Domů
Čistá mobilita
Stát poskytne dalších 30 milionů Kč na výstavbu stanic na CNG

Stát poskytne dalších 30 milionů Kč na výstavbu stanic na CNG

Stát poskytne na výstavbu plnících stanic na stlačený zemní plyn (CNG) dalších 30 milionů korun z evropských fondů. Navazuje tak na program dotací z před dvou let, kdy pro výstavbu vyčlenil z evropských peněz až 50 milionů korun. V rámci obou dotačních programů by mělo vniknout minimálně 12 stanic. Dnes o tom informovalo ministerstvo dopravy. V současnosti je v Česku zaregistrováno přes 20.000 aut na CNG, plnících stanic je přes 200.

Ministerstvo si od dotačního programu slibuje další rozšíření dopravy na stlačený zemní plyn v Česku. Peníze dostanou žadatelé se zkušenostmi v obchodu a fungování rozvodných sítí s plynem. Dotace státu by v jednotlivých projektech měla tvořit maximálně 30 procent nákladů.

Jde o další dotační program ministerstva na podporu alternativních pohonných hmot, který resort letos vyhlásil. Až 60 milionů korun ministerstvo poskytne na výstavbu dobíjecích stanic pro elektromobily. Ministerstvo v minulosti vyčlenilo peníze i na výstavbu stanic na zkapalněný zemní plyn či vodík. Celkem má ministerstvo na dotační program pro podporu infrastruktury pro alternativní paliva v operačním programu vyčleněno 1,2 miliardy korun.

Komentáře

(17)

petr

1. květen 2020, 00:27

Jen lehký komentář za 30 mil. Kč se skoro postaví jedna plnicí stanice CNG pro regionálního dopravce tedy nic moc...

Emise z CNG jsou nižší u vozidel, která mají již hodně najeto. Supermoderní diesel či benzín má emise srovnatelné, takže je to jen o ceně , tedy spotřebních daní a jejich výši...

Pražák

1. květen 2020, 09:56

Jen malá připomínka. EU nemá stromy, na nichž rostou peníze. Takže i do těch "Evropských fondů" se dostanou jen peníze, které musí jednotlivé státy sebrat daňovým poplatníkům a odevzdat do Brusele. Tam část peněz spotřebují na nepotřebnou administrativu, své skvělé paláce a platy a část rozdělí zpět, třeba na pěstování řepky. Takže na každou Kč z "evropských fondů" český daňový poplatník zaplatí několik Kč.

St

2. květen 2020, 08:48

Tak nějak. Jen bych doplnit, že nejen český daňový poplatník, ale my všichni, kteří platíme daně v EU.

Jan Veselý

2. květen 2020, 09:29

Když tak německý daňový poplatník. ČR dostává od EU mnohem více než tam posílá, a pražští Pepíci ještě pindají. Kašlem na realitu, hlavní je mít to správné politické myšlení, že?

St

2. květen 2020, 11:41

Nejen německý poplatník. I když uznávám, že se Německo podílí zhruba 20-ti procenty na naplňování rozpočtu EU. Ale cla na dovážené výrobky i část procenta z HDP platíme my všichni Evropané. Bohužel někteří mají dojem, že peníze rostou na stromech, že EU je něco jako dojná kráva.

Josef Novák

30. duben 2020, 12:19

Výborná zpráva. A zeptal se ten moudrý stát automobilek, proč s auty na CNG končí? To je fakt bordel na kolečkách. Jak to říkal ten řepkovej - národ chytrých lidi, kterým vládnou nemehla.

Josef

30. duben 2020, 23:31

S CNG se nekončí. V příštích letech budou 4 kategorie aut

1) čistá EV středně drahá auta pro cesty do cca 300 km

2) hybridy - drahá auta pro všeobecné použití včetně dlouhých tras.

3 ) drahé čisté EV s dojezdem 600-1000 km.

3) CNG

jinými slovy pro nebohaté lidi co chtějí jednou za rok vyrazit na dovolenou + nějaké výlety po ČR ( rodiny s dětmi) nebude existovat nové dostupné auto kromě CNG. Protože čistě benzínová a naftová osobní auta patrně z trhu zcela zmizí.

