Domů
Čistá mobilita
Porsche investuje do výroby vysoce výkonných baterií pro elektromobily
Porsche baterie elektromobilita (Zdroj: Porsche)
Zdroj: Porsche

Porsche investuje do výroby vysoce výkonných baterií pro elektromobily

Automobilka Porsche vytvořila Cellforce Group, společný podnik se společností Customcells specializovanou na lithium-ionové baterie. Cílem Cellforce je výroba vysoce výkonných křemíkových bateriových článků pro modely Porsche. Zároveň by společnost měla postavit továrnu na baterie s roční produkcí 100 MWh pro zhruba tisícovku vozidel.

Německá automobilka Porsche v minulém týdnu informovala, že investuje do výroby vysoce výkonných bateriových článků pro své elektromobily. Za tímto účelem s partnerskou společností Customcells založila novou dceřinou společnost Cellforce Group. Porsche ve společném podniku disponuje 83,75% podílem a do bateriové budoucnosti vložilo vyšší dvouciferné milony EUR.

"Bateriový článek je spalovací komora budoucnosti. Jako nová dceřiná společnost Porsche bude Cellforce Group pomáhat při prosazování výzkumu, vývoje, výroby a prodeje vysoce výkonných bateriových článků,“ uvedl Oliver Blume, předseda výkonné rady společnosti Porsche.

Kromě automobilky na projekt přispěly také německá vláda a spolková země Bádensko-Württembersko částkou 60 milionů EUR (zhruba 1,5 miliardy Kč).

Křemíkové baterie

Nové bateriové články by měly využívat jako anodový materiál křemík místo běžnějšího uhlíku, díky čemuž je v nich možné uložit více energie. Baterie se stejnou kapacitou tak mohou být menší. Bateriový článek od Cellforce má dle společnosti lepší odolnost před vysokými teplotami, lepší možnosti rekuperace a lepší výkon pro rychlonabíjení. Na vývoji článků se podílí i přední světová společnost v chemickém průmyslu: BASF.

„Do partnerství s Porsche nepřispíváme pouze našimi odbornými znalostmi z oblasti technologie a výroby, ale také agilitou, inovační silou a dovednostmi při řešení jednotlivých problémů,“ řekl Leopold König, generální ředitel společnosti Cellforce Group.

Továrna s výrobní kapacitou 100 MWh

Cílem společného podniku Porsche a Customcells je i stavba továrny na baterie s minimální roční kapacitou 100 MWh. Vyrobené baterie by tak měly stačit zhruba na tisícovku elektrických vozidel. Sídlo Cellforce v Tübingenu v jihozápadním Německu bylo vyhodnoceno jako jedna z možných lokalit pro takovou továrnu.

„V Tübingenu vynikající výzkum vždy doplňovala ekonomická implementace a připravenost trhu. Jsme rádi, že v budoucnu má být v našem městě položen další stavební kámen pro ekologičtější mobilitu. Vysoce výkonné bateriové články dokonale zapadají do našeho ambiciózního programu ochrany klimatu, tedy stát se do roku 2030 CO2 neutrální,“ uvedl starosta Boris Palmer.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(4)
Jaroslav
1. červenec 2021, 12:19

no je to úsměvné....baterie s omezenou životností, stálou váhou a po ukončení životnosti baterie celé, auto na odpis. Ve finále toho odpadu který zamořuje životní prostředí 2x více než normálně

Tom
1. červenec 2021, 19:14

V číslech: 80% kapacity po 500 000 km. Poté použití v uložišti energie, nebo v případě, že auto stále jezdí kratší dojezd. Po desítkách letech recyklace.

A teť spalovací auto: 5 tisíc litrů nedokonale spáleného paliva, to je bezmála 5 tun materiálu, jehož spaliny prošly našimi plícemi. Při vzniku 13 tun CO2.

Rozmyslete si, na čí straně stojíte.

Vinkler
3. červenec 2021, 19:33

Jakou stranu myslíte? Kdo chvíli močil již močí opodál?

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se