síla, robotické továrny a ten skutečný hlavní problém pro Německo zajištěná levná průmyslová elektřina.
Dobrá zpráva pro evropské(v evropě) těžaře. Představa, že bude nějaký dík světa mít 30 procent na výrobě baterií je bez dolů a surovin je poněkud naivní. Ono bude vůbec zajímavé jak se k tomu postaví němečtí ( evropští) zelení. Podpora průmyslu bližšího než několik tisíc kilometrů totiž není jejich šálek kávy :)
Postavit v EU po vzoru USA (Tesla) pár gigatováren je docela jednoduché a stačí na to ty prachy, když tam dáváte už vyvinutou asijsou technologii.
Důležitější bude jestli v příštím desetiletí Evropa zvládne v tomto oboru i vlastní výzkum a klíčové patenty, nebo půjdou nadále bruselské dotace přednostně na výzkum genderových studií.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se