Tesla je připravena odhalit baterie pro domácnosti
Společnost Tesla Motors Inc., vyrábějící výhradně automobily na elektrický pohon, se chystá se svými lithium-iontovými bateriemi stát průkopníkem na nově vznikajícím trhu domácích akumulátorů.
„Chystáme se představit domácí baterii Tesla, baterii, která už brzy bude používána v domácnostech a kancelářích,“ řekl generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk na středeční konferenci.
Kombinace solárních panelů s velkými akumulátory by teoreticky mohla umožnit domácnostem nezávislost na dodávce elektrické energie. V současné době se ovšem tato varianta s ohledem na ceny a parametry dnešních akumulátorů zdá být poněkud utopická. Alespoň částečnou změnu by v tomto směru mohl znamenat rozvoj trhu s automobily na elektrický pohon a s tím spojená masová produkce velkokapacitních baterií. K představení by mělo dojít během příštích dvou měsíců.
„Návrh baterií je již hotov a výroba by měla začít za zhruba 6 měsíců. Vypadá to opravdu skvěle.“ říká Musk.
Tesla již akumulátory nabízí vybraným zákazníkům skrze SolarCity Corp., společnost, která se zabývá především solárními technologiemi a jejímž předsedou a majoritním akcionářem je právě Musk. SolarCity instaluje solární panely na střechy zákazníku, ti tím ušetří za elektřinu a navíc inkasují za nespotřebovanou energii, která putuje zpět do rozvodné sítě. Jedná se o velice úspěšný model a společnost, která byla založena roku 2006, má nyní 168 tisíc zákazníků a kontroluje 39 % rychle se rozrůstajícího trhu domovních solárních panelů. Tato skutečnost odhaluje, proč se Musk ubírá právě tímto směrem. Technický ředitel Tesly JB Straubel prohlásil, že trh stacionárních akumulátorů by se mohl rozrůst rychleji než ten automobilový a že 30 % výroby baterií Tesly bude připadat právě jemu. SolarCity již instaluje baterie do obchodních budov, mezi nimiž je například síť diskontního řetězce Walmart.
Podobnou cestou využití baterií nejen ke svým primárním účelům se vydává i japonská automobilka Toyota. Její futuristický model Murai, poháněný vodíkovými palivovými články, nabízí možnost vyjmutí akumulátoru a jeho následné využití v domácnosti. Kapacita při plném nabití údajně stačí k zabezpečení elektrické energie průměrné japonské domácnosti na týden. Dále například baterie Nissanu Leaf může posloužit jako záložní zdroj energie v případě stavu nouze.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se