Domů
Čistá mobilita
New Jersey plánuje mít do roku 2025 na svých silnicích 330 tisíc bezemisních vozidel
Elektrické auto, elektromobilita

New Jersey plánuje mít do roku 2025 na svých silnicích 330 tisíc bezemisních vozidel

Americký stát New Jersey chce podle tamního Guvernéra dostat do roku 2025 na své silnice na 330 tisíc elektřinou poháněných dopravních prostředků. Do 30 let by stát rovněž měl přejít na využívání pouze obnovitelných zdrojů energie.  

Guvernér New Jersey Phil Murphy v pondělí uvedl, že bylo dohodnuto partnerství pro rozšiřování expanze elektrických vozidel prostřednictvím budování infrastruktury, představením program slev pro vozidla s elektropohonem a další opatření, která mají pomoci tomu, aby do roku 2025 bylo ve státu registrováno 330 000 s nulovými emisemi.

“Tato nová iniciativa je součástí našeho širšího úsilí o to, aby řešení v oblasti obnovitelných zdrojů energie fungovala pro každého obyvatele New Jersey. “

Guvernér státu New Jersey Phil Murphy

New Jersey se v memorandu zavazuje k vybudování potřebné nabíjecí infrastruktury. Za stát bude toto memorandum nejviditelněji realizovat rada pro veřejné energetické služby a úřad pro ochranu životního prostředí. Hlavními body memoranda jsou:

  • zmapování stávajících a plánovaných nabíjecích míst
  • instalace nových nabíječek pro elektromobily po celém státu
  • spolupráce se zákonodárci na vytvoření slevového programu pro vlastníky EV
  • vytvoření atraktivního firemního prostředí pro společnosti působící v oblasti bezemisních vozidel

Stát má také v plánu v nejbližší době vydat draft energetického plánu, který má obsahovat cíl dosažení 100% podílu obnovitelných zdrojů do roku 2050. New Jersey je jedním z nejhustěji osídlených států USA a zároveň se potýká s vysokou hustotou dopravy. Právě doprava je největším zdrojem emisí. Konkrétně je zodpovědná za 71 % NOx a 42 % emisí skleníkových plynů.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
Loudil
5. červen 2019, 11:20

Ano, elektromobily mají nyní skoro všude zelenou. Pracuje se dokonce na samořiditelných elektromobilech. Jejich uvedení do normálního provozu si ovšem zatím neumím představit. Dám jen tři příklady z tisíců jiných :

1. Dopravní situace : Jedu po okresce plné zatáček, když budu právě za jednou takovou nepřehlednou, tak mi upadne kolo u auta právě uprostřed vozovky. Co udělám jako první ? Nahodím oranžovou vestu a půjdu rychle minimálně 50 metrů za své porouchané auto dát výstražný trojúhelník. Tím upozorním další šoféry na nečekanou překážku, která stojí těsně za zatáčkou uprostřed silnice. Co udělá auto bez řidiče ? Jak umístí výstražný trojúhelník, což požadují naše silniční pravidla ? když šofér jaksi neexistuje ?? Samořiditelné auto ucpe dokonale vozovku a další řidič se na něm zabije.

2. Dopravní situace. Vjíždíte do obce dlouhé kolem 2 kilometrů ,kde se po celé délce vyskytují mírné zatáčky a proto je po celé obci plná nepřerušovaná čára uprostřed vozovky= zákaz předjíždění , tomu ,kdo by čáru překročil. Je odpoledne , panuje velmi hustý provoz. V obci se smí jet 50 km/hod. Bohužel, právě na začátku obce jste dojel jakýsi zemní stroj, který se před vámi sune sotva 10 Km/hod a možná i míň. Co uděláte ? Překročíte pravidla, zariskujete a toho "hlemýždě" rychle předjedete. Pokud by se ovšem za toho "hlemýždě" zařadil autonomák, tak má naprogramováno v palici, že nikdy nesmí porušit dopravní předpisy za žádných okolností a tupě by tedy jel těch 10 Km/hod celé ty 2 km. Vytvořila by se obrovská kolona rozčilených šoférů za ním.

3. Třetí situace : Parta podnapilých mládenců jde večer z hospody , všimnou si, že právě přijíždí do jejich obce autonomák. Rychle si stoupnou do prostředka silnice a mají velkou prču z toho, že autonomák před nimi zastavil a čeká a čeká a čeká. Jeho čidla detekují překážku na silnici do které by narazil, kdyby jel. Baví je to bratru celých 50 minut , během této doby vyhulí každý 6 cigaret a vypije další 2 lahváče. Auto s živým šoférem by se buď otočilo nebo objelo ty idioty po chodníku nebo by šofér přivolal dopraváky. Stejný případ vzniku neúmyslné překážky na cestě. Je zima, na stromech leží těžký mokrý sníh. Jedete lesem ,když náhle před sebou vidíte ulomenou větev na cestě, kterou zlomil těžký sníh. Jste živý šofér - nechcete si poškodit auto, zastavíte , vystoupíte, větev odtáhnete do příkopu a jede se rychle dál. Jak bude ale reagovat autonomák bez řidiče ? Pojede, nepojede ? Vysune jakýsi nárazník, aby větev odstrkal do příkopu ?

frank
5. červen 2019, 13:02

Zaráží mě, že v Číně na tohle 1. 2. 3. ještě nemají řešení...

Loudil
5. červen 2019, 15:05

TO : frank

Mně zatím postačuje, že ještě roku 2014 se v USA prodalo 2 krát více elektrických aut jak v Číně , no a už o 4 roky později - 2018 se v Číně prodalo 3 krát více el. aut jak v USA / 1.260 000 = Čína , 361 000 = USA/. Takové tempo řešení úkolů se mi zamlouvá !! Stejně jako reaktor EPR-1750 se v Číně stavěl - 9 let, v Evropě - zatím - 15 let, Finsko. Roku 1988 neměla Čína jediný kilometr dálnic, byla tedy poslední na světě / s řadou dalších/ . Roku 2010 měla 110 000 kilometrů a byla první, předstihla právě USA. Za 22 let postavila celou dálniční síť USA. Dítě, které se roku 1988 narodilo, tak roku 2010 ještě chodilo na vejšku a ejhle ,svět se pořádně změnil. Za posledních 15 let postavila Čína tolik nových nemovitostí , kolik jich právě stojí na území Evropy a byly zde postaveny za posledních několik staletí. Za posledních 15 let si tak Čína doma pro sebe - "postavila novou Evropu". Jsou věci, které - "skutečně hýbou celým světem" -a tyto věci se dnes dějí v Číně.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se