PE

1. květen 2020, 08:23

Ropny prumysl jen tak nezmizi a s nim i benzinova auta.Min 20 let tady jeste budou jezdit.Polovina sveta zivi tento byznys ,ropa vyroba a prodej aut nahradni dily a to je u nas,v rozvojovych zemich,nemyslytelne...Ted klesl prodej aut,natoz po zdrazeni po covidu 19.Z jedne vyplaty si koupite tak max. zdrazene potraviny a zaplatite dluhy po nynejsi situaci...

Josef Novák

1. květen 2020, 14:03

Zapomněl jste to říci třeba VW, který je dnes u nás nejvýznamnější výrobce aut s CNG a končí s nimi.

St

30. duben 2020, 13:24

Tak to fakt nevymyslíš. Před nějakým časem se CNG propagovalo jako levný a ekologický zdroj. O tom, že pro přírodu je spalování zemního plynu mnohem lepší než spalování benzínu či nafty není sporu.

Na plyn nebyla žádná daň, tak ho lidé začali používat a ejhle objevila se spotřební daň. Takže z levného paliva už nebyl takový hit. Takže lidé o toto palivo už nemají takový zájem jako dříve. A co udělá stát? Začne dotovat výstavbu plnících stanic. To je opravdu počin hodný Bruselu.

Pražák

1. květen 2020, 10:06

Standardní postup. Stát musel nalákat více lidí na levné CNG, aby se mu pak vyplatilo vybírat daň. Jinak by do toho nikdo nešel. Tak je to se vším. Kdysi přímotopy.

St

2. květen 2020, 08:46

Nejen přímotopy. Taky si pamatuji, jak se propagovalo a bylo ekologické topit plynem. Lidé se nabádali a motivovali, aby vyhodili svá stará kamna. Kdo tak udělal, později hořce litoval jak se pak drasticky zvedla ceny plynu.

Jan Veselý

2. květen 2020, 09:30

Až bude příští zimu pod nulou, zajeďte si do Polska, někam na vesnici, a zhluboka dýchejte. Třeba vám dojde jaký problém životního prostředí ta plynofikace řešila.

St

2. květen 2020, 11:35

Ono nemusím jezdit do Polska, abych se nadýchal bordelu. Vím, že lidi topí kde čím, jen aby ušetřili. Právě proto, by se problémy měli řešit systematicky a jen na oko. Když už se investovalo do plynofikace, tak se neměl brutálně zdražit plyn. Totéž co se týče elektrifikace. Je to podobná kulišárna jak paliva z obnovitelných zdrojů, na papíře to pro přírodu vypadá skvěle, ve skutečnosti to zas taková výhra není, ale pár vyvolených se ve jménu ekologie pořádně napakuje.

Jan Veselý

2. květen 2020, 11:53

Hele fňukno, pláčeš na špatném hrobě. Dneska ti nikdo palivo nediktuje, je tvoje volba jaké palivo zvolíš. Jen počítej s tím, že za dva roky už KONEČNĚ budou zakázané ty staré a smradlavé kotle na pevná paliva.

St

4. květen 2020, 21:26

Nikdo tady nefňuká. Jen se konstatují fakty. Stát už několikrát lidem ve jménu ekologie lidem nabídl alternativní paliva. Pokaždé lidi podvedl tím, že je zdanil (zdražil). Takže se podivuji nad tím, že něco dotuje co je pro lidi výhledově nevýhodné.

Pokud bychom to s ekologií mysleli opravdu vážně, tak stačilo dostavět jaderné elektrárny a mít levnou elektrickou energii, kterou by lidi mohli levně, ekologicky topit a ohřívat vodu. Bohužel k tomu nedošlo.

energetik

4. květen 2020, 22:28

Pokud bych chtěl auto na CNG, tak jedině s vlastní domácí plničkou.

Podobně absurdní je, když si z karavanu odmontujete LPG (propan-butan) láhev a zajdete s ní na tankovací stanici, tak vám naúčtují jinou daň, než když tam s tím karavanem přijedete a láhev si necháte naplnit vestavěnou v karavanu.

Podobně je to třeba s vysokozdvižným vozíkem, nebo i autem pokud si někdo nechá udělat láhev která lze z auta vytáhnout. Jedno zboží a dva způsoby zdanění.

A vlastně to mělo být podobné i u piva, jestli z láhve nebo ze sklenice nebo ze džbánku, na stojáka nebo v sedě, atd...

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.