Domů
Elektromobilita
V Německu zdvojnásobí dotaci pro nákup elektromobilu, na každé benzínce bude muset být nabíječka
Zdroj úvodního obrázku: BMW.de

V Německu zdvojnásobí dotaci pro nákup elektromobilu, na každé benzínce bude muset být nabíječka

Německá vláda rozhodla o zvýšení státní podpory pro nákup nového elektromobilu nebo plug-in hybridu. Účelem navýšení podpory je nastartování ekonomiky a současně snížení emisí v dopravě. Vláda zároveň plánuje přijmout opatření na rozvoj dobíjecí infrastruktury.

Pro zájemce o koupi nového elektromobilu v Německu se objevila příležitost, jak získat nový elektro vůz levněji. Až do prvního ledna následujícího roku bude možné od vlády dostat dotaci na nákup elektromobilu. Ta bude pro elektromobily v ceně do 40 000 eur činit celkem 9 000 eur. Při koupi elektromobilu v této cenové kategorii tak kupující díky dotaci ušetří nejméně 15 %.

Zvýšená dotace by mohla pomoci dosáhnout vyššího podílu elektromobilů na německých silnicích. Již před několika lety si vláda stanovila cíl, že do konce roku 2020 bude v Německu jeden milion elektromobilů. Přestože se počet nových registrací neustále zvyšuje, k prvnímu lednu tohoto roku bylo v Německu pouze těsně nad 300 000 zaregistrovaných elektromobilů. Cíl je tak v nedohlednu a je jisté, že splněn nebude.

Množství nových registrací elektromobilů v Německu od roku 2009

Plánuje se i podpora dobíjecích stanic

Současně se vláda, aby udělala nákup elektromobilu ještě zajímavějším, rozhodla podpořit i výstavbu dobíjecí infrastruktury ve výši 2,5 mld. eur. Nedostatečná dobíjecí infrastruktura je totiž stále důvodem, proč někteří lidé koupí běžný automobil namísto elektromobilu.

Finanční podpora ovšem není jediným opatřením, které má tamní vláda v plánu. V rámci obnovení ekonomiky po ekonomickém propadu spojeném s onemocněním COVID-19 bude zavedena povinnost, aby na všech běžných čerpacích stanicích byly dostupné nabíječky pro elektromobily.

V Německu je celkem evidováno 14 118 čerpacích stanic, které by tak nově měly sloužit i všem vlastníkům elektromobilů. Aktuálně náš západní soused eviduje celkem 27 730 nabíjecích stanic, přičemž pro masový rozvoj elektromobility je podle BDEW nezbytných cca 7 000 rychlodobíjecích stanic a 70 000 standardních stanic.

Komentáře

(26)

Josef

8. červen 2020, 11:15

Skvělá zpráva pro škodu Auto, protože pokud citigo stojí 17 tis eur a dotace je 9. Pak zbytková cena je stejná jako za benzínové auto. Prodeje levných ev. patrně prudce vzrostou jenže za 18 měsíců bude konec a pak přijde pád poptávky, protože ti co ta auta chtěli budou mít nakoupeno a zbytek si co si je nekoupil levně je draze kupovat nebude...

energetik II

8. červen 2020, 12:00

Takový scénář je velmi pravděpodobný. Kdo dnes o EV autě uvažuje, tak ho při slušné dotaci = až 230 000 Kč rychle koupí , aby náhodou v budoucnu o slevu nepřišel. Pak bude někdy dotace zrušena a prodeje zase spadnou či budou stagnovat. Takový scénář už proběhl v Číně a to ještě před coronavirem. Když byla EV dotovaná, tak prodeje stoupaly o 50 až 100 % ročně , když ale dotace výrazně snížili, tak podobným tempem prodeje zase spadly.

Kamil

9. červen 2020, 11:14

Problem je, ze Citigo iV stoji v Nemecku 25 000€.

Kdyby stalo 17 000€, tak by to bylo super.

St

9. červen 2020, 19:09

Skvělá zpráva pro Škodu i ostatní automobilky by byla, kdyby nějakou dobu nemuseli plnit nesmyslná bruselská nařízení.

Ty peníze by se dali využít mnohem, mnohem lépe, než pár lidem dotovat elektroauta.

Pokud by ty auta byla tak skvělá a výhodná, tak si je lidé koupí samy. Podobně jako si lidé kupovali úsporné zářivky, či ledky. I bez toho aniž by jim to někdo nařizoval nebo dotoval.

