Domů
Elektřina
Prodeje elektromobilů v Evropě meziročně vzrostly o 49 %

Prodeje elektromobilů v Evropě meziročně vzrostly o 49 %

Elektřina
2 komentáře
28. prosinec 2015, 11:29
Dian Hrozek

V roce 2015 se v Evropě prodalo o téměř polovinu elektromobilů více než loni. Největší zásluhu na tom mají obyvatelé Norska, Francie, Velké Británie a Německa, kde bylo zaregistrováno 75 % ze všech nově registrovaných elektromobilů. Celkem se za rok 2015 prodá v Evropě přes 75 000 nových elektrických aut.

Podle nové statistiky francouzské Asociace pro národní rozvoj elektromobility (AVERE), jen za prvních 11 měsíců roku 2015 přibylo v Evropě více než 75 000 nových elektrických aut. Toto číslo za celý rok ještě vzroste, neboť část nových elektromobilů bude spadat až do statistik za prosinec. I tak bylo podle studie mezi lednem a listopadem tohoto roku registrováno 76 301 nových elektromobilů, což je meziroční nárůst o 48,5 %.

Podívejte se na srovnání 8 nejprodávanějších elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě.

Deset nejprodávanějších elektromobilů v roce 2015. Legenda: Autres – Další. Zdroj: AVERE

Norové vedou statistiku

Největší podíl na nových elektrických autech v Evropě má Norsko, které za letošek překročí hranici 22 400 nově registrovaných elektromobilů. Toto prvenství je dáno především podporou norské vlády, která při nákupu elektromobilu nabízí zajímavé daňové zvýhodnění a další řadu výhod pro uživatele, především v oblasti pojištění a nižších, nebo žádných, poplatků spojených s dopravou. Část elektrických aut přitom využívá i norská pošta, která v současnosti vlastní flotilu 900 elektromobilů.

Další země nezahálí

Druhou zemí v pořadí s největším počtem registrovaných elektromobilů je Francie. Zde se za prvních 11 měsíců roku registrovalo 17 060 nových aut na elektřinu. Zajímavá je pozice Německa, které v pomyslném žebříčku obsadilo třetí místo, dokonce i přesto, že zde zatím ještě neprošel zákon na podporu využívání elektromobilů.

Seznam zemí podle počtu nově registrovaných elektromobilů shrnuje níže přiložený graf.

Počet nově registrovaných elektromobilů v období ledna až listopadu 2015. Legenda: Norvége – Norsko, France – Francie, Allemagne – Německo, Royame–Uni – Spojené království, Pays-Bas – Nizozemí, Suisse – Švýcarsko, Autriiche – Rakousko, Danemark – Dánsko, Italie – Itálie, Suède – Švédsko, Belgique – Belgie, Espagne – Španělsko, Autres – Další země. Zdroj: AVERE

Zdroj úvodního obrázku: AVERE

Potřebujete být v obraze ohledně elektroenergetiky?

Každý den pečlivě vybíráme nejdůležitější informace z oblasti elektroenergetiky a odesíláme je odběratelům do jejich e-mailové schránky. Přihlaste se k odběru Monitoringu oEnergetice.cz také a nic vám neunikne.
Naposledy jsme informovali o:
Pražská burza oslabila, nedařilo se akciím společnosti ČEZ
23. květen 2022, 16:30
ČEZ nekoupí zásobníky plynu RWE, které mají kapacitu až na dva zimní měsíce
23. květen 2022, 14:55
Vyzkoušejte Monitoring oEnergetice.cz na 14 dní zdarma!

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
Tomas Jirka
29. prosinec 2015, 13:28

No jo, v Norsku je to díky dotacím a všudypřítomne vodní energii paráda, a hlavně je to tam pak skutečně bezemisní provoz :)

V soucasnosti pro Vas testujeme Nissan LEAF a chystame clanek, za jakych podmínek se Vam muze elektromobil vyplatit i u nas, což skutečně (možná trochu překvapivě) nastat může.

Martin
5. leden 2016, 18:53

Pořídíte si auto za 750 tis. . Náklady na prvních cca 150tis. km u benzínového auta jsou cca 450tis.Kč a u elektromobilu cca 100tis.Kč??

Za rozdíl provozních nákladů mohu lítat na dovolenou každý rok. Copak jsem blázen abych jezdil do Chorvatska autem??

A teď ať mi někdo řekne, že se pletu. :-)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se