BMW podepsalo kontrakt na dodávky baterií, které budou z 50 % z recyklovatelného materiálu
BMW uzavřelo dlouhodobý kontrakt o dodávkách baterií v hodnotě 2 miliard euro (přibližně 53,2 miliard korun) s firmou Northvolt. Tento krok tak potvrzuje trend, kdy se výrobci automobilů připravují na masivní nárůst výroby elektromobilů. Informoval o tom portál Euractiv.
Firma Northvolt momentálně buduje továrnu Northvolt Ett v severním Švédsku, která má začít výrobu v roce 2021 s postupným nárůstem výrobní kapacity až do roku 2024 . Tato továrna, kde budou vyráběny bateriové články pro BMW, má být poháněná elektřinou výhradně z obnovitelných zdrojů. Zároveň některé komponenty baterií budou recyklovatelné. Do roku 2030 má být recyklovatelných až 50 % použitého materiálu v bateriových článcích.
„Podepsání této dohody je dalším krokem v plnění našich rostoucích potřeb pro baterie v dlouhodobém horizontu. Systematicky pracujeme na elektrifikaci našeho vozového parku. Do roku 2023 chceme mít 25 elektrifikovaných modelů na silnicích – více než polovina z nich bude plně elektrifikovaná,“ uvedl Andreas Wendt, člen správní rady BMW AG.
Přísná evropská legislativa žene aktivity firem
V důsledku platné evropské legislativy musí evropští výrobci aut částečně již během letošního roku dosahovat průměrných emisí nových vozidel pod 95 g CO2 na kilometr. Plně bude tento limit platit od roku 2021. Pokud limity nebudou dodrženy, hrozí výrobcům pokuty za každý gram CO2/km vyprodukovaný navíc.
Pro firmu BMW kontrakt s Northvolt ovšem není první smlouva týkající se dodávek baterií. Již dříve BMW uzavřelo smlouvy ve výši zhruba 10 miliard euro (přibližně 266,1 miliard korun) s čínskou firmou CATL a s korejskou Samsung SDL. Kromě samotné výroby baterií pak BMW nedávno uzavřelo kontrakt na 5 let o dodávkách kobaltu s marockou těžařskou společností Managem.
Spolupráci se společností Northvolt v loňském roce navázal i Volkaswagen. Od roku 2024 má v Dolním Sasku zahájit produkci jejich společná továrna Northvolt Zwei na výrobu baterií.
Mohlo by vás zajímat:
Toto je základní a nejdůležitější trend v bateriích i fotovoltaice: recyklace, "cirkulární hospodářství",
"cradle to cradle certifikace".
Jen toto (společně s probíhajícím neustálým poklesem ceny a neustálým zvyšováním účinnosti) umožní budoucí dominanci fotovoltaiky plus akumulace v celosvětové výrobě elektřiny i v dopravě.
Samozřejmě, žádných 100% výroby elektřiny a elektromobilů. Ale nahrazení v maximální možné míře, od současných jednotek procent, po již brzy dosažitelných desítek procent v některých zemích, až po dominantní postavení na trhu.
Nu, každý si v tom článku najde něco jiného. Já v něm čtu tlustým velkým písmem napsáno "Přísná evropská legislativa žene aktivity firem". Nikoliv nové technologie svojí konkurencí vytlačují z trhu ty staré.
….Tato továrna, kde budou vyráběny bateriové články pro BMW, má být poháněná elektřinou výhradně z obnovitelných zdrojů.....a zaměstnanci se při podpisu pracovní smlouvy zaváží, že se během pracovní směny nikdy neuprdnou:-)))
Pánové, tak už Vám zbývají jenom kecy .....????
Shazuji to schválně, ale té formulaci o "výhradním napájení z OZE" naprosto zásadně nevěřím.
Sic se při těžbě surovin na takové zvěrstvo zdecimuje příroda v rozvojových zemích, ale hlavně že se budou ohánět CO2, které nemá s ekologií co dělat.
Pri tezbe surovin na co se nedecimuje priroda? A jake suroviny mate na mysli a kde se tezi suroviny pro tovarnu Northvolt?
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se