Pavel K

9. červen 2020, 22:23

Penize by se daly pouzit na nakup ropy, ze? :-)

Nezapominejte, ze pokud penize nevyvezete nebo nezustanou jako uspora (ci je nespalite), tak jednou skonci ve statnim rozpoctu. Nebo mi dejte priklad, kdy to tak neni.

St

10. červen 2020, 14:39

Na nákup ropy asi ne. Ale na nákup klasických aut určitě ano. Ono by stačilo v současné situaci pozastavit nesmyslné Bruselské požadavky a z nich vyplývající pokuty pro automobilky.

Auta by se tím podstatně zlevnila a lidé by je kupovali. Ať se automobilky postaví znovu na nohy, tak se můžou nějaké nesmysly zase vymýšlet. Teď je to jako když kulhajícího střelíte do té zdravé nohy. Tím mu asi moc nepomůžete. Nebo pokud krachne automotive, tak to pomůže evropské ekonomice?

Pavel K

10. červen 2020, 15:00

A na co ta klasicka auta jezdi? Takze tim, ze je podporite, tak podporujete na dobu jejich zivotnosti i nakup ropy. Elektrinu si umi EU vyrobit sama (i kdyz pomoci zarizeni z mimo EU zemi), uhlovodiky zatim ne.

Jak podstatne by se zlevnila auta bez tech povolenek? A opravdu si myslite, ze jsou na letosek tak strasne drasticke, ze je nelze splnit? Je tam spousta ulev. Automobilky mely spoustu let a navic ty evropske jeste i spoustu (mam dojem, ze miliardu Eur) dotaci na vyvoj a rozvoj elektormobility. A nakonec je predehnal jeden startup z USA a mrknete na Aiways U5. Pokud jim ulevime, tak jim ujede automobilovy proud otoci smer. Nebo co udelate s Cinskou BEV konkurenci? Napadaji me cla a dotace pro ty Evropske. Pokud by cla odrazely ekologicnost vyroby, pk jsem pro, ale je cinska automobilka vyrabejici BEV o tolik spinavejsi nez ta evropska, aby cla dokazaly dorovnat polovicni cenu? Zbytek uz by bylo pokrivovani trhu, vuci cemuz se tu vymezujete, nepletu-li se.

frank

8. červen 2020, 12:07

tak to budou pořadníky jako na Trabiho :)

T

8. červen 2020, 14:50

Na nabijeni budou take poradniky ? a hlavne za jakou cenu,tu dotaci rychle stat dostane zpet.Pri zvysujici cene elektriny aby nebylo nabyti drszsi, nez benzin.Jedna nabijecka na benzince?? Prijde slecna prehodi kabel do sveho auta a je vymalovano,to uz jsou zname priklady !! A nakonec , levnou elektrinu si do kanistru nekoupim.Levny beenzin na dva mesice ano.

St

8. červen 2020, 14:02

Kdyby ty peníze raději dali na šrotovné i pro klasická auta. Velice by tím pomohli jak ekonomice, tak i lidem. Takto si pár lidí koupí pár elektroaut. Ekonomika se moc nerozhýbe a všichni ostatní pár lidem přispějí na jejich rádoby ekologické auto.

Richard Vacek

8. červen 2020, 17:43

Prostě e-auto má lepší vlastnosti a lidé ho chtějí.

Dušan

8. červen 2020, 17:43

A kto ho chce ?

No za plnú sumu málokto ...

Keď je dotované, tak kto by nebral, že ? : )

Vladimír Šťastný

9. červen 2020, 06:17

Kdyby mělo lepší vlastnosti a lidi ho chtěli, tak jde na odbyt samo i bez dotací.

St

9. červen 2020, 13:51

Tak nějak. Nevím proč se neustále trh deformuje dotacemi. Navíc jak už jsem řekl, nyní je potřeba hlavně pomoci klasickému automobilovému průmyslu, jinak můžeme jít pěšky na pracák.

Carlos

9. červen 2020, 14:15

Nevím, jděte se zeptat zemí, které dotují fosilní paliva...

