24. září 2021
Aktuální výroba v ČR
BMW podepsalo kontrakt na dodávky baterií, které budou z 50 % z recyklovatelného materiálu

BMW uzavřelo dlouhodobý kontrakt o dodávkách baterií v hodnotě 2 miliard euro (přibližně 53,2 miliard korun) s firmou Northvolt. Tento krok tak potvrzuje trend, kdy se výrobci automobilů připravují na masivní nárůst výroby elektromobilů. Informoval o tom portál Euractiv.
Firma Northvolt momentálně buduje továrnu Northvolt Ett v severním Švédsku, která má začít výrobu v roce 2021 s postupným nárůstem výrobní kapacity až do roku 2024 . Tato továrna, kde budou vyráběny bateriové články pro BMW, má být poháněná elektřinou výhradně z obnovitelných zdrojů. Zároveň některé komponenty baterií budou recyklovatelné. Do roku 2030 má být recyklovatelných až 50 % použitého materiálu v bateriových článcích.
„Podepsání této dohody je dalším krokem v plnění našich rostoucích potřeb pro baterie v dlouhodobém horizontu. Systematicky pracujeme na elektrifikaci našeho vozového parku. Do roku 2023 chceme mít 25 elektrifikovaných modelů na silnicích – více než polovina z nich bude plně elektrifikovaná,“ uvedl Andreas Wendt, člen správní rady BMW AG.
Přísná evropská legislativa žene aktivity firem
V důsledku platné evropské legislativy musí evropští výrobci aut částečně již během letošního roku dosahovat průměrných emisí nových vozidel pod 95 g CO2 na kilometr. Plně bude tento limit platit od roku 2021. Pokud limity nebudou dodrženy, hrozí výrobcům pokuty za každý gram CO2/km vyprodukovaný navíc.
Pro firmu BMW kontrakt s Northvolt ovšem není první smlouva týkající se dodávek baterií. Již dříve BMW uzavřelo smlouvy ve výši zhruba 10 miliard euro (přibližně 266,1 miliard korun) s čínskou firmou CATL a s korejskou Samsung SDL. Kromě samotné výroby baterií pak BMW nedávno uzavřelo kontrakt na 5 let o dodávkách kobaltu s marockou těžařskou společností Managem.
Spolupráci se společností Northvolt v loňském roce navázal i Volkaswagen. Od roku 2024 má v Dolním Sasku zahájit produkci jejich společná továrna Northvolt Zwei na výrobu baterií.
Mohlo by vás zajímat
28. září 2021
4. říjen 2021
4. říjen 2021
11. říjen 2021
12. říjen 2021
15. říjen 2021
26. říjen 2021
Komentáře (7)
Toto je základní a nejdůležitější trend v bateriích i fotovoltaice: recyklace, "cirkulární hospodářství",
"cradle to cradle certifikace".
Jen toto (společně s probíhajícím neustálým poklesem ceny a neustálým zvyšováním účinnosti) umožní budoucí dominanci fotovoltaiky plus akumulace v celosvětové výrobě elektřiny i v dopravě.
Samozřejmě, žádných 100% výroby elektřiny a elektromobilů. Ale nahrazení v maximální možné míře, od současných jednotek procent, po již brzy dosažitelných desítek procent v některých zemích, až po dominantní postavení na trhu.
Nu, každý si v tom článku najde něco jiného. Já v něm čtu tlustým velkým písmem napsáno "Přísná evropská legislativa žene aktivity firem". Nikoliv nové technologie svojí konkurencí vytlačují z trhu ty staré.
….Tato továrna, kde budou vyráběny bateriové články pro BMW, má být poháněná elektřinou výhradně z obnovitelných zdrojů.....a zaměstnanci se při podpisu pracovní smlouvy zaváží, že se během pracovní směny nikdy neuprdnou:-)))
Pánové, tak už Vám zbývají jenom kecy .....????
Shazuji to schválně, ale té formulaci o "výhradním napájení z OZE" naprosto zásadně nevěřím.
Sic se při těžbě surovin na takové zvěrstvo zdecimuje příroda v rozvojových zemích, ale hlavně že se budou ohánět CO2, které nemá s ekologií co dělat.
Pri tezbe surovin na co se nedecimuje priroda? A jake suroviny mate na mysli a kde se tezi suroviny pro tovarnu Northvolt?
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.