Elektromobily v Norsku tvořily minulý měsíc 37 % všech prodaných aut
Zhruba 37 % všech prodaných aut v Norsku tvořily v lednu elektromobily. Minulý rok se elektromobily podílely na prodeji aut v Norsku z 29 %. Takto vysokých hodnot Norsko dosáhlo především díky výhodám pro majitele. Od roku 2025 by se v Norsku už nemuselo prodat ani jedno auto se spalovacím motorem.
O vysokém prodeji elektromobilů v Norsku informoval zpravodajský portál Cleantechnica. Takto vysoké procento prodaných elektromobilů v Norsku není žádným velkým překvapením a je zásluhou dlouhodobého trendu a snažení. Trh s elektromobily v severské zemi zaznamenal rapidní růst během posledních let, především díky mnoha výhodám pro majitele, zlepšující se technologii, širší nabídce a dlouhodobé propagandě. Řidiči elektromobilů například nemusí platit poplatky za silnice, nemusí platit 25% daň za nové auto, mohou jezdit v pruzích pro autobusy či parkují zadarmo.
V Norsku nyní jezdí zhruba 100 tisíc elektromobilů, což je přibližně 5 % z celkového počtu místních aut. Dva roky zpátky byl procentuální podíl pouze 1 % a před zavedením výhod téměř nula.
Plány do budoucna
Ve světle tohoto úspěchu norský ministr pro dopravu prohlásil, že je realistické, aby se od roku 2025 již neprodalo ani jedno auto se spalovacím motorem.
Nicméně aby severská země mohla dosáhnout své realistické představy o prodeji aut v roce 2025 je potřeba jít v opatřeních ještě dále. Klasický problém pro velkoměsta, jako je například Oslo, kde 7 lidí z 10 žije v bytovém době, představují možnosti nabíjení elektromobilů. Proto dalším krokem je dostavení a rozšíření stávající nabíjecí sítě.
O rychlonabíjecí stanice má zájem hned několik firem a například IKEA už nainstalovala několik rychlonabíjecích stanic pro své zákazníky. Vláda má v plánu postavit nabíjecí stanice každých 50 kilometrů na hlavních cestách.
Mohlo by vás zajímat:
Za vším hledejte peníze , nic více v tom není pokud bude mít HEV dojezd 500 km natankuje za 20 minut a bude za přijatelnou cenu nebude se prodávat nic jiného. Pokud 60kWh baterie dnes vyjde na 300 000 korun a celé auto stojí milion , pak pří poklesu ceny baterií na polovinu bude částka 150 000 korun za baterii znamenat ,že auta nižší střední třídy typu FABIA , C2, I20, budou příliš drahá na to ,aby si je mohli dovolit jejich zákazníci. Proto prodeje EV a plung-in hybridů v roce 2025 nepřekročí 1/4 celkového prodaného množství.
Souhlasím, že o všem rozhodují peníze. Ale třeba o elektromobilitě rozhodnou zákonodárci. Tak jako v Norsku mohou předepsat výhody pro elektromobily v Holandsku, Německu (v obou státech o tom vážně uvažují), v Číně, v Kalifornii, ...
A najednou se bude vyrábět elektromobilů více než dieselů a později i benzinových aut. Technická řešení existují, cenový vývoj bude stejný jako byl u všech automobilů v historii...
Nedávná historie (vlastně současnost) nás poučila: zákonodárci "podřízli" prodej a tím i výrobu dieselů (tvrdé normy a soudní spory). No a ve velkých městech se už bude lépe dýchat.
Spis se ptejte proc to auto stoji milion, to neni jen tou baterii. Nevim tedy s cim srovnavate, ale leaf s dojezdem pres 200km (cca 250) stoji 790 000 korun. A Renault Zoe, prodavat se tady, by asi stal neco kolem 540 tisic, problem je ale ze se do nej akumulator pronajima za mesicni poplatek asi 2000Kc, na to ale zase s benzinem ujedete 1000km. Pokud budeme pocitat ze auto v u cloveka setrva 100 mesicu, jsme nekde na 740 tisicich korun. Dojezd je neco kolem 200km.
To zase mysim nejsou tak spatne parametry.
Povolit osobnim automobilum jezdit v pruzich pro autobusy je neumerne zvyhodneni individualni dopravy nad hromadnou která je ekologictejsi i když je autobus na naftu. Predpokladam ze v Norsku mají jiz vsechny mestske autobusy elektryfikovany ze zvyhodnuji individualni elektromobily.
Asi v roce 2015 jsem prorokoval, že do roku 2025 budou prodeje BEV, H2EV, HEV... tvořit 60-70% prodejů. Tak Norsko to zvládne. Zachránit mě ale může zřejmě Čína. :-)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se