Každá krize se dá využít buď k tomu aby se vývoj urychlil, nebo k tomu že se zpomalí aby se udrželo z dlouhodobého hlediska neperspektivní odvětví. Česká ekonomika je nezdravě závislá na autoprůmyslu, tato krize se dá využít k tomu aby se toto změnilo. Stejně tak se dá krize použít k přechodu na EV. Eventuálně alespoň plug-in hybridy, pokud tedy nebudou ve finále dražší než čisté EV. Udržovat naživu podniky, které se odmítají změnit je blbost. Je zvláštní že někdo o kom nebylo před 15 lety ani vědět mimo pár nadšenců zvládl už před pár lety sériově vyrábět elektroauta a velké firmy nemají pořádně co nabídnout.

Pokud se Vám nelíbí dotace, tak je tu jiná možnost, zrušit na elektroauta ty daně, které byly zavedeny na auta se spalovacím motorem, jejichž účel měl být mimo jiné omezení zbytečného ježdění a nákupů paliv ze zahraničí. To u elektřiny postrádá smysl.

Asd

9. červen 2020, 20:55

Prosím které země dotují fosilní paliva? Předem moc děkuji za upřesnění.

Carlos

9. červen 2020, 21:58

energetika. tzb-info. cz/energeticka-politika/14235-uhelny-byznys-skryte-dotace-a-nesplacene-dluhy

A ještě by se našly i další některé.

T

9. červen 2020, 13:59

A hlavne bez reklamy!!Dnesni 1l,ci 1,2 maji tak malo CO2,nez nejake za soudruhu...Pokud projedou veterani vsude mozne jeden za druhym,kam se hrabe na anglicka mlha...O stavebnich strojich nemluve,to by se ekonomika uplne zhroutila...AVIE Tatry Liazky,vcetne nadstaveb plosin,autojerabu...

Martin Hájek

9. červen 2020, 18:10

Jen do toho, čím dříve se ta elektromobilita rozjede, tím dříve narazí na strop, protože dojdou primární suroviny, bez nichž to zatím nejde, zejména kobalt. Jeho globální těžbu prakticky nelze zvýšit, protože nejsou téměř žádné doly jen na kobalt. Kobalt se vyskytuje téměř výhradně jako doprovodný prvek (hlavně v dolech na měď) a těžba samotného kobaltu by byla neekonomická, pokud jeho cena nevylétne do astronomických výšin. O těžbě v Demokratické republice Kongo a dětských otrocích netřeba se rozepisovat, všichni to vědí a nikoho to zjevně moc nezajímá, je to přece pro dobrou zelenou věc.

St

9. červen 2020, 19:12

Tak nějak. Navíc pokud bude po cestách jezdit dost elektroaut, tak pan nebude nic jednoduššího než zavést pořádnou spotřební daň na EE. Takže nám zdraží všem. Tak jak se stalo v případě propan-butanu, zemního plynu. I ta EE byla dříve podstatně levnější než se s ní začalo masivně topit.

Pavel K

9. červen 2020, 22:18

A Vy byste si nechal to zdrzeni libit, nebo radeji volil stranu, ktera by zvladla sestavit rozpocet i bez toho?

Carlos

9. červen 2020, 22:22

Tragédie českého národa, že nechá na sobě dříví štípat a ještě si u toho masochisticky chrochtá.

Pavel K

9. červen 2020, 22:25

A nebo odsuzuje lidi,kteri to bud nahlasi (za udavace), nebo proti tomu verejne protestuji (za protidemokraty, protoze nazor se rika jednouz a 4 roky).

Pavel K

9. červen 2020, 22:20

Myslite kobalt pro LiFePo, LiS (HE3DA - tam bych ale byl opatrny z jineho duvodu, proto zavorka), apod? Vy nepocitate s tim, ze vyvoj baterii pujde dal, jste presvedcen, ze se zastavil?

Jan Veselý

10. červen 2020, 07:23

To je jen ohýbání reality od PR oddělení fosilní lobby. S kobaltem problém nebude, jednak se otevírají nové doly, druhak ho baterie spotřebovávají méně a méně a za třetí si taky myslím, že během pár let nebude v Li-ion článcích potřeba. Problém "nedostatku surovin" skvěle analyzuje tenhle článek.

A dětští otroci, to je čistá smyšlenka. Jsou to dětští dělníci, kteří pracují za (ubohou) mzdu v části dolů v DR Kongo, ale ne v těch velkých, tam je to mechanizované jako všude jinde.

Jaroslav Studnička

10. červen 2020, 08:29

Ano samozřejmě, za vše může fosilní lobby a určitě i ta jaderná:-).

A problém Afriky? Platí známe rčení "co oči nevidí, to srdce nebolí"...

https://www.wired.co.uk/article/lithium-batteries-environment-impact

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.